Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:48:07 GMT

پیکر شهید مدافع حرم با حضور مردم در فریدونکنار بدرقه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۶۰۵۰

پیکر شهید مدافع حرم با حضور مردم در فریدونکنار بدرقه شد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر محمد امین کریمیان شهید خانطومان  عصر امروز  چهارشنبه با استقبال پرشور و کم نظیر مردم فریدونکنار وارد این شهر شد تا بر بالای دستان پیر و جوان این شهر در کنار ساحل خزر تشییع شده و فضای این شهر ساحلی را عطرآگین کند.

باورش سخت است در میان اندوه ماه محرم فریدونکنار همانند دیگر مناطق مازندران با نشر خبر بازگشت شقایق های غریب خانطومان غرق ماتم و اندوه آمیخته با شوق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز تمامی نگاه ها از چشم های بی قرار مادرانی که همچنان منتظر یوسف خویش اند تا پدرانی که با صلابت بی تاب بازگشت فرزندانشان هستند، ملتمسانه به سمت پیکر پاک شهید جوانی بود که برای ایمانش جان را فدا کرد.

عصر پنجمین روز محرم در فریدونکنار بوی کربلای دیگر گرفت ، امروز تمام فریدونکنار شهید کریمیان شده بود، مردم شهید پرور فریدونکنار  دلدادگان عالم ربانی،با حضور ی سراسر از عشق و دلدادگی ، پیکر پاک لاله خانطومان را چون نگینی درخشان در خیابان های شهر تشییع کردند.

در این اجتماع چند هزار نفری، صدها نفر عکس هایی از شهدای خانطومان و سردار دل ها در دست داشتند و با  چشمانی اشکبار و قلبی شکسته با سردادن نوای "حسین حسین" پیکر این طلبه جوان را  را از میدان مقابل پایگاه بسیج به سمت گلزار شهدای فریدونکنار تشییع کردند.

چه شوری امروز در  فریدونکنار برپا بود. بدرقه بی نظیر و تشییعی پرشور که می توان به درستی ارادت مردم دیار علویان را به مکتب حسینی و شهدای راه انقلاب و حرم دید. امروز بار دیگر نفس های شهر ساحلی فریدونکنار باورود پیکر پاک شهید کریمیان حال خوش محرمی گرفت و شجاعت عاشقانه ایستادن در راه اسلام و انقلاب را بار دیگر به مردم یادآوری کرد.

امروز از کودک و نوجوان تا میانسال و پیر در میدان شهر با در دست داشتن پیکر شهید غریب بازگشته به وطن نوای عاشقی سردادند و پیکر نهال به بار نشسته انقلاب را غرق در بوسه کردند و  سال های نبودنش را خون گریستند.

شهید محمدامین کریمیان سال ۱۳۷۳ در روستای حاجی کلا بهنمیر بابلسر چشم به جهان گشود. این شهید در دوران  تحصیل متوسطه به قم رفت و شروع به یادگیری دروس حوزوی وطلبگی درقم کرد  وی  پس از شروع جنگ در سوریه همراه با رزمندگان فاطمیون خود را به جبهه دفاع از حریم اسلام در سوریه رساند و در نهایت در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۹۵ زمانی که ۲۲ سال سن داشت در حلب به شهادت رسید. پیکر مطهر این روحانی جوان بعد از ۶ سال تفحص شد.

پیکر شهید مدافع حرم محمد امین کریمیان در روز تاسوعای حسینی در  زادگاهش بابلسر تشییع و خاکسپاری می شود.

برچسب‌ها شهدای مدافع حرم مازندران فریدونکنار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم مازندران فریدونکنار شهدای مدافع حرم مازندران فریدونکنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ محمدحسین فولادی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر ۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد