Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرماهان معصومی، رتبه ششم کنکور سراسری رشته ریاضی ۱۴۰۱ که فارغ التحصیل دبیرستان استعدادهای درخشان شهید اژه‌ای یک از اصفهان است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مطالعه جدی برای آزمون کنکور را از اواخر مرداد ۱۴۰۰ شروع کردم و برنامه روزانه‌ام همیشه ثابت نبود، اما برنامه‌ای که در اکثر روزها اجرا می‌شد، این‌گونه بود که قبل از عید روزانه ۱۱ الی ۱۲ ساعت مطالعه می‌کردم؛ بعد از عید این مقدار را به ۱۴ ساعت رساندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در طول مدتی که درس می‌خواندم، همیشه در خانه بودم و به هیچ پانسیون و یا کتابخانه‌ای مراجعه نکردم، اهمیت مطالعه در خانه به آن بر می‌گردد که آرامش لازم برای مطالعه در ساعات طولانی، فقط در خانه وجود دارد و برقراری این آرامش قاعدتا توسط پدر و مادر اتفاق می‌افتد که از آنان، بابت زحماتی که در این سال برای من کشیدند، تشکر می‌کنم.

معصومی با بیان اینکه مهم‌ترین عاملی که در موفقیت من تأثیر داشت، «شانس» بود، عنوان کرد: شاید این سؤال ذهن شما را مشغول کند که چگونه می‌تواند چیزی مثل «شانس»، مهم‌ترین عامل موفقیت در کنکور باشد؛ منظور من از شانس این است که ممکن است در روز کنکور، برای شما هزاران اتفاق رخ‌ بدهد و یا شرایطی پیش بیاید که دانش‌آموز نتواند بهترین عملکرد خود را داشته‌باشد، این اتفاقات و شرایط در کنترل دانش‌آموز نیستند اما برای من در روز کنکور، شرایط مهیا بود و اتفاق ناخوشایندی هم رخ نداد، اما ممکن است با تعریف من از «شانس»، افراد دیگری وجود داشته باشند که در روز کنکور، «شانس»، یار آن‌ها نبوده‌ باشد.

رتبه شش کنکور ریاضی پیرامون اهمیت داشتن برنامه‌ریزی درسی، یادآور شد: در ابتدا نمی‌دانستم وارد چه مسیری می‌شوم اما درس‌خواندن را شروع کردم و به صورت جسته و گریخته، از منابع مختلف به مطالعه پرداختم و نهایتا بعد از گذشت چند هفته، با شناسایی ضعف‌ها و قوت‌هایم، بهترین روش را برای طی کردن مسیر کنکور، پیدا کردم و توانستم برنامۀ درسی خوبی را برای خودم تدوین کنم.

معصومی ادامه داد: در کلاس‌های اضافه شرکت نمی‌کردم و همین‌طور که قبلا گفتم، مشاور تحصیلی هم نداشتم اما برای دروس عمومی و تخصصی از کتاب‌های اضافه استفاده می‌کردم.

وی در خصوص رشتۀ تحصیلی انتخابی در دانشگاه، اضافه کرد: به احتمال زیاد، رشتۀ مهندسی کامپیوتر را برای ادامۀ فرایند تحصیل خود انتخاب می‌کنم؛ شرایط برای کسی که قصد دارد در کنکورهای بعدی شرکت کند، پیچیده شده‌است اما دانش‌آموزان می‌توانند بدون در نظر گرفتن حواشی کنکور و با تمرکز روی درس‌های تخصصی، فعالیت درسی خود را پیش‌ببرند.

معصومی ضمن بیان اینکه هر کس باید بر اساس شخصیت و توانمندی خود، برنامۀ مناسب خود را داشته‌باشد، گفت: این‌گونه نیست که یک برنامه برای همه دانش‌آموزان کارساز باشد، شاید افرادی نتوانند برای خود برنامۀ تحصیلی درستی تدوین کنند، برای این افراد، مشاوران و دیگر افرادی که در حوزۀ برنامه‌ریزی درسی سررشته دارند، مفید هستند؛ دانش‌آموز باید خودشناسی داشته‌باشد تا بفهمد با طی چه مسیری به بیش‌ترین بازدهی می‌رسد. 

رتبۀ ششم کنکور سراسری در رشته ریاضی ضمن اذعان به اینکه در سال کنکور، فعالیت‌های فوق برنامه و غیر درسی را کنار گذاشتم، در پایان تصریح کرد: قبل از این سال، با توجه به علاقۀ بسیاری که به ادبیات داشتم، شعر و رمان می‌خواندم و در حوزۀ موسیقی نیز فعالیت می‌کردم؛ در ده ماه منتهی به کنکور، فقط درس می‌خواندم و فعالیتی مازاد بر مطالعۀ درسی، انجام نمی‌دادم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: کنکور سراسری رشته ریاضی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org

دفترچه سوالات اختصاصی گروه‌های «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

داوطلبان آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت رقابت کردند.

رقابت داوطلبان هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز آغاز می‌شود.

دفترچه سوالات اختصاصی گروه‌های «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

در اولین روز رقابت کنکور ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی با یکدیگر رقابت می‌کنند. گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 747946

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • رقابت داوطلبان خوزستانی گروه‌های علوم ریاضی، زبان و هنر در مرحله اول کنکور
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم انسانی و ریاضی منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org