Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان گفت: هر چه داریم از برکت قیام امام حسین (ع) است و اگر انقلاب اسلامی امروز در کشورهای مختلف ریشه دوانده به برکت از مکتب امام حسین(ع) است و دشمن نیز به این موضوع پی‌برده و بدنبال تضعیف این مکتب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عاشورا درس عبرت همیشه تاریخ و سر سفره ولایت نشاندن جامعه بشری است، عاشورا ظرفیت تربیت و پرورش انسان ناب در اسلام ناب است و عاشورا درس طاغوت زدایی و نفی استکبار است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز محرم و شروع دهه امر به معروف و نهی منکر گفت: با فرا رسیدن محرم، بار دیگر خداوند متعال به ما این توفیق داد که معرفت حسینی خود را افزون کنیم و باید در این عرصه هم ناسپاس نباشیم.

وی تصریح کرد: ناسپاسی در این عرصه به این معنی است که لباس سیاه بپوشیم، سینه برای امام حسین (ع) هم بزنیم ولی معرفت و بینش حسینی (ع) نداشته باشیم.

وی یادآور شد: اشک برای امام حسین(ع) اشک عاقلانه، اشک همراه با منطق، اشک همراه با انسان‌سازی و معرفت باشد و باید بکوشیم مبین عاشورای اباعبدالله و معارف عاشورایی باشیم و آن را تبیین کنیم که اگر این‌طور نباشد، عین ناسپاسی است.

نکونام توکل به خدا، نترسیدن از دشمن، داشتن روحیه جهادی و فداکاری و ایثار و برخورداری از روحیه مقاومت و ایستادگی را از جمله معارف عاشورا برشمرد و گفت: با همین روحیه انقلاب اسلامی شکل گرفت و حفظ شد همه دشمنان امروز فهمیده‌اند هرچه داریم از مکتب حسین(ع)است و تلاس می‌کند این معرفت را کمرنگ کنند.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد یادآور شد: استکبار رسانه‌ای دشمن به دنبال شبه افکنی و وارونه جلوه دادن حقایق کشور است و با  افزودن معرفت حسینی (ع) می توانم با این تهاجم مقابله کنیم.

نکونام گفت: امروز استکبار با استفاده از قدرت رسانه‌ای و به کمک رسانه‌های پوچ و مبتذل خود به‌دنبال شبه افکنی مسموم و وارونه جلوه دادن حقایق کشور است.

وی ادامه داد: آشفته‌کردن ذهن‌ها، تحریف واقعیت‌ها و دستاوردها، وارونه نشان دادن منش و شخصیت شهدا، خشونت جلوه دادن حجاب و عفاف از جمله اهداف استکبار رسانه‌ای است که از این طریق با القاء مسائل مسموم و ایجاد شبهات مردم را از این فرهنگ حسینی دور کند.

وی در آغاز خطبه دوم نیز با اشاره به ۷ مرداد ۱۳۶۰ سالروز فرار "بنی‌صدر"  همراه با سردسته منافقان از کشور اظهار داشت: این روز، بسیار عبرت‌آموز است و دیدیم این شخص که زمانی مقام دوم کشور بود، قدر نظام، انقلاب و نعمت‌های خداوند متعال را ندانست، ساقط شد و دنیا و آخرتش را از دست داد.

وی افزود: این وقایع به ما می‌آموزد، خطرات هر شخص در هر جایگاهی را تهدید می‌کند و باید هر چه داریم، قدرش را بدانیم و فراموش نکنیم جمهوری اسلامی بسادگی بدست نیامده و این نظام نتیجه مجاهدت شهدا، پاکان و بزرگان است و همه مسوولان باید قدردان خدمتگذاری (به حتی یک‌نفر) در نظام جمهوی اسلامی باشند.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: کسانی که فریب قدرت‌های استکباری را می‌خورند و دنباله‌رو آنها می‌شوند در روز قیامت همراه همان‌ها وارد جهنم می‌شوند.

نکونام تاکید کرد: افراد با داشتن یک پست هر چند محدود، نباید خیانت نکنند و حق مسئولیت خود را ادا کنند که در غیر این صورت ساقط می شود و باید هرچه داریم قدرش را بدانیم و در هر جایگاهی هستیم شاکر باشیم ، نظام ما جمهوری اسلامی است، اسلام دین خداست و این نظام روی خون شهدا و وارستگان این نظام شکل گرفته و شهدای قبل و بعد انقلاب حق بر گردن ما دارند و باید مراقب بود و از ریزش و بدعاقبتی ترسید.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری ستاد اقامه نماز کشور شهرکرد چهارمحال وبختیاری ستاد اقامه نماز کشور جمعه شهرکرد امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیانیه ای را صادر کرد.

آنگونه که فارس روایت کرده، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.

جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901277

دیگر خبرها

  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • کسب علم با معرفت همراه باشد
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد