Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، درباره باران‌های سیل آسا در برخی از مناطق کشور، اظهار کرد: ما شب گذشته شاهد بارندگی‌های شدیدی در برخی از مناطق استان تهران بودیم، این بارندگی‌ها بخش هایی از شرق تهران را نیز تحت شعاع قرار داد.

وی افزود: در فیروزکوه شاهد تخریب جزئی برخی از مناطق بودیم و چندین پل نیز در این شهرستان تخریب شده و سیل آن‌ها را با خود برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدیده اقلیمی «مونسن» چقدر کشور را تهدید می‌کند؟

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به خطر توده‌های بارشی در کشور، خاطرنشان کرد: سه توده رطوبتی وارد کشور ما شده است، این توده‌ها از شمال اقیانوس هند به کشور آمده و استان‌های سیستان و بلوچستان،کرمان، یزد، بوشهر و جنوب و شرق فارس را درگیر می‌کند، اما توده‌ای دیگر وارد شده که از طریق دریای مدیرترانه وارد شده است؛ توده رطوبتی دیگری هم موسوم به شمال و جنوب در حال حاضر در کشور فعالیت دارد که این توده‌های رطوبتی زمانی‌که با هم برخورد می‌کنند می‌توانند بارندگی بسیار شدیدی به همراه داشته باشد، در این‌باره از مردم خواهش می‌کنم به هیچ وجه به رودخانه‌ها و اطراف  دره‌ها و محل‌های خطرناک نزدیک نشوند.

آماده باش تمام استان‌ها تا سه شنبه

 وی به زمان فعالیت پدیده اقلیمی مونسن در کشور اشاره کرد و افزود: این پدیده اقلیمی تا سه شنبه هفته آتی می‌تواند برای کشور تهدید زا باشد؛ از طرفی دیگر این احتمال وجود دارد که فعالیت این پدیده به  صورت چرخشی باشد، در همین رابطه استان‌ها تماماً به صورت آماده باش باشند و در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیرهای آبریز قرار نگیرند.

ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها ممنوع!

 نامی با بیان اینکه ساخت و ساز در حریم مناطق شمالی تهران می‌تواند خطرناک باشد، اذعان کرد: بارانی که در  شمال حریم امامزاده داود(ع) به وقوع پیوست اگر در سوهانگ و لویزان هم رخ دهد می‌تواند خطرساز باشد، به همین جهت می‌گوییم نباید در حریم رودخانه‌ها ساخت و سازها داشته باشیم، باید راه بیشتری را برای عبور آب پیش بینی کنیم.

وی در توصیه‌ای به شهرداران مناطق تهران، تأکید کرد: شهرداران مناطق تهران به نقشه‌های تفصیلی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها توجه کنند.

احتمال وقوع  سیل در این شهرستان‌ها

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان این گفت‌وگو، با اعلام هشدار دوباره به مردم درباره بارندگی‌های سیل آسا، خاطرنشان کرد: مردم تا سه شنبه آینده باید کاملاً هوشمندانه و هوشیارانه باشند؛ مخصوصاً کسانی که در مسیر رودهن، بومهن، آبعلی، دماوند و فیروزکوه قرار دارند، امشب و فردا شب بیشتر مراقبت کنند.

کد خبر 693987 منبع: فارس برچسب‌ها سيل باران حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل باران حوادث ایران پدیده اقلیمی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور

سازمان هواشناسی از تداوم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی تا سه‌شنبه آینده در برخی مناطق کشور خبر داد و برای ۵ استان هشدار بارش‌های سیل‌آسا صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز در برخی مناطق مرکزی و شرقی کشور در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است. طی امروز تا دوشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش در این مناطق روی می‌دهد.

طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۰۷: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفر‌ها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین (۱ تا ۱.۵ متر) (تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک، احتمال اختلال در تردد شناور‌های مسافربری، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: اجتناب از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور