Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، پنجمین نشست میز ملی خرما در شهرستان دشتستان با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های صنعت،‌ معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران کل اقتصادی استان‌های خرما خیز، نمایندگان بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تعاون با موضوع و محوریت بررسی چالش‌های تولید و صادرات خرما برگزار شد.

در این نشست پیام حسین امیر عبداللهیان توسط نماینده شرکت کننده از سوی وزارت امور خارجه قرائت شد که در این پیام آمده است: ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام را تسلیت عرض کرده و از تشکیل این گردهمایی در خطّه قهرمان پرور" دشتستان " و سرزمین نخل بسیار خرسندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه در این پیام افزود: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همواره به عنوان موضوعی مهم مورد توجه و بررسی بوده است. صادرات غیر نفتی یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی به درآمدهای ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک محصولی و خنثی سازی تحریم های ظالمانه است. تحریم‌هایی که در وهله نخست جریان درآمدی کشور را نشانه گرفته است.

در ادامه این پیام تاکید شد: در این میان بخش کشاورزی کشور، جایگاه و سهم شایانی در اقتصاد ملی ایفا کرده و اقلیم چهار فصل میهن عزیزمان، به حوزه باغبانی برکت و تنوعی مثال زدنی در سطح جهان بخشیده است. اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی، وجه تمایز محصولات باغبانی کشور بوده و در این میان "خرما" نعمت و محصولی نام آشنا و دیرینه و سزاوار توجهی مضاعف است.

امیرعبداللهیان در این پیام تاکید کرد: وزارت امور خارجه در مسیر دستیابی به توسعه و تنوع بخشی مقاصد صادراتی، افزایش سهم در بازارهای هدف و کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی در تقویت زیر ساخت های مطلوب، آماده همکاری و مشارکت نزدیک با دست اندر کاران و فعالان این محصول ارزشمند است.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • زنجیره ارزش راهبردی خرمای خوزستان از نقاط قوت نمایشگاه ایران اکسپو
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا