Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد گفت: تا اطلاع ثانوی ساکنین از ورود به بافت تاریخی خودداری کرده و در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد و ورزشگاه‌های بیرون از بافت تاریخی اقامت کنند. - اخبار استانها -

مهران فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: در حال حاضر آخرین وضعیت استان یزد پس از سیل روز گذشته با تلاش همه نیروهای امدادی و خدماتی در حال بازگشت به شرایط نرمال است و وضعیت سیلبندهای شهر یزد در شرایط پایدار قرار داشته و نگرانی در شرایط کنونی در این رابطه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم ضمن حفظ کامل آرامش خویش، از هر گونه تردد غیرضرور در سطح معابر و جاده‌های استان جدا خودداری کنند تا روند امدادرسانی تسهیل شود و با توجه به سست شدن زمین‌های آبگرفته در شهر یزد از حوادث احتمالی دوری کنند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: مردم عزیز ساکن در بافت تاریخی، فورا برای ایمنی بیشتر خود و خانواده تا اطلاع ثانوی نسبت به ترک بافت اقدام کرده و در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد و ورزشگاه‌های بیرون از بافت تاریخی اقامت کنند.

فاطمی تصریح کرد: بنا بر اطلاعات هواشناسی، سامانه بارشی تا ساعاتی دیگر از استان یزد خارج شده و شرایط برای بازگرداندن عبور و مرور شهری به شرایط عادی تسهیل خواهد شد.

همچنین علی اصغر سلمانی مسئول بسیج سازندگی استان یزد در حاشیه فعالیت‌های جهادی و کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: از ساعات ابتدایی شروع بارندگی و سیل در یزد و چهار شهرستان استان هفت ناحیه مقاومت بسیج با ایجاد کمیته‌های تخصصی و واکنش سریع از گروه های جهادی به سرعت وارد عمل شدند.

سلمانی گفت: از مراکز بسیج سازندگی در دو ناحیه مقاومت شهید منتظر قائم و شهید الله دادی در یزد مجموعا 75 گروه جهادی متشکل از 500 جهادگر بسیجی را ضمن فراخوان تجهیز و به مناطق آسیب دیده اعزام شدند که جهادگران به همراه خود بیش از 30 کف کش و پمپ داشتند تا به سرعت آب منازل را تخلیه کنند.

وی در ادامه افزود: بسیج سازندگی در شهرستان‌های خاتم، تفت، اشکذر و ناحیه مقاومت بسیج روح الله در زارچ نیز مجموعا بیش از 150 گروه جهادی خود را فعال کردند.

مسئول بسیج سازندگی استان یزد گفت: مهمترین اقدامات گروه‌های جهادی بسیج سازندگی کف کشی و انتقال آب از منازل، کارگاه‌ها، مغازه‌ها، کمک به آوار برداری خانه‌های تخریب شده، ایجاد فضایی امن در حسینیه‌ها و موکب‌های ایجاد شده برای محرم، باز کردن مسیرهای کوچه‌ها و شریان‌های محلی است.

افزایش تعداد فوتی‌های سیلاب کشور اخیر به 56 نفرتازه‌ترین اخبار سیل و بارش‌ها در ایران|مسدود شدن جاده کرج - چالوس در پی ریزش کوه / تخلیه 5 روستا در استان فارسبرای جلوگیری از وقوع "سیل" رودخانه‌های استان تهران را لایروبی کنید!

وی عنوان کرد: اقدامات ما در بسیج سازندگی تا زمانی که روند زندگی مردم به حالت عادی برگردد ادامه خواهد داشت همچنین گروه جهادی خواهران نیز در بیش از 10 آشپزخانه گروهی مشغول پخت غذای گرم و توزیع آن بین خانواده های سیل زده هستند.

انتهای پیام/781

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج سازندگی بافت تاریخی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات به حوزه نوسازی بافت های فرسوده  در صورت صنعتی سازی افزایش خواهد یافت: بانک ها در صورت پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده می‌توانند زمینه ساز ورود بیشتر سازندگان به این طرح ها شوند.

آیینی اظهار کرد: نوسازی ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته انجام شده است گفت: ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور در آینده‌ای نزدیک با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نوسازی این مناطق نیازمند همراهی و تعامل بیش از پیش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه‌گذران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر خود می تواند در فرهنگ سازی نوسازی بافت های فرسوده کشور موثر باشد.

او گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مالکان یکی از عواملی است که می تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند و این موضوع را دولت در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر