Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر آشتیانی گفت: بومی‌سازی محصولات، عمق‌بخشی به دانش و فناوری و هم‌افزایی بین مجموعه‌های مختلف کشور را در دستور کار داریم. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاح نمایشگاه «قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان» با بیان اینکه وزارت دفاع مسئولیت تولید قدرت و ارتقاء توانمندی‌های صنعتی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد، اظهار داشت: در این مسیر از سرریز تولیدات در حوزه‌های غیرنظامی برای ارتقاء سطح صنعت کشور استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دستاورد‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، شامل هزار و 100 محصول در حوزه‌های مختلف است که در این مسیر، ما به ارتقاء توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعتی پرداختیم.

وزیر دفاع ادامه داد: ما بومی‌سازی محصولات، عمق‌بخشی به دانش و فناوری و هم‌افزایی بین مجموعه‌های مختلف کشور را در دستور کار قرار دادیم و هم‌اکنون با بیش از پنج هزار شرکت دانش‌بنیان همکاری می‌کنیم.

امیر آشتیانی در پایان از افتتاح یک نمایشگاه بزرگ از دستاورد‌های دفاعی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه فناوری‌های بسیاری در حوزه دفاع توسعه پیدا کرده است، گفت: این توسعه به دو قسم بوده که یک بخش سرریز حوزه دفاعی است و یک بخش تکنولوژی‌هایی که در حوزه غیرنظامی توسعه یافته است.

«سورنا ستاری» خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت‌هایی مانند این نمایشگاه باعث می‌شود تا آشنایی با توانمندی‌های هر دو بخش صورت بگیرد.

بنابراین گزارش، نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان، شامل بخش‌های حمل و نقل (زمینی، دریایی و هوایی)، سلامت، ایمنی و تجهیزات پزشکی، انرژی (نفت، گاز، انرژی‌های نوین)، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سایبری، زیرساخت عمران و معدن، مواد، پتروشیمی، امنیت غذایی و کشاورزی و لوازم خانگی، زیرساخت‌های قطعات الکترونیک و داده‌های مکان‌محور است.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران