Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا بنی‌هاشمی با اشاره به انتشار این مقاله و این موفقیت بزرگ علمی اظهار کرد: مقاله مؤسسه رازی با عنوان "بررسی بی ضرری و ایمنی زائی واکسن ترکیبی تزریقی داخل بینی رازی کووپارس در حیوان آزمایشگاهی" به بررسی ابعاد قدرت ایمنی زائی و بی ضرری واکسن رازی می‌پردازد که با مشارکت ۱۸ نفر از محققان علمی عرصه بیولوژیک و تولید واکسن مؤسسه رازی و نیز مشارکت دو نفر از محققان سرشناس علم ایمونولوژی مستقر در مراکز تحقیقاتی آلمان و آمریکا تهیه و تنظیم و در ۲۰ صفحه اصلی و ۵ صفحه تکمیلی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مطالب و فرضیات علمی مندرج در آن، ۷ داور جهانی این مقاله را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند که در نوع خود یکی از دقیق‌ترین بررسی‌ها و کنکاش‌های علمی است، چراکه به طور معمول مقالات این حوزه، توسط ۲ یا ۳ نفر از داوران، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه رازی با بیان اینکه بواسطه اهمیت و اعتبار بالای این مقاله، جمع بیشتری از دانشمندان و داوران جهانی مقاله مؤسسه رازی را مورد ارزیابی قرار دادند، افزود: بر این اساس پس از اعلام نظرات و نتایج، این مقاله و فرضیات و مطالب علمی آن، مورد تائید بزرگان دانش جهان قرار گرفت و توانست در مجله علمی frontiers in immunology (مرزهای دانش ایمنی شناسی) منتشر شود.

وی بیان کرد: تائید و انتشار این مقاله اثباتی بر کیفیت بالای واکسن تولید شده توسط مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است که ظرفیت و توانمندی محققان ایرانی را در تولید دانش و صیانت از بهداشت و ایمنی در برابر ویروس منحوس کرونا به رخ جهانیان کشید.

رئیس بخش ایمونولوژی مؤسسه رازی افزود: علیرغم تحریم‌های بین المللی که در ابعاد مختلف برای محققان و دانشمندان ایرانی محدودیت و سختی ایجاد کرده، موفق شدیم با تکیه بر توان محققان جوان و تکنیک‌های دانش بنیان، افتخار دیگری را برای میهن عزیز اسلامی رقم بزنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت هرچه بیشتر مراجع دولتی از مؤسسه رازی و محققان شاغل در آن بتوانیم در مسیر خدمت به جامعه و صیانت از امنیت بیولوژیک شهروندان و میهن عزیزمان گام‌های مؤثر و بزرگ‌تری برداریم و سیطره علمی خود را که به پشتوانه صد سال تحقیق و مجاهدت علمی به دست آمده، حفظ و ارتقا بخشیم.

شایان ذکر است مجله علمی frontiers in immunology در سال ۲۰۲۲ با ایمپکت فاکتور

۸/۸ بیشترین میزان استناد را در میان مجلات علمی جهان داراست و همچنین اولین مجله با دسترسی آزاد در حوزه ایمونولوژی است و نسبت به مجلاتی که سایر مقالات ایرانی را تاکنون چاپ کرده اند، از اعتبار و درجه علمی و فنی بالاتری برخوردار است.

واکسن پروتیئن نوترکیب رازی کووپارس، به عنوان نخستین واکسن تزریقی استنشاقی دنیا، واکسن بومی با کیفیت بالا و مورد تائید مراجع علمی جهانی است که مبتنی بر دانش و تکنیک فنی دانشمندان مؤسسه رازی تولید شده و در اغلب مراکز واکسیناسیون کشور عرضه و به متقاضیان تزریق می‌شود.

کد خبر 5549567

منبع: مهر

کلیدواژه: کوو پارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بوشهر سیلاب ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا مدیریت بحران ماه محرم محرم 1401 اردبیل وقوع سیلاب بارش باران شیوع کرونا اربعین حسینی سیل کرمان مؤسسه رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال