Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:36:26 GMT

تاریخ ششمین پرتاب سرنشین‌دار بلو اوریجین مشخص شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۹۸۶۳

تاریخ ششمین پرتاب سرنشین‌دار بلو اوریجین مشخص شد

شرکت فضایی خصوصی "بلو اوریجین" شش خدمه جدید خود را در تاریخ ۴ اوت با موشک "نیو شپرد" به مرز فضا خواهد فرستاد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "بلو اوریجین"(Blue Origin) زمان انجام ششمین پرواز سرنشین‌دار گردشگری خود را فاش کرده است.

این ماموریت موسوم به "NS-۲۲" بیست و دومین پرتاب موشک "نیوشپرد" در مجموع است و اکنون در تاریخ ۴ اوت، یعنی دو ماه پس از پرواز فضایی قبلی خود، به لبه فضا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که پنجره پرتاب این ماموریت از ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۸:۰۰ به وقت ایران) باز می‌شود.

این شرکت اخیراً مسافرانی را که در این پرواز به مرز فضا سفر خواهند کرد، معرفی کرد. در میان آنها مهندس سارا صبری اولین مسافر مصری فضا و یک کارآفرین پرتغالی به نام "ماریو فریرا" حضور خواهند داشت که به ترتیب اولین مصری و پرتغالی هستند که از فضا بازدید می‌کنند.

در عین حال، یک کاوشگر و ماجراجوی بریتانیایی-آمریکایی در این جمع به نام "ونسا اوبراین" تبدیل به اولین زنی خواهد شد که سه‌گانه کاوشگران را تکمیل می‌کند. او پیش از این به قله اورست صعود کرده است و عمیق‌ترین نقطه سیاره ما یعنی گودال چلنجر را کاوش کرده است. اوبراین پس از "گویکتور ویسکوو" که در چهارم ژوئن در ماموریت NS-۲۱ به فضا رفت، دومین فردی خواهد بود که این سه چالش را تکمیل می‌کند.

وی اولین زنی خواهد بود که هم به قله اورست رسیده است، هم به اعماق گودال چلنجر سفر کرده که گمان می‌رود عمیق‌ترین نقطه اقیانوسی در زمین باشد و همچنین از "خط کارمان" که مرز بین جو زمین و فضای بیرونی است، بازدید می‌کند.

بقیه خدمه این پرواز شامل "کوبی کاتن"، یکی از بنیانگذاران کانال محبوب آموزش ترفند و کمدی در یوتیوب به نام "Dude Perfect" با ۵۷ میلیون دنبال کننده، "استیو یانگ" یک مدیر مخابراتی و "کلینت کلی سوم" است که پروژه خودروی خودران را در آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا(دارپا) در دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد. "بلو اوریجین" خاطرنشان می‌کند که او با ایجاد پایه و اساس این فناوری، راه را برای وسایل نقلیه خودران مدرن هموار کرده است.

بلواوریجین مبلغی را که این مسافران پرداخت کرده‌اند، فاش نکرده است. با این حال باید گفت که رقیب این شرکت فضایی خصوصی یعنی "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) صندلی‌های خود را به قیمت ۴۵۰ هزار دلار به فروش می‌رساند. در حالی که بیشتر افراد این هزینه‌ها را شخصا تقبل می‌کنند، اما برخی از آنها نیز حمایت مالی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلو اوریجین نیوشپرد بلو اوریجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خودرویی که به صورت خرچنگی پارک می کند (فیلم) نحوه تولید خودرو در کارخانه BMW در شهر مونیخ آلمان (فیلم) پرتاب پهپاد ۱۳۶ سپاه از روی سقف یک خودرو (فیلم)

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • اولین روز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان