Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین در بیست و یکمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تسلیت فرارسیدن ایام محرم، گفت: بر اساس سند تحول و تعالی در دانشگاه آزاد اسلامی،  5 چرخش تحولی مورد تاکید است. چرخش اول، چرخش از آموزش های حافظه محور، به آموزش های عمیق، کاربردی و بسترساز اشتغال است که براساس آمایش منطقه ای در واحد های دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان بین با بیان اینکه امروزه حجم بسیار زیادی از بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند، عنوان کرد: اقبال اجتماعی به علم ناشی از کاربست علم توسط عالمان در جامعه است و در دانشگاه باید در کنار تخصص، مهارت هم مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه توسعه رشته های دانشگاهی باید متناسب با زیست بوم دانشگاهی باشد، گفت: تاسیس دانشکده های مهارت و کارآفرینی و طرح پویش اشتغال بر اساس همین مبنا و در راستای تربیت نیروهای کارآمد است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: چرخش تحول آفرین دوم، چرخش از عرضه محوری و مقاله گرایی به سمت مسأله گرایی و حل مسائل کشور و منطقه است که در این قسمت به دنبال ارائه راه حل برای مسأله های موجود در جامعه خواهیم بود. ضروری است پایان نامه ها و رساله ها  با مسائل جامعه  پیوند داشته باشند.

جهان بین با بیان اینکه چرخش سوم، چرخش از اقتصاد شهریه محور به اقتصاد مولد است، ابراز کرد: حرکت به سمت پایداری اقتصادی لازمه تدوام حیات دانشگاه آزاد اسلامی است، به طوری که دیگر نباید اقتصاد دانشگاه متکی به شهریه‌ها باشد و در این چرخش به سمت اقتصاد پایدار مبتنی بر نوآفرینی و دانش بنیانی حرکت خواهیم کرد. چرخش از رشد کمی واحد ها به واحد های ماموریت محور چهارمین رویکرد تحولی دانشگاه آزاد اسلامی است و واحدهای دانشگاهی باید در خدمت مسائل مردم و حل مشکلات جامعه باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل نمی شود، تصریح کرد: این دانشگاه بدون هیچ وابستگی به دولت، امید مردم بوده و علی رغم مشکلات اقتصادی، اجازه تعطیلی هیچ واحد دانشگاهی را نمی دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین رویکرد تحولی دانشگاه آزاد اسلامی چرخش فرهنگی است؛ تربیت در دل تعلیم اتفاق می افتد. سوال اینجاست که چرا دانشگاه و احتمالا آموزش و پرورش به صورت قابل توجهی نقش نهاد بازتولید کننده مدرنیته را آن هم در جمهوری اسلامی بازی می کنند. غفلت از متن و استاد و کمرنگ بودن دین در مبانی، اصول، مفروضات، مسائل و..‌. در حوزه های دانشی عملا چنین وضعیتی ایجاد کرده و این در حالی است که ما گمان می کنیم با فعالیتهای فرهنگی اجتماعی در حاشیه آموزش و پژوهش می توانیم تغییری ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149107 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با حضور هیأت همراه دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند که وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به برگزاری این نشست، گفت: امروز با وزیر حمل و نقل کوبا، راجع‌به موضوعات اصلی دریایی و هوایی مورد مذاکره قرار گرفت که طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چندین درخواست وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی، گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این مذاکره مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت‌های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری ایران بهره‌مند شوند؛ البته ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس، در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران فرصت بسیار خوبی خواهد بود.

بذرپاش با اشاره به درخواست‌های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، گفت: مقرر شد، نیازمندی‌های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

کد خبر 6090293 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است