Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:50:18 GMT

دشمن در عرصه فرهنگی و اعتقادی به ما هجوم آورده است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۰۷۰۱۸

دشمن در عرصه فرهنگی و اعتقادی به ما هجوم آورده است

ایسنا/البرز مدیر کل اوقاف البرز گفت: جنگ امروز جنگ فیزیکی نیست. دشمن در عرصه فرهنگی و اعتقادی به ما هجوم آورده است و آنچه که ما را در این نبرد پیروز میدان می‌کند بصیرت است که اگر این بصیرت وجود نداشته باشد قتل عام جامعه برعلیه منافعش قطعی است.

گبه گزارش ایسنا، حجت الاسلام علی دشتکی در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز پنج‌شنبه، ۶ مرداد با محوریت تشریح برنامه‌های محرم و اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه برگزار شد با تاکید براینکه حلقه اصلی درس‌های مکتب عاشورا بصیرت است، اظهار کرد: اگر مردم بصیرت داشته باشند مسائل و مشکلاتشان به راحتی حل می‌شود و درگیر بازی دشمنان نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر مردم جامعه بصیرت نداشته باشند راه برای سواستفاده دشمنان باز و مسیر برای تحقق اهداف شومشان هموارتر می‌شود. خواسته دشمنان این است که مردم آگاه نباشند تا بتوانند از این ناآگاهی بهره ببرند و کاری کنند تا مردم ناخواسته حامی آنها شوند.

این مسئول بیان کرد: نباید فراموش کنیم که بصیرت فقط مختص جوامع مسلمان نیست. امروز جوامع غیرمسلمان هم به اهمیت این موضوع پی برده‌اند که اگر مردم بصیر نباشند استکبار به راحتی می‌تواند در آنها نفوذ کند و نقشه های خود را عملیاتی کند.

دشتکی تصریح کرد: اینکه در قرآن و آیات و روایت اسلامی بر بصیرت و آگاهی مردم تاکید شده است موهبتی است که باید قدر آن را بدانیم چون نقشه راه از قبل برای ما مشخص شده و دیگر نیاز به آزمون و خطا نیست لذا اگر به دستورات الهی، احادیث و روایات ائمه مصعوم در این باره دقت ویژه شود جامعه اسلامی زودتر به سرمنزل نهایی می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز بیان کرد: جنگ امروز جنگ فیزیکی نیست. دشمن در عرصه فرهنگی و اعتقادی به ما هجوم آورده است و آنچه که ما را در این نبرد پیروز میدان می‌کند بصیرت است که اگر این بصیرت وجود نداشته باشد قتل عام جامعه برعلیه منافعش قطعی است.

وی در ادامه بر ضرورت ترویج بصیرت و ارتقای آگاهی مردم تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و مسئولان وظیفه دارند که با تمام قوا وارد میدان شوند و در مسیر اعتلای هرچه بیشتر بصیرت به ویژه بصیرت عاشورایی در جامعه گام بردارند.

این مسئول ابراز کرد: رویکرد اوقاف نیز در این عرصه مشخص است و خوشبختانه توانسته برای تحقق این هدف قدم‌های خوبی بردارد. به عنوان مثال در بحث جهاد تبیین بصیرت عاشورایی را سرلوحه کار قرار داده و با اجرای برنامه‌های متنوع مسیر را برای آگاهی هرچه بیشتر مردم هموار کرده است.

دشتکی با تاکید براینکه اکثر این برنامه‌ها با محوریت مردم برگزار می‌شود، افزود: اگر مردم پای کار نباشند نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید لذا مشارکت مردم در اجرای برنامه‌ها رکن اساسی است.

مدیرکل اوقاف البرز در ادامه به برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه البرز اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه استان از هشتم مرداد تا پنجم مهرماه سالجاری، همزمان با اول ماه محرم تا آخر ماه صفر میزبان برنامه‌های این سوگواره هستند.

وی اضافه کرد: از بین ۹۵ امامزاده استان، ۵۰ امامزاده به صورت ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر را با محوریت سوگواره بصیرت عاشورایی اجرا می‌کنند. همچنین مساجدی که دارای موقوفه هستند نیز در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بصیرت عاشورایی اگر مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ظهر شنبه با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و مأموریت‌های این نهاد انقلابی برگزار شد.

«زهرا ایمان پور» فعال فرهنگی در این نشست با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه‌ی هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی و فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه‌ی فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: ما نباید با نسل جوان طبق برنامه و کتاب‌های چندین سال قبل پیش ببریم، ما باید با یک شناسایی جدیدی از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی ادامه داد: در راستای خود سازی ما باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش رویم برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

ساجده قادری نیز در این نشست با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاهی بود برای ما، که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تأثیر قرار دهد، ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم هستیم برای نسل جدید تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی‌شویم، اظهار کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای می‌تواند سقوط کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: ما باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملاً یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مالشان تمام قد در این فضا کار کنند.

کد خبر 6089903

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است