Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تولیدکنندگان گلایه‌هایی داشتند که کاملاً به جا بود و حق طبیعی آنها است چراکه در سال تولید هستیم و رهبر معظم انقلاب از آنها به‌عنوان جبهه اقتصاد یاد می‌کنند؛ بنابراین دستگاه‌ها باید تولیدکنندگان را باور کنند.

محمد مهدی برادران روز جمعه، هفتم مرداد ماه، در نشست با فعالان اقتصادی و صنایع آذربایجان شرقی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تولیدکنندگان انتظارات به جایی از ما دارند تا آنها را حمایت کنیم و تاکید دارند تا مجموعه‌ی دستگاه‌های مختلف در تعامل و نظارت به گونه‌ای عمل کنند، برخی تولید کنندگان به‌ویژه تولیدکنندگان شاخص که کارنامه‌ی صادرات و همراهی خوبی در تنظیم بازار دارند، مشکلات آنها برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی از موضوعات مطرح شد که از جمله‌ی آنها نظام بانکی و مالیاتی، مجموعه محیط زیست، مسائل مربوط به گمرک و مسائل ساختاری بود که همواره مطرح هستند و برخی اوقات نیازمندیم تا مداخلاتی به نفع تولیدکنندگان انجام شود که این موارد تصمیم‌گیری و صورت جلسه شد و سایر مسئولین استان نیز همراهی خوبی داشتند و رویکرد سازمان صمت آذربایجان شرقی بهبود تعاملات، رشد تولید و تعامل مناسب است.

وی افزود: گلایه‌هایی در خصوص شرایط صنعتی استان بود که باید گزارش شده و تصمیم‌گیری شود و حوزه‌ی مالیات ارزش افزوده به‌ویژه صادراتی باید تعیین تکلیف شود که با همکاران و تصمیم میگیریم تا تسهیل شده یا تبدیل به اعتباری شود که صادر کننده اطمینان حاصل کند و امکان استفاده از این ظرفیت برای او وجود داشته باشد.

برادران خاطرنشان کرد: باید در روش‌ها تجدیدنظر کنیم، ما هم موافق کاهش تعرفه‌ها به نفع فعالان اقتصادی هستیم اما در خصوص قانون معافیت مالیاتی ماشین آلات نیز پیگیر هستیم تا در مجلس شورای اسلامی این قانون اصلاح شود.

وی اضافه کرد: ادبیات شکل گرفته مبنی‌بر انداختن مشکل گرانی به گردن تولیدکنندگان ظلمی بزرگ است و رهبر معظم انقلاب همواره در فرمایشات خود از تولید حمایت کرده‌اند که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را کرد.

وی یادآور شد: به قیمت گذاری دستوری قائل نیستیم اما به قیمت گذاری اعتقاد داریم و باید به چشم ارزش به تولیدکننده نگاه کرد که هرکس در این راه تلاش کرده و برای مردم ایجاد اشتغال می کند، فردی بهشتی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: باید از ظرفیت‌ اتاق‌های بازرگانی استفاده کرد و در مورد راهبردهای صنعتی از ظرفیت اعضای اتاق‌ها و نگاه بهره‌بردار بهره‌مند شد و صنعت سند بنویسد و ما افق و خروجی تولید و صادرات را ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: به علت موج تورمی که در اقتصاد کشور با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در ابتدای سال ایجاد شد، تولیدکنندگان باید از این شرایط رکود و تورمی خارج شوند که راهکار آن، ایجاد رقابت با کاهش هزینه در تولید و تولید انبوه است تا مصرف کننده داخلی و بازار صادراتی به رونق بیافتد که جلسات بسیاری در این زمینه تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: کمیته تنظیم بازار اقدامات بسیاری انجام داده است، اکنون شاهد کاهش تعرفه گمرکی و شرایط جدید ایجاد شده در اقتصاد جهانی هستیم که کاهش قیمت برخی اقلام جدی شده و به مرور در سایر حوزه‌ها نیز اتفاق می‌افتد.

آذربایجان شرقی از دیرباز مرکز تجارت و بازرگانی کشور و منطقه بوده است 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این نشست گفت: آذربایجان شرقی از دیرباز به دلیل قرار گرفتن در موقعیت ژئوپلتیکی و مسیر جاده ابریشم، مرکز تجارت و بازرگانی کشور و منطقه بود و امروز نیز بخش خصوصی این خطه علیرغم مشکلات و کاستی‌ها، بخش بزرگی از تولید کشور را بر دوش می‌کشد.

یونس ژائله با اشاره به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کشور و استان پرداخت و اظهار کرد: بی‌ثباتی قوانین، مقررات و رویه‌های کسب و کار، پراکنده بودن سیاست‌ها، عدم توجه به اهمیت خصوصی‌سازی، رقابت ناعادلانه شرکت‌های دولتی با بخش خصوصی، عدم توجه به آمایش سرزمین و کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی تنها بخش کوچکی از مشکلات فعالان اقتصادی است.

وی در ادامه به ارائه‌ی پیشنهادات و انتظارات فعالان بخش خصوصی از وزارت صمت پرداخت و افزود: تدوین استراتژی توسعه‌ی صنعتی، حذف قوانین زاید، ضرورت حذف انحصارات و ایجاد رقابت سالم بین شرکت‌های دولتی و خصوصی با پیگیری وزارت صمت، اولویت‌بندی سیاست‌های ارزی و رفع موانع صدور و تمدید کارتهای بازرگانی و دیگر مجوزهای وزارت صمت از جمله مواردی است که اعضای اتاق تبریز از وزارت صمت انتظار دارند در جهت رفع و حل آنها اقدام کند.

به گزارش ایسنا، نشست صاحبان صنایع با فعالان اقتصادی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد و صاحبان صنایع استان به بیان چالش‌ها و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگاني اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی فعالان اقتصادی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی هشدار داد که آخرین داده‌های وزارت بازرگانی آمریکا درباره اقتصاد کلان، نشان می دهد که اقتصاد این کشور ممکن است به سمت رکود تورمی حرکت کند.

این نشریه در ادامه اضافه کرد که این داده‌های ناامید کننده حکایت از "چالش‌های سخت" پیش رو برای اقتصاد آمریکا دارد.

گزارش روز پنج‌شنبه همچنین نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور با نرخ سالانه تنها 1.6 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته که بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های 2.5 درصدی است.

ترامپ: اقتصاد آمریکا طی یک سال آینده سقوط می‌کندپیش بینی وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود در 2024

رشد کندتر از حد انتظار اقتصاد آمریکا به دنبال افزایش 3.4 درصدی ثبت شده در اکتبر تا دسامبر 2023 و 4.9 درصدی در سه ماهه قبل از آن رخ داده است.

دیوید دونابدیان، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانک سی‌آی‌بی‌سی، به این رسانه گفت: این گزارش بدترین حالت ممکن بود (چراکه) رشد کندتر از حد انتظار همراه با تورم بالاتر از حد انتظار رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، رشد ضعیف اقتصاد و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده نشانه‌های بارز رکود تورمی است که با کندی اقتصادی و افزایش تورم در یک دوره زمانی طولانی مشخص می‌شود.

ایالات متحده آخرین بار در دهه 1970 دچار رکود تورمی شد، زمانی که با سقوط اقتصاد، تورم دو رقمی رخ داد. سیاستگذاران این کشور با افزایش نرخ بهره بانکی تا 20 درصد به این رکود تورمی واکنش نشان دادند و قیمت ها را کاهش دادند اما اقتصاد را وارد رکود عمیق‌تری کردند.

در ماه مارس، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از افزایش نرخ بهره صرف نظر کرد و آن را بین محدوده هدف 5.25 تا 5.5 درصد بدون تغییر باقی گذاشت. نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در اول ماه مه برنامه ریزی شده است.

در عین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی، که توسط فدرال رزرو به عنوان معیار کلیدی تورم استفاده می‌شود، با سرعت سالانه 3.4 درصد افزایش یافت که بیشترین جهش را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

اداره تجزیه و تحلیل اقتصادی گزارش داد که هزینه های مصرف کننده در ایالات متحده در ژانویه تا مارس 2.5 درصد افزایش داشته است که نسبت به رشد 3.3 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 و پیش بینی 3 درصدی کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است