Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در بازدید از بیمارستان روانپزشکی رازی، ضمن اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان برای راه‌اندازی پژوهشکده علوم رفتاری و سلامت روانی، گفت: انواع فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در این مرکز، می‌تواند وجهه‌ای را که از گذشته‌های دور برای روانپزشکی رازی (امین‌آباد) در اذهان مردم ساخته شده، تغییر بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر حمیدرضا خانکه در بازدید سرزده از بیمارستان روانپزشکی رازی، در نشستی با مسئولان این بیمارستان گفت: یک میلیارد تومان برای راه‌اندازی پژوهشکده علوم رفتاری و سلامت روانی، اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تدوین برنامه تحول مرکز روانپزشکی رازی در کوتاه مدت، میان و درازمدت، افزود: انتظار نیست که ماموریت مرکز روانپزشکی رازی عوض شود، بلکه تنوع و ترکیبی از انواع فعالیت‌های درمانی، آموزشی و پژوهشی باید در مرکز آموزشی – درمانی رازی انجام شود و راه‌اندازی پژوهشکده سلامت روانی، می‌تواند اولین گام در این راستا باشد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل بالای مرکز روانپزشکی رازی به‌لحاظ وجود متخصصان بنام و رزیدنت‌های حوزه روان و همچنین بزرگترین فیلد آموزشی در این مرکز، باید ترددها و فعالیت‌های غیردرمانی در این مرکز افزایش یابد. انواع فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در این مرکز، می‌تواند وجهه‌ای که از گذشته‌های دور برای روانپزشکی رازی (امین آباد) در اذهان مردم ساخته شده، تغییر بدهد.

دکتر خانکه با اشاره به لزوم آشنایی هرچه بیشتر اعضای هیات علمی با امکانات این مرکز آموزشی و درمانی، مسئولان بیمارستان روانپزشکی رازی را به ایجاد جاذبه برای اساتید و دانشجویان جهت استفاده هر چه بیشتر از امکانات مرکز رازی ترغیب کرد و به همین منظور، برگزاری تورهای آشنایی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان و یا برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی هیات علمی در محل این مرکز را پیشنهاد داد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ادامه با همراهی مسئولان و مدیران روانپزشکی رازی، از مرکز بیمارستانی تازه تاسیس ایثار بازدید کرد و درباره راه‌های تامین منابع مالی جهت تجهیز این مرکز و امکانات آموزشی و پژوهشی آن، با مسئولان مرکز روانپزشکی رازی صحبت کرد.

در ادامه، دکتر خانکه در بازدید از ساختمان آموزشی فارابی که پذیرای جمعی از دانشجویان علوم پزشکی از دانشگاه‌های دیگر بود، گفت: حتما برنامه‌هایی برای آشنایی هرچه بیشتر اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با فیلد روانپزشکی رازی اجرا شود تا آمار حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه ما در مرکز روانپزشکی رازی افزایش یابد.

وی همچنین با بازدید از بخش‌های بستری جرجانی، چهارغربی، پنج غربی و ابوریحان، از وضعیت بیماران پرسید و در جریان اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اجرای بخش های بستری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در ادامه، ضمن بازدید از سالن پخت غذای مرکز روانپزشکی رازی که قرار است مورد بازسازی قرار بگیرد، از مسئولان بیمارستان خواست تا مطالعه کوهورت از وضعیت تغذیه بیماران روانپزشکی را در برنامه‌های پژوهشی خود قرار بدهند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه  علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی که در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده، بزرگترین و قدیمی‌ترین مرکز روانپزشکی منطقه خاورمیانه است که تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با بهره‌گیری از توان تخصصی متخصصان و اساتید دانشگاه و کادری مجرب، انواع اختلالات اعصاب و روان را بصورت سرپایی (کلینیک‌ها) و بستری در بخش‌های مختلف، درمان می‌کند. خدمات مشاوره روانشناسی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، مددکاری (اعضای تیم درمان و توانبخشی) و انواع خدمات پاراکلینیکی همچون دندانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه، نوار قلب، الکتروآنسفالوگرافی، از دیگر خدمات مرکز روانپزشکی رازی است که به مددجویان و بیماران بستری و مراجعان سرپایی ارائه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ، مرکز روانپزشکی رازی ، پژوهشکده علوم رفتاری و سلامت روانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مرکز روانپزشکی رازی راه اندازی پژوهشکده مرکز روانپزشکی رازی آموزشی و پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، روح‌الله رازینی شامگاه -جمعه هفتم اردیبهشت- در سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری به استان قزوین در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اظهار کرد: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از مجموعه‌های نظارتی انطباق با ضوابط و قوانین را صرفاً ً رصد می‌کنند و از عدم فساد در سیستم صیانت می‌کنند، تصریح کرد: اما عدم فساد در سیستم به معنای خوب بودن یک سیستم یا نظام علمی و آموزشی نیست. یعنی نبودن نقص لزوماً ً به معنی فضیلت و خوب بودن نیست و حتمأ باید نکات مثبتی هم وجود داشته باشد.

رازینی بنابراین وجه تمایز کار این مرکز توجه به کیفیت است، ادامه داد: از این منظر یکی از دستورکارهای خودمان را پررنگ کردن کیفیت در حوزه آموزش عالی قرار دادیم. عبارت سفر کیفیت را از عبارت سفر تعالی در ادبیات مدیریت و سازمانی به الهام گرفتیم و این عنوان را بر سفرهای استانی مجموعه خود گذاشتیم.

وی یادآور شد: بر این اساس این سفرهای کیفیت آغازگر هفته‌هایی در استان‌ها برای تمرکز روی موضوع کیفیت و کارآیی آموزش دانشگاهی است تا ما هم شناخت پیدا کنیم و مدیران استانی با رویکردهای نظارتی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آشنا شوند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زحمت ارزیابی و نظارت را به هیئت‌های استانی واگذاری کردیم، گفت: استان قزوین یکی از استان‌های موفق در حوزه ارزیابی و نظارت آموزش عالی است و این نظارت و ارزیابی توسط خود استان به خوبی انجام می‌شود.

کد خبر 748184

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست