Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی مخاطبان سامانه فارس من خواستار افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با نرخ تورم شدند.

به گزارش ایران اکونومیست،‌ برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت پویش «درخواست افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با نرخ تورم» خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

مخاطبان در این پویش آورده‌اند: « با توجه باینکه تصویب افزایش حقوق کارکنان دولت قبل از اجرای طرح حذف ارز ترجیحی انجام پذیرفته و با عنایت به اینکه این طرح تا اینجای کار بر اساس آمار اعلامی مرکز آمار ایران نزدیک به 39 درصد تورم در بخش خدمات و 86 درصد تورم در گروه مواد غذایی ایجاد کرده در نتیجه تورم عمومی کشور در همین ابتدای سال 1401 بالای پنجاه درصد می‌باشد و افزایش ده درصدی حقوق کارکنان دولت با توجه به خط فقر گاهی حتی به تنهایی کفاف میزان افزایش اجاره بها را نیز نمی‌دهد و این شرایط به این معنی است که حقوق کارکنان دولت در سال 1401 حدود 40 درصد کاهش داشته است که نه منطقی و نه شرعی می باشد لذا از دولت محترم و مجلس محترم شورای اسلامی خواهان اصلاح فرایند پرداخت حقوق کارکنان دولت با در نظر گرفتن تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ایران اکونومیست طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در ابعاد دیگر در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ ایران اکونومیست با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های متفاوت و مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افزایش حقوق کارکنان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت