Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی خیور روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در زاهدان اظهارداشت: همچنین ۱۳۰ هیات مذهبی در زاهدان وجود دارد که تا کنون هیچ اقدامی برای ثبت در سامانه "طوبا" نکرده اند اما با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی هیات‌های خانگی و محله ای نیز در سطح شهر زاهدان در ایام محرم مشغول به عزاداری هستند که اطلاعات این هیات ها هم در سامانه "طوبا" ثبت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: ستاد مردمی محرم در زاهدان با همکاری جبهه مردمی نیروهای انقلاب و بنیاد خاتم الانبیا(ص) قبل از فرا رسیدن محرم تشکیل جلسه داد تا ویژه برنامه‌های این ما به خوبی در زاهدان با محوریت مردم برگزار شود.

وی بیان کرد: عزاداری های ماه محرم در سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های کشور به صورت کاملا مردمی برگزار می‌شود و سازمان و ادارات دولتی نقشی در این زمینه ندارند و تنها کمک کننده برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم‌ها هستند.

حجت الاسلام خیور افزود: از روز اول محرم تا کنون تمام مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش در سطح شهر زاهدان به خوبی برگزار شده و امسال شاهد کمترین حاشیه و مشکلی در برگزاری این مراسم‌ها بودیم.

وی اظهارداشت: در تاسوعای حسینی مراسم محوری عزاداری‌ها در بلوار خرمشهر زاهدان برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: برای اینکه حجم سنگینی از هیات‌های عزاداری را در روز تاسوعای حسینی در خیابان خرمشهر شاهد نباشیم چند نقطه از این شهر برای هیات‌های مذهبی از جمله مهرشهر، غدیرشهر، شهرک جهاد و شهرک برق، محله باییان و بلوار سردار شهید سلیمانی در محل گلزار شهدا و کهف شهدا در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: نماز ظهر تاسوعای حسینی در جوار شهدای گمنام واقع در تپه نورشهدای زاهدان خیابان خرمشهر با حضور هیات‌های مذهبی اقامه می‌شود.

حجت الاسلام خیور تصریح کرد: مراسم محوری روز عاشورای حسینی در میدان امام حسین(ع) واقع در گلزار شهدای زاهدان برگزار می‌شود و برای تسهیل در تردد هیات‌های مذهبی خیابان‌های سیستان،سعدی،آزادی، طالقانی، شریعتی، امیرالمومنین، بهشتی و مولوی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مراسم محوری شام غریبان در جوار آستان مقدس شهدای گمنام زاهدان واقع در خیابان خرمشهر این شهر برگزار می‌شود . همچنین این مراسم در محل آستان مقدس کهف شهدا، مهرشهر و شهرک جهاد برگزار خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: ۷۲ دیگ غذا به یاد ۷۲ شهید دشت کربلا در شهرک جهاد در روز عاشورای حسینی طبخ و در میان عزاداران توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ماه محرم هیأت عزاداری زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ماه محرم هیأت عزاداری سیستان و بلوچستان ماه محرم هیأت عزاداری زاهدان تبلیغات اسلامی عاشورای حسینی برگزار می شود هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی

در پایان رقابت های کشتی فرنگی جام تختی،‌ استاندار خوزستان در مراسم اهدای مدال و کاپ نفرات و تیم‌های برتر حاضر شد.

به گزارش ایسنا، رقابت های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز با قهرمانی ایران به پایان رسید و تیم های ارمنستان و سوریه نیز به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

حسینی محراب استاندار کشتی دوست خوزستان نیز در مراسم اهدای مدال و کاپ به نفرات و تیم های برتر جام تختی حاضر شد.

رمضان جمالپور رییس هیات کشتی خوزستان نیز با هدف حمایت از کشتی گیران ملی پوش این استان، از کشتی گیران خوزستانی که در رقابت های آسیایی به مدال های طلا، نقره و برنز رسیدند به ترتیب مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال، ۲۵۰ میلیون ریال و ۱۵۰ میلیون ریال اهدا کرد.

سعید اسماعیلی در ۶۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم دو کشتی گیر خوزستانی بودند که در رقابت های قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا شدند،‌ پویا دادمرز در ۵۵ و رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز به مدال نقره رسیدند و ایمان محمدی نیز دیگر فرنگی کار خوزستانی بود که در وزن ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

حمبد بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز در این مراسم حاضر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست