Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@20:37:03 GMT

مشکلات و راه حل های رایج جاروبرقی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۵۱۶۶۱

مشکلات و راه حل های رایج جاروبرقی

 

 

به گزارش وبسایت تعمیر 24 در این مقاله به دنبال بررسی مشکلات و راه حل های ساده برای یافتن خرابی به همراه بر طرف کردن آن خواهیم بود، در صورتی که راه حل های پیشنهادی نتوانست در رفع مشکل به شما کمک کند آن وقت زمان تماس با نزدیک ترین نمایندگی تعمیرات جاروبرقی خواهد بود.

امروزه جاروبرقی یکی از لوازم اصلی در اکثر خانه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران آن از هر قشر و طبقه ای از جاروبرقی ها ی خانگی، شارژی، صنعتی برای تمیز نگه داشتن کف، حذف گرد و غبار، مو و کثیفی که در طول زمان انباشته می شوند، استفاده می کنند و کمک می کنند فرش برای مدت طولانی تری زیباتر به نظر برسد.

 

با این حال، جاروبرقی ها معمولاً توسط بسیاری از افراد به صورت روزانه استفاده می‌شوند، به این معنی که نسبت به سایر لوازم خانگی شما سریع تر فرسوده‌ می‌شوند. در برخی مواقع جاروبرقی شما خراب می شود و در آن زمان است که با یکی از پیچیده ترین مشکلاتی که می تواند زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار دهد، مواجه خواهید شد.

 

شما باید بدانید که چگونه به جای استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی، که می تواند زمان بر و هزینه بیشتری داشته باشد، مشکل را خودتان برطرف کنید.

 

هدف این مقاله پرداختن به مشکلات جاروبرقی، علل اصلی آنها و ارائه نکاتی برای جلوگیری از بروز مشکل است.

بنابراین، در اینجا لیستی از برخی از مشکلات رایج مردم در برخورد با جاروبرقی خود دارند به کمک راه حل های این مشکلات آورده شده است.

جاروبرقی کار نمی کند

 

اگر جاروبرقی شما اصلا روشن نمی شود، بررسی کنید که به درستی به پریز برق وصل شده باشد تا مطمئن شوید که جاروبرقی روشن است. اگر به درستی وصل شود، برد کنترل الکترونیکی (دستگاه ممکن است بسوزد. در این حالت باید برد را تعویض کنید. همچنین این امکان وجود دارد که فیوز حرارتی دیگر کار نکند و منبع تغذیه موتور را قطع کند یا اینکه موتور محرک به درستی کار نکند.

 

 

این معمولا زمانی اتفاق می افتد که موتور پس از گرم شدن بیش از حد می سوزد. می توانید سعی کنید جاروبرقی را از برق جدا کنید و شفت موتور را به صورت دستی روشن کنید تا بد چرخیدن آن را بررسی کنید. اگر موتور روشن می‌شود اما کار نمی‌کند، باید موتور دیگری بگیرید یا از متخصص کمک بگیرید.

مکش را از دست داده است

 

اگر جاروبرقی شما دیگر کار خود را برای از بین بردن کثیفی انجام نمی دهد، به دلیل عدم مکش است. این می تواند دو دلیل اصلی داشته باشد: گرفتگی فیلتر هوا که می توان فیلتر را در خانه از دستگاه جدا و تمیز کرد، فیلتر ممکن است به دلیل کثیفی زیاد خراب شود. اگر متوجه شدید آنها آسیب دیده اند، باید تعویض شوند. همچنین با جدا کردن شیلنگ جاروبرقی از دستگاه و صاف نگه داشتن آن، مسدود شدن شیلنگ جاروبرقی را نیز بررسی کنید. از چراغ قوه گوشی خود برای بررسی کامل لوله استفاده کنید.

 

اگر نور تا انتها از بین نرود، وقت آن است که لوله را تمیز کنید و از شر باقی مانده کثیفی گیر کرده در شلنگ خلاص شوید. برای تمیز کردن خانه می توانید آن را زیر شیر آب قرار دهید و آلودگی ها را از بین ببرید. اگر این کار کمکی نکرد، نشانه مشکل در مخزن گرد و غبار دستگاه است. داشت مکش را با گذاشتن کف دست بر روی حفره مخزن امتحان کنید نیروی مکش کافی باید دست شما را نگه دارد اگر اینطور نبود، احتمال شکستگی در مخزن جارو وجود دارد، خار های مخزن گرد و غبار باید به خوبی جا بیفتد. اگر به درستی جا نیافتد یا متوجه شکاف هایی در مجموعه فنجان گرد و غبار شدید، قطعه باید تعویض شود.

 

در نهایت کیسه جاروبرقی را چک کنید تا مطمئن شوید که پر نیست. اگر چنین است، کیسه را بیرون آورده و تمیز کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه آن را جدا کنید، می توانید برای تمیز کردن پاکت به دفترچه راهنمای جاروبرقی خود مراجعه کنید.

خرابی تسمه

 

خرابی در قسمتی از جاروبرقی قابل ترمیم نیست، بنابراین اگر متوجه شدید که خراب است، می توانید به راحتی با کمک یک متخصص نمایندگی تعمیر جاروبرقی دوو آن را دریافت کنید. تسمه ای که برس را حرکت می دهد یک غلتک است که در پایین جاروبرقی قرار می گیرد. تسمه را جدا و تعویض کنید و برای باز و بسته کردن فقط باید از پیچ گوشتی برای تعویض برس چرخان استفاده کنید. اگر خودتان مطمئن نیستید که این کار را انجام دهید، توصیه می کنیم از یک متخصص کمک بگیرید. همچنین تا زمانی که تسمه تعویض نشده یا موتور از کار بیفتد، از جارو ستفاده نکنید.

 

خرابی فن موتور

 

یکی از دلایل رایج این مشکل زمانی است که کثیفی به داخل موتور وارد می شود و ناحیه موتور را مسدود می کند. این می تواند منجر به خراب شدن فن موتور و خاموش شدن جاروبرقی منجر شود. فن های خراب شده فقط با تعویض آنها قادر به تعمیر جاروبرقی الکترولوکس هستید. اگر صدای برس جاروبرقی را شنیدید، نشانه شکسته شدن رول برس است. در این صورت لازم است کل مجموعه رول برس تعویض شود.

خرابی برس و پارویی

 

عدم چرخش دوباره با تسمه جاروبرقی همراه است. اگر هر یک از تسمه ها شکسته یا بیش از حد کشیده شود، برس تمیز کننده نمی تواند بپیچد. تسمه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در وضعیت خوبی کار می کنند. اگر هر یک از آنها خراب شد، باید آنها را تعویض کنید. همچنین ممکن است رول برس گیر کرده باشد. برس غلتکی را جاروبرقی خارج کرده و قبل از استفاده مجدد آن را به درستی تمیز کنید. اگر مجموعه رول برس شکسته یا ترک خورده است، آن را تعویض کنید.

 

 

نتیجه گیری در عیب یابی و تعمیرات جاروبرقی

 

همانطور که می بینید، به راحتی می توان از یک مشکل رایج جاروبرقی چشم پوشی کرد و به استفاده از دستگاه ادامه داد. اما با انجام این کار، خود را در معرض خطر خرابی دیگری قرار می دهید که می تواند منجر به آسیب به دستگاه یا حتی آسیب به خانه شما شود. درست مانند هر وسیله دیگری در خانه شما، نگهداری از تعمیر جاروبرقی می تواند به ماندگاری بیشتر و عملکرد مطلوب کمک کند.

 

کارهای ساده ای وجود دارد که می توان انجام داد تا جاروبرقی شما حتی پس از سال ها استفاده به خوبی کار کند. یک جاروبرقی تمیز می تواند به تمیز نگه داشتن خانه شما کمک کند، بنابراین در حالی که گرد و غبار جمع می شود آن را در اطراف نگذارید.

در صورت نیاز برای تماس یا حضور در نمایندگی تعمیر 24 به وبسایت https://tamir24.com/ مراجعه کنید.

منبع برخی از مطالب فوق:

https://tamir24.com/reason-vacuum-cleaner-keeps-shutting-off/

 

منبع: فردا

کلیدواژه: جاروبرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)

به گزارش صدای ایران از عصر ایران کمپانی جی‌ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می‌شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودرو‌های سواری و کار و تجاری فعالیت کرده و بیشتر محصولاتش نیز هم اکنون در بازار ایران حضور دارند. برای نمونه می‌توان به جک S ۵ اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوور‌ها را به خود اختصاص دهد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که معروفیت برند جی‌ای سی در ایران با فروش بی نظیر S ۵ رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد.



جی‌ای سی در سال‌های اخیر علاوه بر تولید خودرو‌های متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت‌های چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. حضور جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می‌تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

در سال‌های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو‌ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل‌های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی‌ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگو‌های نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد.


با ورود به غرفه جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه‌ای جی‌ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی‌های خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند.

کانسپت DE Fine 

به طور کلی جی‌ای سی ۴ پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن‌ها پلتفرم DI که مختص خودرو‌های کوچک و متوسط مانند EV۳ است، تجاری سازی و به مرحله تولید رسیده است. 

نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش‌های نهایی طراحی شان را سپری می‌کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودرو‌های آفرودی و MPV‌ها کاربرد خواهند داشت.

جی‌ای سی با چه خودرو‌هایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم‌ترین خودرو‌های این برند که احتمالاً به زودی در خیابان‌های ایران تردد خواهند کرد می‌توان EV۳ را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودرو‌های هاچ بک و درون شهری، می‌تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خصوصا بانوان قرار گیرد. جک EV۳ دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری‌های استوانه‌ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی هاچ بک جک ۳ EV

دیگر محصولی که در غرفه جی‌ای سی معرفی شد، X۸ بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر اعلام می‌شود و در نهایت از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

محصول X۸

JS۶ هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS۶ قرار است در نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود. 




شرکت جک علاوه بر خودرو‌های سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ‌های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاورد‌های خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ را نیز برای اولین بار معرفی کرده است.

T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی


در بخش دیگری از غرفه، ون RF۸ که یک MPV محسوب می‌شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت. آرایش صندلی‌ها در این MPV به صورت ۲+۲+۳ بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می‌توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوور‌ها و SUV‌های خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟