Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس -بوشهر، فاطمه مظفری پور: هنوز اشکی که در مجلس امام حسین(ع) ریخته بود از چشمانش خشک نشده بود که از جای برخواست، با گوشه آستینش صورت اشک‌آلود خود را پاک کرد و به سمت موکب رفت.

صدای مداح در هیأت امان از دلش ربوده بود، مداح با نوای جنوبی خود چنین می‌خواند: «هَمرَهون گر این زمین کربلاست، بار بگشاییده، بار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..» همچنان که در ذهنش گرسنگی و تشنگی امام و یارانش در دشت کربلا را ترسیم می‌کرد، به موکب رسید.

سید حسن هاشمی، به سمت جوانان حاضر در موکب رفت، هرکدام از جوانان مشغول تهیه بخشی از غذای نذری خود بودند، در گوشه موکب، پسرک نوجوانی را دید که با فکر کردن به قورمه نذری شب قبل، کنار فلافل‌های نذری امشب خیارشور و نان گرم می‌گذاشت.

سید، بسته‌های نذری را برداشت و یکی از جوانان هیأت رایت العباس را صدا زد و ترک موتور خود نشاند، تعدادی بسته دیگر هم به دست گروه‌های جهادی دیگر داد تا نذری‌ها را به مقصد برسانند.

اطعام نیازمندان در کنار عزاداران حسینی

خودروی اول به سمت عزاداران حاضر در مجلس رفت و تعدادی بسته بین آنها تقسیم شد، بسته‌های دیگر هم به رسم هر شب محرم این سال، درِ حیاط‌های نیازمندان گذاشته می‌شود.

بسته اول به خانواده‌ای رسید که تنها یک زن کهنسال در آن سکونت گزیده بود و آنقدر جوانان هیأت رایت العباس، شهر را دور زدند و در تک تک خانه‌های نیازمندان را کوبیدند که بالاخره یک بسته باقی ماند.

وقتی عزاداران حسینی لبخند بر لب کودک نیازمند می‌کارند

بسته آخر بود و خانه‌ای در انتهای یک کوچه نمور و تاریک، در را کوبید، دخترکی پنج ساله با موهای لخت، کوتاه و مشکی در را به رویش گشود، دخترک که قدش به او نمی‌رسید، گردن خود را بالا گرفت تا ببیند شامگاه، چه کسی در خانه را کوبیده.

دخترک مو مشکی که تا الان پشت در، نصف خود را قایم ساخته بود، با دیدن ظرف غذایی که در دست سید بود، لبخند دندان نمایی زد و از در بیرون پرید، سید جوان، دو بسته غذای نذری را به دست دخترک مو مشکی نهاد و محل را به سرعت ترک کرد.

اکنون که کار پخش بسته‌های نذری امشب پایان یافته بود به کنار جوانان هیأت رایت العباس رفت و بقیه گروه‌های جهادی را هم جمع کرد، سیدحسن دستی به موهای خیس باران خورده‌اش کشید و گفت: «بچه‌ها باید تمام توان را به کار ببندیم، نمی‌خواهم نذری تاسوعا و عاشورا را با محتوای کمتر از قورمه به در خانه مردم ببریم.»

هرکس به اندازه توان خود می بخشد

سید اعتقاد دارد، محرم باید تمام شهر بوی دیانت حسینی را بگیرد، برای همین به فلافلی که نهایت همتش است اکتفا کرده ولی تاکنون نگذاشته نیازمندی در شب‌های محرم با گرسنگی بخوابد.

حال که خیالش از نذری امشب راحت شد، به سمت خانه برمی‌گردد، در مسیر برگشت با ضعفی که در بدن خود احساس می‌کند یادش می‌آید که شام نخورده‌ است، دور و بر خود را که می‌نگرد، یک سوپرمارکت را در نزدیکی می‌بیند، با خوردن کیک و آبمیوه‌ای که از آن سوپرمارکت خرید، قوایی تازه کرده و ادامه راه منزل را طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این چند ساعت از روزمرگی جوانان هیأت رایت العباس است که زیر عَلَم جهاد و خادمی امام حسین(ع)، ماه شب‌های تاریک نیازمندان بوشهر شده و در شب‌های محرم علاوه بر اطعام عزاداران، به اطعام نیازمندان شهر نیز می‌پردازند؛ اینان در مکتب حسینی، شور و شعور حسینی را به ارمغان آورده و اکنون این حرکات جهادی، امتداد راه جهادگران عزادار امام حسین(ع) شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید حسن هاشمی رایت العباس محرم عزاداری بوشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «رویترز» به نقل از یک مقام حماس گزارش داد که هم‌زمان با تشدید تلاش‌های دیپلماتیک کشور‌های میانجی شامل قطر و مصر، هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، فردا دوشنبه عازم قاهره است.

این مقام حماس که نامی از وی برده نمی‌شود محور مذاکرات هیئت اعزامی را بحث درباره پیشنهاد آتش‌بس ارائه‌شده از سوی قطر و مصر و پاسخ اخیر اسرائیل به این پیشنهاد عنوان کرده است.

حماس صبح روز شنبه اعلام کرد که پاسخ اسرائیل به پیشنهاد اخیر آتش‌بس را که در جریان مذاکراتی با وساطت قطر و مصر ارائه شد، دریافت کرده و پیش از هرگونه واکنش، آن را بررسی خواهد کرد.

به دور از هرگونه توافق صلح، حماس انتظار دارد که مذاکره به پایان جنگ غزه ختم شود حال‌آنکه اسرائیل در بهترین حالت از تعلیق یا تعویق عملیات رفح به‌شرط آزادی اسرا سخن می‌گوید.

از سوی دیگر، گزارش رسانه‌هایی مثل «یورو نیوز» حاکی از آن است که ارتش اسرائیل ده‌ها تانک و خودروی زرهی را در امتداد مرز با نوار غزه در جنوب این باریکه مستقر کرده و به نظر می‌رسد برای حمله زمینی به رفح آماده می‌شود.

به نظر می‌آید که رژیم اسرائیل از گزینه «حمله قریب‌الوقوع به رفح» به‌عنوان اهرمی برای ترغیب حماس به قبول تازه‌ترین پیشنهاد آتش‌بس که هم‌اکنون مشغول بررسی آن است، استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی