Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ساینس آلرت، شدت انفجار صوتی به قدری بود که حتی در انتهای جزیره جنوبی هم شنیده شد. دو هفته بعد از ‌آن هم یک تکه سنگ کوچک‌تر حاصل از یک گلوله آتشین این انفجار بزرگ، در بالای کنتربری واقع در جزیره جنوبی، پیدا شد.

بسیاری تصور می‌کنند که منشا رنگ سبز روشن این شهاب‌سنگ‌ها همان سبز رنگی شفق‌های قطبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این گزارش به این معما پاسخ داده می‌شود.

یک پروژه همکاری میان دانشمندان ستاره‌شناسی و شهروندان به نام فایربالز آئوتاروآ (Fireballs Aotearoa) که متمرکز بر بازیابی شهاب‌سنگ‌های تازه سقوط کرده، است، حالا با سوالات زیادی در مورد این پدیده‌ اخیر مواجه شده‌ که یکی از متداول‌ترین این پرسش‌ها، مربوط به رنگ سبز روشن این شهاب‌سنگ‌ها است و اینکه آیا رنگ سبز شهاب‌سنگ‌های آسمان شب نیوزیلند از همان منبعی است که شفق‌های قطبی تولید می‌شوند؟

گلوله‌های آتشین سبز رنگ در آسمان شب نیوزیلند به‌طور مرتب گزارش و فیلمبرداری می‌شوند. شهاب‌سنگ‌های درخشانی که اغلب نشانه ورود یک تکه سیارک با قطر بین چند سانتی‌متر تا یک متر در حین برخورد به جو زمین، هستند.

اما پاسخ معما؛ در اصل برخی از این سیارک‌ها حاوی نیکل و آهن هستند و با سرعت ۶۰ کیلومتر در ثانیه به جو برخورد می‌کنند. این سرعت برخورد با جو زمین، مقدار بسیار زیادی گرما را خیلی سریع آزاد می‌کند، آهن و نیکل این سیارک‌ها نیز در آن حرارت و گرما تبخیر شده و  نور سبز را ساطع می‌کنند. بنابراین لزوما منشا این رنگ سبز خیره‌کننده شهاب‌سنگ‌های آسمان شب‌های نیوزیلند همان منشا رنگ سبز شفق‌های قطبی نیستند.

کد خبر 695194 برچسب‌ها هوا فضا فیزیک ستاره‌ای (اختر فیزیک) نجوم - سیاره - ستاره علم فضا - توریسم - سفر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هوا فضا نجوم سیاره ستاره علم فضا توریسم سفر شهاب سنگ شهاب سنگ ها رنگ سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۵۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان به پایان رسیدن سریال گناه فرشته کاری از حامد عنقا، نفس بازغی دختر پژمان بازغی بازیگر این سریال ویدئویی از پشت صحنه این سریال منتشر کرد. این سریال جنایی با حضور ستاره‌هایی چون شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی و پردیس پورعابدینی داستان رسیدگی به پرونده دختر جوان متهم به قتلی بود که در این سریال، سرانجام قصاص شد.

پیام دختر پژمان بازغی به شهاب حسینی | برای من شهاب حسینی بودید ولی... چرا قسمت آخر «گناه فرشته» ناامید کننده بود؟

کد خبر 847360 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران شهاب حسینی (بازیگر) نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • ستاره اینتر از توهین به میلان خودداری کرد
  • ستاره بارسلونا: به جدایی فکر نمی‌کنم
  • تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد (فیلم)
  • ویدیو/ تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد
  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • عیسی در روز تلخ بهترین گلزن فصل پرسپولیس شد
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته