Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی مرادی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سیل‌های اخیر که از ابتدای مرداد آغاز شد، ۹۳ نفر از مردم جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر ۲۴ استان کشور متاثر از سیل بودند اظهارداشت: در این مدت، بیش از ۱۵ هزار امدادگر و نجات‌گر کادر و داوطلب به مردم کمک رسانی کردند؛ ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر اسکان اضطراری یافتند و سه هزار و ۵۶۹ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در مجموع در سیلاب اخیر کشور به ۸۴ هزارو ۵۱۷ نفر امدادرسانی شده است.

مرادی پور اضافه کرد: متاسفانه همچنان ۶ نفر مفقود هستند و هلال احمر به همراه دیگر نهادها در حال جست و جوی پیکرهای این افراد هستند. تهران، چهارمحال بختیاری، خوزستان، لرستان، ‌مازندان استان‌هایی هستند که همچنان مفقودی سیلاب دارند.

به گزارش ایرنا، سیلاب های ناشی از پدیده مونسون از اول مرداد آغاز شد. در این سیلاب‌ها ۲۴ استان شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی هرمزگان، همدان و یزد درگیر شدند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که هلال‌احمر استان کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بابک محمودی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت در اولین جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد به زیرساخت‌های خوب کرمانشاه در بحث امداد و نجات اشاره کرد.

وی از نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که که هلال احمر استان کرمانشاه به مرکز منطقه غرب کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار کرد: اگر کرمانشاه هاب منطقه برای مدیریت بحران شود با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند به صورت تخصصی استان‌های ایلام، همدان و کردستان را پوشش دهد.

محمودی اضافه کرد: چنانچه این درخواست مصوب شود سه تا چهار فروند بالگرد دائمی مستقر می‌شود تا پشتیبانی را در حداقل زمان انجام دهد.

وی با اشاره به بحث اربعین و استقبال زائران برای خروج از کشور از طریق مرز رسمی خسروی، تصریح کرد: باید آمادگی امدادرسانی به‌موقع داشته باشیم در این راستا سازماندهی خوبی در کشور صورت گرفته است‌.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با اشاره به افزایش حوادث کوهستانی کرمانشاه، گفت: باید فضای ایمنی در مکوهستان‌ها با علامت‌گذاری و وجود راهنما صورت بگیرد تا علاوه بر اینکه مردم برای طبیعت‌گردی به سمت کوهستان‌ها ترغیب شوند، ایمنی آن‌ها نیز حفظ شود.

کد خبر 748366

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند