Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@02:37:19 GMT

خسارت‌های ناشی از سیلاب جبران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۹۱۸۷

خسارت‌های ناشی از سیلاب جبران می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور امروز جمعه با حضور میدانی در روستای سیل‌زده بارده استان چهارمحال و بختیاری این اطمینان را به مردم داد تا خسارت‌های به بار آمده از سیلاب سریع‌تر جبران شود.

به گزارش ایمنا، سیدصولت مرتضوی در این دیدار با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور به مردم منطقه، اظهار کرد: از خسارتی که به مردم منطقه از جمله آسیبی که به منازل مسکونی، مزارع، دامپروری و اشتغال آنها وارد شده متأثر هستیم اما در عین حال از هوشیاری مردم سپاسگزاریم و خرسندیم که با همراهی آنها، روستا تخلیه شد و خسارت جانی شکل نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی از موانع از جمله مستحدثات در مسیر رودخانه از جمله احداث مدرسه و وجود درختان سبب شد تا در زمان بارش باران مسیر رودخانه محدود شده و خسارت سیلاب شدیدتر شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به تلاش استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب اشاره کرد و گفت: استاندار از روز اول تمام قد پای کار بود و با مسؤولان کشوری ارتباط لحظه به لحظه داشت و امروز نیز حسب دعوت استاندار به این منطقه سفر کرده تا از نزدیک در جریان خسارت‌ها قرار گرفته و در جبران آن اقدام شود.

مرتضوی تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم خسارت‌ها جبران می‌شود و با همکاری خود آنها بهتر از گذشته روستا سرپا می‌شود و مردم به همه فعالیت‌های عادی خود ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: جبران بخشی از خسارت‌ها نیازمند پیگیری‌های ملی دارد که انجام می‌گیرد و بخشی از آن به استان بازمی‌گردد که استاندار، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی پای کار هستند و برای جبران خسارت‌ها تلاش می‌کنند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جبران خسارت‌ها التیامی بر آلام مردم است، افزود: خسارت‌های وارده بر کشاورزی، شغل و دام مردم جبران می‌شود و با اعطای تسهیلات مرمت خانه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید میدانی با اشاره به برآورد خسارت‌های سیلاب، اظهار داشت: تلاش می‌شود تا میزان دقیق خسارت‌ها در کوتاه‌ترین زمان برآورد و به سازمان مدیریت بحران و هیئت دولت اعلام شود تا با تخصیص اعتبارات جبران خسارت‌ها سریع‌تر عملیاتی شود.

حیدری افزود: حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در استان و بررسی میدانی خسارت‌ها فرصت مناسبی است تا بتوان هر چه بهتر خسارت‌ها را جبران کرد.

سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تأثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمام شهرستان‌های این استان شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 594076

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خسارت های ناشی از سیلاب جبران خسارت های ناشی از سیلاب معاون اجرایی رئیس جمهور سید صولت مرتضوی سیل در ایران خسارات سیل در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون اجرایی رئیس جمهور چهارمحال و بختیاری جبران خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در 48 ساعت گذشته به راههای مناطق شهرستان زیرکوه  و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساختهای آب ، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می شود در صورت عبور در جاده های این مناطق بویژه راههای سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود 300 دام هم دراین مدت تلف شده اند ، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن ، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد .

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده ، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم ، عشایر و روستائیان از حجم خسارتها تا حدودی کاسته شده اما ضروری است همچنان مردم به هشدارها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاهها و  ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارتهای ناشی از سیل  به بخشهای زیرساختی استان برآورد شود. 

 

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان