Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@23:51:03 GMT

راستینه: دست تیم مذاکره کننده کشورمان پُر است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۹۷۳۲

راستینه: دست تیم مذاکره کننده کشورمان پُر است

احمد راستینه درباره روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: اساساً مذاکره عرصه تلاش برای کسب منافع است و هیچ‌گاه مذاکره عرصه خوش‌بینی یا بدبینی نیست‌.

وی بیان کرد: البته مذاکره با آمریکا به تمام معنا مذاکره با گرگ است. آمریکا غیرقابل اعتماد است و علت اینکه همواره مقام معظم رهبری این مسئله را متذکر می‌شوند که ما به مذاکره با آمریکا اعتماد نداریم، به دلیل عهدشکنی‌های مکرر آنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود این، دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق و منافع ملت باید از همه ظرفیت‌های خود استفاده کند.

راستینه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی روند مذاکرات را رصد و بر آن نظارت دقیق خواهد کرد. مصوبه مجلس مبنی بر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید به صورت دقیق اجرا شود و هر گونه تسامح که سبب شود تحریم‌ها برداشته نشود و همچنان ساختار تحریم‌های اقتصادی حفظ شود و یا بستری برای اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ملت ایران شکل بگیرد، برای ما قابل پذیرش نیست.

وی متذکر شد: ما در مصوبه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران تاکید کردیم که همه تحریم‌های ایران باید لغو شود و از وزارت امور خارجه حمایت می‌کنیم، اما رصد و نظارت خودمان را هم انجام خواهیم داد تا مؤلفه‌های قانون هسته‌ای مجلس به صورت دقیق در مذاکرات حفظ شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاشی که دستگاه دیپلماسی کشورمان انجام می‌دهد، امیدواریم هر چه زودتر تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شکسته شود. مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون گام بزرگی برداشت و دست تیم مذاکره کننده کشورمان الان پُر است و در حال حاضر فعالیت‌های هسته‌ای ما در نقطه مطلوبی قرار دارد.

راستینه افزود: امروز همه دنیا می‌بینند که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه ایستاده است و مقاومت می‌کند و به خوبی به سمت اصلاح ساختار اقتصادی حرکت کردیم.

وی تصریح کرد: هر چند در این جراحی اقتصادی بخشی از ملت ما به شدت تحت فشار اقتصادی هستند، اما تلاش خواهیم کرد با همدلی، وحدت و تعامل بین قوا هر چه زودتر احقاق حقوق ملت، شکستن تحریم‌های ظالمانه و انتفاع اقتصادی از مذاکرات لغو تحریم‌ها محقق شود. انتفاع اقتصادی ملت ایران شرط اصلی ما در لغو تحریم‌ها در مذاکرات هسته‌ای است.

منبع: مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: تیم مذاکره کننده ایران راستینه قانون هسته ای مجلس شورای اسلامی لغو تحریم ها ملت ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • پیام تبریک قالیباف برای قهرمانی ایران در فوتسال آسیا