Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@00:09:34 GMT

طرحی برای تعمیق و تثبیت یادگیری دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۹۰۹۲

طرحی برای تعمیق و تثبیت یادگیری دانش آموزان

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی کاظمی درباره این طرح اظهارکرد: از ابتدای تابستان برای این دوره‌ها برنامه ریزی شده که برای هر عنوان درسی میان ۳۰ تا ۳۶ ساعت کلاس برگزار شود.

وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها این کلاس‌ها را تا پایان مردادماه به پایان می‌رسانند، افزود: هر دانش‌آموز می‌تواند حداکثر در ۴ عنوان درسی شرکت کند، بطور مثال یک دانش آموز در یک عنوان درسی و یک نفر در ۴ عنوان درسی افت تحصیلی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: گروهی از دانش‌آموزان در این دوره‌ها شرکت می کنند که مصداق نمره قبولی را کسب کرده اند اما نمره بالایی نداشته‌اند یا در واقع یادگیری آنها به صورت کامل صورت نگرفته بوده که مطابق نظر شورای مدرسه می تواند در این دوره شرکت کند که جبران یادگیری آنها صورت گیرد.

کاظمی درباره دروس ارائه شده در این دوره‌ها توضیح داد: در دوره متوسطه اول بیشتر شرکت کنندگان در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی بوده‌اند اما ممکن است که دانش‌آموزی در این درس‌ها افت نداشته باشد و افت تحصیلی برای عنوان درسی دیگری باشد.

وی ادامه داد: اما در دوره متوسطه دوم ۴ رشته نظری ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف داریم و همچنین در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تنوع مهارتی بسیاری وجود دارد که البته دروس مهارتی مد نظر نیست و به دروس عمومی، پایه و شایستگی‌های غیرفنی پرداخته می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تنوع و تعدد رشته‌ها در هنرستان‌ها بالاست، عنوان کرد: اعلام شده که دانش‌آموزانی که عناوین مهارتی را به درستی کسب نکرده‌اند، در این دوره شرکت کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین دانش‌آموزانی که نمره قبولی را هم کسب نکرده اند، می توانند در این دوره‌ها شرکت کنند اما نمره آنها همان است که در امتحانات دریافت کردند و به همان صورت برای آنها ثبت می‌شود.

وی یادآورشد: اما دانش آموزانی که مصداق قبولی را کسب کرده و نمره پایینی داشته اند، پس از شرکت در این دوره‌ها نمره بهتر جایگزین نمره بدتر می شود.

بنا به این گزارش، وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان» دوره‌های ابتدائی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) را در تابستان ۱۴۰۱ اجرا کرد.

براساس گفته‌های معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش،  آموزش دروس منحصراً به شیوه حضوری است و مدارس می‌توانند با بهره‌گیری از سامانه شاد و محتواهای بارگذاری شده در این سامانه نسبت به ارائه آموزش‌های مکمل به دانش‌آموزان (خارج از زمان برنامه هفتگی و برگزاری آموزش‌های حضوری) اقدام کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش دوره ها دانش آموزان عنوان درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری عصر یکشنبه در حاشیه اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که با حضور مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اعضای اصلی این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت سلامت، آموزش و اوقات فراغت دانش آموزان از محورهای مهمی است که باید نسبت به آنها توجه ویژه صورت بگیرد اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسه موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی گرفته شد.

جوهری از اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان خبر داد و گفت: برگزاری آزمون‌های نهایی دانش آموزان کار بسیار حجیم و سنگینی است که در صدد هستیم، با تدابیر مأخوذه این امر به بهترین شکل ممکن در استان تهران برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه تأمین مسکن معلمان عزیز یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید به آن پرداخته شود، افزود: برای کمک به معلمان در حوزه تأمین مسکن، تصمیماتی در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران گرفته شده که طی آن با همکاری سایر دستگاه‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی به اجرای طرح ابتکاری «بازی یادگیری» در مدارس استان تهران اشاره و عنوان کرد: این طرح از سال گذشته در برخی شهرستان‌های استان تهران در حال اجرایی است که طی آن برخی از کلاس‌ها در ساعات خاصی به بازی دانش آموزان اختصاص پیدا می‌کند و مقرر شد که با هماهنگی شورای برنامه ریزی و با اعتبارات آموزش و پرورش این طرح تداوم داشته و در همه مناطق عملیاتی شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر سلامت دانش آموزان بیان کرد: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع «مکمل یاری» و «آهن یاری» و بهداشت دهان و دندان دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در قالب تفاهم نامه‌ای این طرح دنبال و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

کد خبر 6091432

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود