Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب‌الله آسوده روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار و قریب پنج میلیون نفر به طور مستقیم زیر پوشش کمیته امداد کشور هستند افزود: در این میان کارکرد مراکز نیکوکاری اهمیت ویژه ای دارد چرا که از سوی این مراکز به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانواده کمک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآوری کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار شغل در مشاغل خرد و خانگی توسط کمیته امداد در سطح کشور ایجاد شد که نقش موثری در توانمندسازی مددجویان و اشتغالزایی آنها داشته است.

این مسوول با اشاره به اجرای طرح اطعام و احسان حسینی گفت: این طرح  همانند سال های گذشته طی ماه‌های محرم و صفر و با استفاده از ظرفیت خیرین و کمک به نیازمندان در قالب بسته های معیشتی و سایر نیت ها انجام می شود.

آسوده با بیان اینکه طی سال گذشته ارزش خدمات انجام گرفته از سوی مردم در این پویش حدود یک‌هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: امسال نیز این پویش از اول محرم آغاز شده و از طریق رسانه های جمعی در حال اطلاع رسانی است.

وی  با بیان اینکه پیش بینی می شود در این پویش پنج هزار آشپزخانه بصورت مردمی در این امر مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: در زمان حاضر بیش از ۹ هزار مرکز نیکوکاری در زمینه ارائه خدمات به نیازمندان در سطح کشور فعال است و کمیته امداد نیز از آنها پشتیبانی می کند.

آسوده با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک های مردمی به این نهاد انجام شده است، افزود: از این میزان بیش از پنج هزار میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری در سطح کشور انجام گرفته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) به طرح اکرام  و محسنین نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح هر ایرانی می تواند حداقل با ۱۰ هزار تومان با تمامی شرایط اقتصادی کنونی حامی یک فرزند یتیم محسنین باشند.

وی با اشاره به اینکه در طرح اکرام ایتام هم یک میلیون و ۱۹۰ هزار نفر حامی در سطح کشور ۴۱۰ هزار فرزند یتیم و محسنین زیر ۱۸ سال را حمایت می‌کنند گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان میزان کمک‌های مستقیم نقدی و غیرنقدی حامیان به ایتام بوده است.

این مسوول با بیان اینکه سال گذشته یک هزارو ۷۰ میلیارد تومان زکات واجبه، مستحب و فطریه در کشور جمع آوری شده است، گفت: این میزان مبلغ مجموع گزارش دبیرخانه را شامل می شود و از طرفی مبالغ در همان منطقه و در راستای فقرزدایی هزینه می شود.

وی با اشاره به موضوع مهم صدقات و لزوم شفاف سازی آن در بین عموم خاطرنشان کرد: بسیاری در این خصوص برای سیاهنمایی خدمت رسانی به محرومین محاسبات مبتنی بر هوای نفس خود را انجام می دهند.

این مسوول با بیان اینکه در زمان حاضر وجود پنج میلیون صندوق صدقات کوچک در خانه ها ثبت شده است، گفت: بر این اساس حدود ۱۲۰ هزار صندوق اماکن، ۱۸۰ هزار صندوق صدقات در سطح معابر را  در بر می گیرد که در مجموع ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار را شامل می شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)   با تاکید بر اینکه  از مجموع ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق کوچک و بزرگ  ثبت شده  در مجموع ۴۸۸ میلیارد تومان جذب شده است، گفت: این مبلغ در سر فصل های مختلفی از جمله تامین مسکن، سلامت و جهیزیه هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه  این نهاد مردمی سازی احسان و کار خیر توسط مردم است، اضافه کرد: رویکرد این نهاد در سال جاری توسعه کیفی مرکز نیکوکاری مبتنی بر توانمند سازی متمرکز خواهد شد.

به گفته  آسوده، در بخش توانمندسازی فرهنگی نیز کمیته امداد در حوزه تحصیلی حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو را حمایت می‌کند.

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی محرم ۹۸ زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی محرم ۹۸ کمیته امداد امام خمینی اشتغال زایی محرم ۹۸ زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرماندار بهار در این مراسم گفت: ساختمان ستاد اورژانس ۱۱۵ حسن قشلاق با پیش بینی سه میلیارد تومان اعتبار در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

آقای فیض اللهی افزود: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پایگاه، از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان