Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ریل‌گذاری برای تحقق شعار سال را باید از مجموعه جهاد دانشگاهی خواست که باید در این مسیر گام بردارد تا نیازهای کشور برطرف شود.

جواد نیک‌بین در گفت و گو با ایسنا ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی تلاش‌های این نهاد را با استفاده از فناوری‌های جدید برای رفع نیازهای جامعه ستودنی دانست و اظهار کرد: هرچند جهاد دانشگاهی تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل فاصله دارد، اما نسبت به گذشته از وضعیت بسیار مطلوب‌تری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهاد دانشگاهی همواره برای ما مترادف بوده با کار علمی که به صورت جهادی انجام شود، لذا انتظار رفته و می‌رود که این مجموعه ضمن انجام فعالیت‌هایی دانش‌محور با عملکرد جهادی خود، خدمت‌محور هم باشد و بتواند با شناسایی نخبگان و افراد صاحب نظر و ایده برای رفع نیازهای جامعه کارهایی نو و ابداعی انجام دهد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت جهاد دانشگاهی در تحقق شعار امسال، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند مهم‌ترین مجموعه در تحقق این شعار باشد.‌ ذات و فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی فعالیت‌های مبتنی بر پژوهش و دانش است و در سایه فعالیت‌های نوآورانه دانش‌بنیان، اشتغال آفرینی هم پدید می‌آید.

نیک‌بین ادامه داد: در واقع ریل‌گذاری برای تحقق شعار سال را باید از مجموعه جهاد دانشگاهی خواست. هرچند جهاد دانشگاهی تا حدود قابل توجهی توانسته در راستای پرورش و شکوفایی استعدادها گام بر دارد، اما لازم است از ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های پژوهشی، علمی، کارآفرینی و مهارت‌آفرینی در راستای تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی بهره‌برداری مناسبی داشته باشد.

وی تأکید کرد: در این مسیر نیاز است با شناسایی و جذب استعدادهای نخبگان و با تکیه بر برنامه‌محوری، نیازهای جامعه را احصا و برای رفع آن‌ها جهادگونه تلاش کند تا بدین ترتیب موانع پیش روی توسعه و تعالی کشور با تکیه‌بر دانش و توان علمی نخبگان این مرز و بوم برداشته شود و موفقیت‌هایی اثرگذار رقم بخورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: فعالیت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی مبتنی بر علم و به صورت کاربردی در راستای رفع نیازهای جامعه و متکی بر دانش و پژوهش به منظور ارائه خدمت به مردم است و به طور کلی انجام کار جهادی علمی از سوی این مجموعه، فعالیت آن را از سایر مجموعه‌ها متمایز می‌کند و این گونه نشان می‌دهد که به خوبی این مجموعه مسئولیت اجتماعی خویش را در قبال جامعه به بهترین نحو انجام داده و می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی جهاد دانشگاهی نیازهای جامعه تحقق شعار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود