Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقریبا همه ما می‌دانیم که دوران رژیم‌هایی که بی‌شباهت به ریاضت کشیدن نبود، به‌سر رسیده و رژیم‌های سالم، استاندارد و اصولی درحال‌حاضر، بیش از آن‌که روی وزن افراد متمرکز شوند، روی سلامت بدنی و روان آن‌ها، در کنار کاهش یا افزایش وزن سرمایه‌گذاری می‌کنند/

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برای داشتن یک رژیم غذایی استاندارد که هم بتواند کمک کند تا به وزن موردنظرمان برسیم و هم برای سلامت کلی بدن، مضر و آسیب‌زا نباشد، وجود تمام گروه‌های موادغذایی سالم به همراه مقدار کمی چربی، قند و نمک، لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درغیراین‌صورت، احتمال خطر ابتلا به پوکی استخوان، فشار روانی، بیماری‌های قلبی و آسیب به پوست و مو به‌وجود می‌آید. دو رژیم مشهور کرمانی و غفاری، هردو مدعی رعایت استانداردهای لازم هستند، اما مساله این است که ادعای کدام‌یک به واقعیت نزدیک‌تر است؟ و کدام‌یک برای کاربر جذاب‌تر بوده و درعین‌حال سالم‌تر و موثرتر هستند؟ برای روشن شدن این موضوع ابتدا بهتر است به سراغ ویژگی‌های یک رژیم استاندارد برویم تا با آگاهی بیشتری مساله را مورد قضاوت قرار داده و به مقایسه رژیم غفاری با رژیم کرمانی بپردازیم.

ویژگی‌های یک رژیم سالم و اصولی چیست؟

تقریبا همه ما می‌دانیم که دوران رژیم‌هایی که بی‌شباهت به ریاضت کشیدن نبود، به‌سر رسیده و رژیم‌های سالم، استاندارد و اصولی درحال‌حاضر، بیش از آن‌که روی وزن افراد متمرکز شوند، روی سلامت بدنی و روان آن‌ها، در کنار کاهش یا افزایش وزن سرمایه‌گذاری می‌کنند و این یعنی دریافت کالری کمتر، وجود غذاهای سالم و موردعلاقه متقاضیان در برنامه و احساس بهتر نسبت به رژیم غذایی! از مزایای این روش‌های جدید، توجه ویژه به احساسات و روان افراد است.

در گذشته یکی از عوارض رژیم‌های محدودکننده و سخت، ایجاد دوره‌های افسردگی و احساس ناکامی در افرادی بود که به دلایل مختلف نتوانسته بودند، با آن سبک غذایی کنار بیایند و همراه شوند. درنتیجه، در رسیدن به هدف وزنی خود شکست خورده و دچار دلسردی و ناکامی می‌شدند. اما در رژیم‌های کنونی، مقدار کالری موردنیاز هر فرد براساس قد، وزن، جنسیت، سن و سایر شرایط بدنی سنجیده می‌شود و بر این اساس، برنامه‌ای منعطف و جذاب طراحی می‌شود.

 یکی از ویژگی‌های رژیم‌های اصولی این است که کاربر می‌تواند تمام انواع موادغذایی را در برنامه خود داشته باشد و درعین‌حال ورزش را نیز نباید فراموش کند. برخی از نمونه غذاهای سالم و مغذی که در هر رژیم استانداردی باید وجود داشته‌باشد، عبارتند از:

انواع سبزیجات مانند سبزیجات با برگ سبز تیره، قرمز و نارنجی سبزیجات کنسروشده کم‌نمک یا منجمد پخته‌شده بدون کره یا سس میوه‌های تازه یا کنسروشده فقط با آب (بدون قند)، میوه‌های خشک یا منجمد غلات کامل مانند نان سبوس‌دار، ماکارونی سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و بلغور جو دوسر مواد پروتئینی طبیعی مانند گوشت‌های سفید (ماهی،مرغ و بوقلمون بدون پوست، صدف، میگو) حبوبات مانند عدس، نخود، لوبیا، سویا آجیل‌ها و مغزها معرفی رژیم دکتر کرمانی

بسیاری از پزشکان این نکته را قبول دارند که گاهی یک رژیم خوب و موثر می‌تواند حتی از دارو نیز بهتر و موثرتر عمل کند و نه‌تنها کاربر را به وزن موردنظر و سالم برساند، بلکه سلامت او را هم حفظ کرده یا حتی بهبود دهد. نظر کاربران رژیم دکتر کرمانی این است که این رژیم، چنین ویژگی را دارد و توانسته علاوه‌بر رساندن کاربر به رویای همیشگی‌اش (یعنی کاهش یا افزایش وزن)، حال جسمی و روحی بهتری نیز به او ببخشد و این یکی از امتیازات رژیم‌های دکتر کرمانی است که میزان رضایتمندی کاربرانش نسبتا بالا بوده و نتایج آن نیز معمولا موفق است.

مزایای رژیم دکتر کرمانی

مزایای رژیم دکتر کرمانی هم بلندمدت و هم کوتاه‌مدت هستند و ازآن‌جمله می‌توان موارد زیر را نام برد:

توجه به جنسیت، سیستم مزاجی و سن فرد وجود پشتیبانی 24 ساعته کاهش وزن بدون بازگشت داشتن یک تیم روانشناسی برای حمایت روانی کاربران در حین رژیم غذایی استفاده از تمام انواع غذاهای ایرانی و ملل در رژیم غذایی کمک به تغییر سبک زندگی ناسالم و جایگزینی آن با یک سبک زندگی سالم امکان تعویض، جابه‌جایی و جایگزینی غذاها امکان تطبیق و جابه‌جایی غذا در مهمانی یا رستوران توجه به تمام وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها امکان استفاده از اپلیکیشن به اندام و ارائه خدمات برای تمام مناطق کشور عدم وجود محرومیت غذایی در رژیم دکتر کرمانی عدم استفاده از داروهای لاغری

معایب رژیم دکتر کرمانی احتمال ریزش مو در افرادی که مولتی ویتامین وصرف نمی‌کنند احتمال خشکی یا تیرگی پوست برای افرادی که در حین رژیم آب کافی نمی‌نوشند احتمال به‌هم‌ریختن سیکل قاعدگی در صورت عدم پیروی از اصول رژیم احتمال ضعف خفیف در افرادی که از کمبود ویتامین رنج می‌برند رژیم دکتر کرمانی به درد چه کسانی می‌خورد؟ کسانی که از اضافه وزن رنج می‌برند. کسانی که از کمبود وزن رنج می‌برند. کسانی که می‌خواهند وزن خود را تثبیت کنند. کسانی که می‌خواهند سبک زندگی سالم را دنبال کنند. کسانی که می‌خواهند دیابت خود را کنترل یا مهار کنند. مادران بارداری که می‌خواهند پس از زایمان دچار اضافه وزن نشوند. مادران شیردهی که در شش ماهه‌ی دوم شیردهی به سر می‌برند. کسانی که می‌خواهند در کنار رژیم بدنی خوش فرم و زیبا داشته باشند. معرفی رژیم غفاری

رژیم غفاری با حضور رضایت‌آمیز برخی چهره‌های سرشناس و مشهور که نتیجه قابل‌توجهی از این رژیم گرفته بودند، بر سر زبان‌ها افتاد. یکی از معروف‌ترین رژیم‌های دکتر غفاری، رژیم آلکالاین (قلیایی) است. اساس این رژیم بر قلیایی کردن خون با کمک مصرف غذاهای گیاهی و کاهش مصرف غذاهای حیوانی، بنا شده است. بنابراین، از این نظر می‌توان رژیم غفاری را نوعی رژیم گیاهی به‌شمار آورد که برای افرادی که علاقه‌مند به سبک گیاهخواری هستند، جذابیت زیادی دارد. رژیم آلکالاین به مفهوم استفاده از موادغذایی اسیدی نیست، بلکه به این معناست که موادغذایی در داخل بدن تبدیل به اسید و سموم اسیدی نشوند. موادغذایی حیوانی، موادی هستند که در داخل بدن، اسیدیته بالایی تولید می‌کنند، به‌طوری‌که به آن‌ها موادغذایی با خاکستر اسیدی نیز گفته می‌شود. اما غذاهای گیاهی، به علت طبع متفاوت خود، قلیائیت خون را بالا می‌برند که همین موضوع می‌تواند باعث کاهش وزن و افزایش طول عمر شود. البته در رژیم دکتر غفاری، مصرف شیر و عسل مجاز است.

مزایای رژیم دکتر غفاری

از جمله مزایای رژیم غفاری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاهش وزن سریع وجود میوه‌ و سبزی فراوان توجه به وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها کاهش اسیدیته خون کاهش خطر بیماری‌های قلبی و کلسترول بالا دارای رویکرد گیاهی برای افراد علاقه‌مند به رژیم گیاهخواری

معایب رژیم دکتر غفاری

برخی از معایب این رژیم عبارتند از:

محدودیت برای افراد مبتلا به بیماری کبدی، کلیوی و دستگاه گوارش حذف تقریبا تمام غذاهای ایرانی و جایگزینی با غذاهای گیاهی خام یا پخته ایجاد سردرد و کاهش انرژی احتمال بروز پرخاشگری احتمال بروز کمبود در ریزمغذی‌های موردنیاز بدن در صورت عدم مصرف ویتامین‌ها احتمال بروز افسردگی و دلسردی به علت عدم دریافت غذاهای موردعلاقه بی‌میلی احتمالی برخی کاربران به غذاهای گیاهی که درنتیجه منجر به رها کردن رژیم می‌شود. مقایسه رژیم غفاری و کرمانی

هردو رژیم، جزو رژیم‌های محبوب و مشهوری هستند که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارند. بااین‌وجود، رژیم دکتر کرمانی توانسته است به میزان بیشتری همگام با استانداردهای جهانی گام بردارد و فشار روانی و جسمی کمتری به کاربران وارد کند. همچنین، رژیم دکتر غفاری علی‌رغم صاحب سبک بودن و تازگی، برای افرادی که علاقه‌ای به گیاهخواری ندارند یا با مشکلاتی مانند آسیب‌های کبد، کلیه یا سیستم گوارش مواجه هستند، مناسب نیست.

دریافت رژیم دکتر غفاری: https://www.ghafaridiet.com/دریافت رژیم دکتر کرمانی: https://kermany.com/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رژیم دکتر کرمانی غذاهای گیاهی مزایای رژیم برای افراد رژیم غذایی رژیم غفاری وعده ها یک رژیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره  در کرمان پس از ۹ سال امروز انجام شد.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز از ایستگاه پروازی کرمان انجام شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن