Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:47:08 GMT

بازداشت جاعل سایت فروش موبایل در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۹۰۷۰

بازداشت جاعل سایت فروش موبایل در پایتخت

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند پس از خرید در یکی از سایت‌های فروش موبایل و لوازم جانبی تلفن همراه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

این مقام انتظامی بیان نمود: مالباختگان این پرونده در ادامه اظهارات خود گفتند قصد خرید لوازم جانبی تلفن همراه در فضای مجازی را داشته که با یک سایت فروش آنلاین این کالاها با قیمت‌های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشته است مواجه شده و پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شکات رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات اولیه پرونده را آغاز کردند و در اقدامات اولیه متوجه شدند کلاهبردار با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل ای نماد اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می‌کند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بکارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گرداننده این سایت شدند و پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرم و تشریفات قضائی متهم را در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کردند اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری از بیش از ۲۱ نفر از شهروندان به ارزش ریالی حدود پنج میلیارد ریال اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مشخصات فروشگاه‌های معتبر در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است اظهار داشت: شهروندان حتماً از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خریدهای اینترنتی خود را انجام دهند و از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه و … قبل از تحویل و تأیید صحت و سقم کالا جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 5553768 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: داود گودرزی پلیس فتا کلاهبرداری شهرداری تهران امام زاده داود محرم 1401 سیل امامزاده داوود سیلاب شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان هواشناسی ماه محرم مدیریت بحران سازمان تامین اجتماعی شورای شهر آتش نشانی فراجا تهران بزرگ پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران

به گزارش خبرآنلاین، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی با یک قبضه کلت کمری خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ حسین مافی در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری ۱۳۹ مرزداران درحین گشت‌زنی در محدوده بزرگراه شهید حکیم تهران بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی که درحال پرسه زنی بود مشکوک شده و رفتار آن را تحت نظر قرار دادند. همزمان پلاک موتورسیکلت نیز مورد استعلام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از استعلام پلاک موتورسیکلت مشخص شد که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است، گفت:‌در همین راستا عوامل انتظامی سریعا وارد عمل شدند و موتورسیکلت را متوقف کردند. در این حین راکب موتورسیکلت خود را نظامی و از پرسنل یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرد اما بررسی‌های به‌عمل آمده نشان داد که این فرد سابقه عضویت در هیچ یک از ارگان‌های نظامی را ندارد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به بازرسی از کوله پشتی همراه متهم، گفت: ماموران در جریان بازرسی از کوله پشتی این فرد یک قبضه سلاح کلت کمری به‌همراه دو خشاب، ۲۶ فشنگ جنگی و یک دستگاه بیسیم را کشف و ضبط کردند.

مافی ادامه داد: متهم به همراه موتورسیکلت و اسلحه کشف شده به کلانتری منتقل شد و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم همچنان ادامه دارد.

وی به مردم توصیه کرد که در صورت مواجه شدن با افراد نظامی، حتما درخواست مشاهده کارت شناسایی و حکم ماموریت کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، سریعا موضوع را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900171

دیگر خبرها

  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت