Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز یکشنبه در جریان هشتاد و دومین جلسه خود میزبان محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران بودند؛ مهدی زاده با ارائه گزارشی در صحن شورا اظهار داشت: تهران با داشتن ۱۴ میلیون جمعیت، دارای ۱۶۷ مرکز درمانی و ۲۸ هزار تخت بیمارستانی است.

وی با بیان اینکه ایران در آسیا جزو سه کشور برتر در انتقال خون است، افزود: کشور ما جزو معدود کشورهایی است که خون داوطلبانه دارد در حالی که در کشورهای منطقه خون پولی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی زاده اظهارداشت: در سال ۹۰، تعداد ۲۲ مرکز ثابت خونگیری در استان تهران وجود داشت که ۱۸ مرکز آن در شهر تهران واقع شده بود و اکنون تعداد مراکز به ۱۴ مرکز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از خون کشور در تهران مصرف می‌شود، گفت: اعمال جراحی فوق تخصصی در تهران انجام می‌شود که نیاز به خون دارد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران خواستار انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و اداره کل انتقال خون استان تهران برای پیگیری بهبود وضعیت انتقال خون در سطح تهران شد.

ساماندهی ساختمان مرکز انتقال خون در کنار برج میلاد
مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش مدیرکل سازمان انتقال خون با اشاره به وجود ساختمان شماره ۲ این اداره کل در محدوده اراضی برج میلاد، گفت: این ساختمان با چهار طبقه پارکینگ در زیرزمین و ۲ طبقه دیگر روی پارکینگ، در دهه هفتاد افتتاح شد که در آن زمان برج میلاد ساخته نشده بود.

عباسی خواستار ساماندهی این مرکز در محدوده اراضی برج میلاد شد.

کمبود مراکز انتقال خون در تهران
حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود مراکز انتقال خون در تهران گفت: خیرین کمک کنند در مناطق مختلف با ارائه زمین‌هایی در ابعاد ۵۰۰ تا یک هزار متر، مراکزی را ساخته شود تا خدمات بهتری به مردم و شهروندان در زمینه اهدای خون ارائه شود.

برچسب‌ها شورای شهر جلسه علنی روز اهدای خون سازمان انتقال خون ایران مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر جلسه علنی روز اهدای خون شورای شهر جلسه علنی روز اهدای خون سازمان انتقال خون ایران مدیریت شهری انتقال خون انتقال خون استان تهران شهر تهران برج میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد

روح الله شعرا مدیر سلامتکده مرهم در افتتاحیه این مرکز گفت: طب سنتی میراث بزرگ نیاکان ما و دانشمندان و حکیمان گذشته است که سال‌ها تجربه خود را در قالب طب ایرانی ارائه دادند.

او با اشاره به اینکه سلامتکده تخصصی طب سنتی مرهم در شش طبقه با زیربنای ۷۰۰ مترمربع در دسترس عموم قرار گرفته، تصریح کرد: مرهم از نظر متراژ بزرگترین سلامتکده کشور است و میزان سرمایه‌گذاری در این سلامتکده ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

شعرا با اشاره به همت خیرین در راه اندازی این سلامتکده عنوان کرد: عواید حاصل از خدمات ارائه شده در این مرکز در اختیار مددجویان معرفی شده از سوی سازمان‌های خیریه قرار خواهد گرفت.

 وی با بیان اینکه کلیه مجوزات لازم از وزارت بهداشت برای فعالیت سلامتکده مرهم صادر شده، گفت: شش متخصص طب سنتی مجرب و با سابقه در این مرکز فعالیت خواهند داشت.

مدیر سلامتکده طب سنتی مرهم شیراز یکی از اهداف این مرکز را توسعه توریسم درمانی و گردشگری پزشکی عنوان کرد و متذکر شد: یکی از بروزترین و مجهزترین داروخانه‌های طب سنتی کشور را با تنوع فراوان دارویی در سلامتکده مرهم در اختیار داریم و مجوز ساخت دارو‌های ترکیبی سنتی را نیز در همه سلامتکده‌ها وجود دارد.

به گفته وی، در این سلامتکده امکان استفاده از داروخانه و ویزیت بصورت آنلاین، تلفنی و حضوری میسر است.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه این مرکز با توجه به ظرفیت‌های موجود در شیراز و در راستای رفع نیاز مردم در این زمینه راه اندازی شده، تصریح کرد: در سلامتکده تخصصی طب سنتی مرهم شیراز خدماتی همچون ویزیت تخصصی، مشاوره‌های اصلاح سبک زندگی، مزاج شناسی و...، حجامت، فصد، زالو درمانی، ماساژ و بادکش، حوضچه گیاه درمانی و طب سوزنی ارائه می‌شود.

گفتنی است که سلامتکده تخصصی طب سنتی مرهم واقع در کوچه یک خیابان شهید عبائیان ضمن پذیرش بیمه، پذیرای مردم عزیز است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد