Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده های همرفتی، موسمی و مونسون هند بر روی استان، هشدار داد و با توجه به هشدارهای سطح قرمز هواشناسی دو هشدار سطح قرمز ابلاغ نمود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان امروز نسبت به وقوع سیلاب، طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی، طوفان و خیزش گردوخاک هشدار سطح قرمز اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعیه هشداری مدیریت بحران خوزستان به شرح ذیل است:

"پیرو هشدارهای سطح نارنجی اخیر و با توجه به هشدارهای سطح قرمز هواشناسی، تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیدههای همرفتی، موسمی و مونسون بر روی استان،  وقوع رگبار، رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید(به ویژه در ساعات بعدازظهر)، سیلابی شدن مسیلها(به ویژه در مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب شرقی)، احتمال وقوع طوفان در جلگه خوزستان و خیزش گرد و خاک در سطح استان به ویژه در مناطق مستعد و کوهستانی شمال شرق، شرق و جنوب شرق از ظهر جمعه تا اواخر وقت یکشنبه(هفتم لغایت ۹ مردادماه ۱۴۰۱) مورد انتظار است.

بر این اساس سامانههای مذکور با احتمال وقوع سیلاب، طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، تخریب پل و مسدود شدن جاده، خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و خطوط انتقال برق همراه است.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران  و سایر دستگاه های مرتبط برای اتخاذ تدابیر و تمهیدهای لازم، تداوم آماده باش و انجام اقدام های مورد نیاز برای  پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این هشدار است.

اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و جمع‌آوری وسایل و تجهیزها از اطراف رودخانهها، اجتناب از سفر به مناطق حادثه‌خیز، جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو و جمع‌آوری دامها از حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم صعود به ارتفاعها، عدم اتراق در بستر رودخانه‌ها،  عدم قرار گرفتن در مسیل‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد از جمله توصیه های این اخطار به عموم مردم است.

براساس این اخطاریه اقدام های لازم از سوی مدیریت بحران در قالب ۲۶ بند‌  به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است./انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اهواز مدیریت بحران استان خوزستان وقوع سیلاب طغیان رودخانه آبگرفتگی طوفان گردوخاک هشدار سطح قرمز اطلاعیه هواشناسی پدیده همرفتی موسمی مونسون رگبار رعد برق تگرگ باد مسیل طوفان جلگه خوزستان سامانه احتمال وقوع سیلاب ناوگان حمل و نقل شعاع تخریب پل جاده خسارت صنعت کشاورزی خطوط انتقال برق دستور ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ تمهید پیشگیری حوادث رودخانه عشایر کوچ رو دام اسکان بستر صعود ارتفاع اتراق خودرو هواپیما بالگرد اخطار مردم ابلاغ هواشناسی سیلاب اخطاریه هشدار خسارت برنا خوزستان باد شدید صنعت کشاورزی تخریب پل اداره کل مدیریت بحران خوزستان مدیریت بحران رودخانه ها سطح قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.
آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 847625 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي کشاورزی

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۰؛هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد