Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا، امروز ۱۸ مردادماه علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را همچون روزهای گذشته دستمایه تولید اخبار، مصاحبه ها و گزارش‌های خبری و تحلیلی خود قرار دادند که با مطالعه آنها می‌توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

مرکز بجنورد امروز گزارشی با عنوان رهاورد ۳۰ میلیارد تومانی دولت برای فرودگاه بجنورد/ امید مردم برای برقراری پروازها زنده شد منتشر کرده و در ابتدای آن آورده است: فرودگاه شهدای بجنورد از زیرساخت‌های کامل برخوردار است اما به دلیل مشکل جانمایی و حمایت نکردن ایرلاین‌ها با کاهش ۴۷ درصدی پروازها در این فرودگاه منجر شد، با این وجود مردم خراسان شمالی امیدوارند تا با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور شاهد پروازهای بیشتری از این فرودگاه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که این استان به توجه بیشتر دولتمردان برای حمایت از ایرلاین ها برای برقراری پرواز در این فرودگاه نیاز داشت و اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سی و ششمین سفر استانی رییس جمهور رهاوردی بود که مردم این خطه را امیدوار کرد تا با هزینه کرد این اعتبار شرایط برقراری پروازها نیز ایجاد شود.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یکی از قطب های توسعه صنعتی کشور با وسعت ۹ هزار و ۸۰۰  هکتار با امتیازاتی از جمله استقرار در کنار مخازن گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان، نزدیکی به ذخایر گازی ایران و قطر، نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه)، مجاورت با خط لوله سراسری هفتم گاز طبیعی، دسترسی به آب‌های آزاد و خطوط حمل و نقل دریایی، فاصله ۲۰ کیلومتری تا فرودگاه بین المللی خلیج فارس (عسلویه) است.

فرصت­‌های سرمایه­‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان شامل تولید صنایع انرژی بر (پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و آلومینا)، پروژه های پشتیبان (شامل نیروگاه، پروژه­‌های بندری، آب شیرین­ کن) و پروژه­‌های پایین دستی (شامل شهرک صنعتی صنایع پایین دستی صنایع انرژی بر و احداث شهرک صنعتی صنایع کوچک) می‌شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با اشاره به خروج این منطقه از رکود چندین‌ساله، گفت: ۲۵۰ نیروی بومی این شهرستان از شهریورماه سال گذشته تاکنون در این منطقه ویژه به کارگیری شده‌اند و به زودی نیروهای بیشتری از بومیان منطقه جذب خواهند شد.

سیدعلی اصغر علامه افزود: این نیروهای بومی از هفته دولت ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱  جذب منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان شده اند؛ یکی از بندها و شروط عقد قرارداد با سرمایه گذار و پیمانکاران نیز اختصاص سهمیه جذب به نیروهای بومی است.


وی به خروج منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان از رکود اشاره و عنوان کرد: امروز منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان از رکود خارج شده و برای ایجاد پروژه‌ها از سوی دولت با مخالفت مواجه نمی شویم. طی ۲۰ ماه گذشته افزون بر ۱۸ پروژه در این منطقه شروع شده که ۱۳ پروژه مربوط به دولت سیزدهم بوده است.

مرکز کرمان امروز گزارشی با عنوان کرمانِ ۴ فصل با ۸ اثرِ جهانی چشم یاری به سفر دولت دارد که آستانه سفررییس جمهور و هیات دولت به استان کرمان منتشر شده است که در بخشی از آن می خوانیم: بخش گردشگری شاید بیش از هر بخش دیگری نیازمند توجه است و این توجه هم تنها تخصیص اعتبار برای مرمت آثار تاریخی یا بهره برداری های مختلف از آثار میراثی نیست؛ که آن هم صد البته لازم است اما آنچه از نظر کارشناسان بیش از هرچیز اهمیت دارد، ترویج فرهنگ گردشگرپذیری در همه اجزای دولتی، خصوصی و مردمی استان است؛ عزمی که همت مضاعف می طلبد و نگاه ویژه؛ زیرا کرمان صرفنظر از اقلیم منحصر به فرد که هر زمان از سال چهارفصل را در آن واحد در خود دارد، آثار تاریخی گسترده و نیز صنایع دستی بسیار را در دل نگه داشته است.

در همین حال گزارشی دیگری از این مرکز با عنوان مطالبات از سفر دولت/ ۲۳ شهرستان کرمان تنها ۹ ایستگاه پایش هوا دارند بر روی خروجی قرار گرفته که در مقدمه آن می نویسد: باورش هم سخت است استانی که در بیشتر ایام سال گردوخاک یا طوفان شن را تجربه می‌کند با وجود ۲۳ شهرستان تنها ۹ ایستگاه پایش شاخص کیفی هوا آن هم در هشت شهرستان داشته باشد که این ایستگاه‌ها هم همگی به سامانه آنالایزرهای ذرات مجهز نباشند؛ اما این واقعیت دارد.

خبرنگاران مراکز استانها نیز امروز به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت این روز گزارش ها و مصاحبه های اختصاصی تهیه کرده اند. هر سال در آستانه روز خبرنگار؛ بسیاری از رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها اقدام به برگزاری میزگردها و نشست هایی با موضوع بررسی آخرین وضعیت رسانه و خبرنگاران می کنند تا از این فرصت برای مطرح کردن دغدغه‌های این قشر که خود در طول سال به چالش ها و مباحث مختلف موجود در جامعه و مشکلات اقشار گوناگون می پردازند، استفاده شود.

روز خبرنگار به طور معمول مجالی می‌شود تا گزارش‌هایی از مشکلات و چالش‌های شاغلان در این حرفه‌ که توسط کارشناسان از لحاظ ماهیتی سخت و زیان آور شناخته شده‌است تهیه و منتشر شود، بطوریکه در این گزارش ها بطور روتین مسائلی ازجمله صنفی، اقتصادی و امنیت شغلی خبرنگاران مطرح و بررسی می شود، اما کمتر اتفاق افتاده که در این گزارش ها از خانواده و فرزندان به مثابه عامل همراهی کننده در فعالیت و موفقیت فعالان عرصه خبر و رسانه ها سراغی گرفته شود.

مرکز سنندج هم میزگردی در این خصوص با عنوان سخت مثل خبرنگار برگزار کرده و در بخشی از آن آورده است: خبرنگار را نیز همانند کوه می توان مقاوم و سخت دانست چرا که در سخت ترین شرایط ممکن به ویژه از لحاظ اقتصادی قلم هایشان را بر زمین نگذاشتند و با دارا بودن کمترین امکانات و شرایط رفاهی در راستای عمل به رسالتشان تلاش زیادی می کنند.

مرکز اردبیل هم گزارشی تحت عنوان  خبرسازی و خبرسوزی روابط عمومی‌ها منتشر کرده که در بخشی از آن نوشته است: مدیران و فعالان واحدهای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی با پرداخت به موقع به خبرها و رویدادهای مرتبط، دست بالا را در تشخیص دادن به دستگاه خود دارند و به همان اندازه، کم‌توجهی سهوی یا عمدی آنها سبب افول جایگاه آنان در بین اصحاب رسانه و تغییر دیدگاه مردم به دستگاه یا مسئولان آن می‌شود. 

فرزندان خبرنگاران در باره شغل والدین چه می‌گویند؟ عنوان گزارشی از مرکز بوشهر که در مقدمه آن آورده است: هرچند ماهیت خبرنگاری حرفه ای پُر مشغله با دشواری‌های متنوع است؛ اما فرزندانی که هر ۲ والدینشان یا یکی از آنها خبرنگار هستند سختی این کار را بیشتر درک و احساس می‌کنند، زیرا از بسیاری از حقوقی که برگردن والدین دارند، بخاطر حرفه ای که پدران یا مادرانشان در آن شاغل هستند، محروم می شوند.

مرکز کرمانشاه گزارشی تحت عنوان حضرت زینب (س) راوی نهضت عاشورا الگویی ناب برای خبرنگاران منتشر کرده در بخشی از آن می خوانیم: «اگر حضرت زینب (س) نبود، کربلا در کربلا می‌ماند و هیچ کس نمی‌فهمید در آن روز چه اتفاقی افتاده است»؛ بانوی فداکار دشت کربلا که پیام عاشورا را به دنیا مخابره کرد و این نهضت را جهانی و ماندگار کرد الگویی ناب برای خبرنگاران ایران اسلامی در بیان حقیقت و تحقق عدالت در دنیا است.

خبرنگار و خوراک خبری که نباید مسموم باشد عنوان گزارشی از ایلام با محوریت روز خبرنگار که در بخشی می خوانیم: خبرنگار را همگان چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای جامعه و رسانه را رکن چهارم دموکراسی می مانند که وقایع را بدور از هر وابستگی طیفی و جناحی رخ داده برای مخاطبان بازگو و معتمد جامعه خود هستند. به راستی اگر خبرنگاران و وقایع نگاران نبودند، بسیاری از رویدادها و حوادث در لابلای تاریخ و روزمرگی ها می ماند بدون آنکه کسی از آن آگاه شود.

خبرنگاران منادیان دانایی و آگاهی بخشی به جامعه هستند،نماینده مردم بروجرد در مجلس: رسالت خبرنگار، انتقال حقایق به مردم است ،استاندار خراسان‌شمالی: خبرنگاران نقش سازنده‌ای در توسعه کشور دارند،حراست از نظام و منافع ملی از رسالت‌های مهم ایرناست ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم: خبرنگاری جهاد برای پاسداشت حقیقت است ،رسالت خطیر خبرنگاران جهاد تبیین و بیان حق است ،مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی: رسانه، بخشی از ماهیت ورزش است ، رسانه‌ها اهداف و رسالت‌های هلال احمر را برای مردم تبیین کنند، امام جمعه بیرجند: کار رسانه‌ای صحیح انسان را به کمال می‌رساند،پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به مناسبت روز خبرنگار ،روز خبرنگار یادآوری رسالت بزرگ زینب گونه خبرنگاران برای آگاهی‌بخشی است ،نبود امنیت شغلی مهمترین چالش حرفه‌ای خبرنگاران است،سرپرست هنگ مرزی اترک: خبرنگاران امید به آینده را در جامعه تزریق کنند.

استاندار گلستان: رعایت اخلاق حرفه‌ای اعتماد مخاطبان به رسانه‌ها را افزایش می‌دهد،تلاقی روز خبرنگار و عاشورا رسالتی عظیم برای اصحاب رسانه ،استاندار فارس: از حرف حق خبرنگاران دفاع می کنم ،خبرنگاری جهاد برای پاسداشت حقیقت و روشنگری است از دیگر تولیدات مراکز استانها است.

ترمینال جدید فرودگاهی کیش، مطالبه ای در شرف تحقق عنوان گزارشی دیگری از دفتر کیش است که در مقدمه آن آمده است: ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش طرحی ۱۰ ساله همواره به عنوان یکی از مطالبه های مردمی ساخت آن مورد تاکید قرار گرفته و هم اکنون با تلاش های دولت سیزدهم در شرف تکمیل است.

مرکز قم هم گزارشی تحت عنوان توسعه آستان امامزاده موسی مبرقع قم در انتظار همت جهادی مسئولان منتشر کرده در بخشی از آن می خوانیم: طرح توسعه آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) قم در حالی اجرا می شود که مردم منطقه از مسئولان برای تسریع در عملیات اجرایی و بهره برداری هرچه زودتر این طرح، همت جهادی را مطالبه می کنند. اجرای طرح ملی توسعه آستان چهل اختران از سال ۱۳۸۹ با سفر مقام معظم رهبری به قم تصویب و عملیات اجرایی آن در سه فاز آغاز شد که مقرر گردید یک‌ سوم اعتبارات طرح از دفتر مقام معظم رهبری، یک‌ سوم اعتبارات مربوط به راه و شهرسازی و یک‌ سوم نیز از اعتبارات استانی باشد.

پای صحبت برترین‌های کنکور در خراسان رضوی/ رقابت خانواده‌ها برای موفقیت فرزندان عنوان گزارشی از مرکز مشهد که در آن می خوانیم: حدود یک ماه پیش که ماراتن کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد، بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها دلخوش به این بودند که به زودی با اعلام نتایج این آزمون پراضطراب، میوه تلاش‌های شبانه‌روزی و حمایت‌های بی‌دریغ خود را با کسب رتبه‌ای مطلوب خواهند چید.

مرکز ساری گزارشی تحت عنوان ذوب شدن یخچال‌های کوهستانی ؛چالش جدید مازندران در مدیریت سیلاب منتشر کرده که در مقدمه آن آورده است: مازندران استان بیگانه با سیل و طغیان رودخانه‌ها نیست. اما به نظر می‌رسد با متفاوت شدن رژیم بارندگی‌ها و افزایش دمای هوا و در مجموع تغییر اقلیم، باید ملاحظات جدی و ویژه‌ای برای پیشگیری از خسارت گونه‌ای کمتر دیده شده از سیلاب در مازندران در نظر گرفته شود؛ سیلاب‌ یخچالی.

عزاداری باشکوه زینبیه اعظم زنجان در قاب تاریخ گزارشی دیگر از مرکز زنجان که در بخشی از آن می خوانیم: همه سال در یازدهمین روز از ماه محرم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با شوق وصف ناپذیری از سراسر کشور برای حضور در دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان می‌آیند تا به یاد شیر زن دشت کربلا، شوری دیگر خلق کنند. دسته زینبیه زنجان گردهم‌آیی عشاق سفیر دشت کربلاست که می‌آیند تا همراه با قدم‌های زینب (س) گام بردارند و تسلای دل داغدیده اش باشند، امروز زینبیون برای بیان عظمت جانسور فاجعه کربلا و یادآوری حال و روز اسرای آن که در راه حفظ و احیای اسلام نبوی، آگاهانه قدم در این مسیر نهادنند، همنوایی می کنند.

در همین حال سمنان هم گزارشی با عنوان نمایش شور و شعور حسینی در آیین سنتی روز یازدهم محرم دامغان تهیه کرده است.

رتبه  نخست اشتغال گردشگری تا پرباری سبد میراث ثبتی گیلان عنوان گزارشی از مرکز رشت می خوانیم: گردشگری به عنوان مهم ترین رکن اقتصادی استان گیلان در یکسال اخیر با تغییر مدیریت کشور و استان میزبان تحولاتی عمیق بود؛ بطوریکه اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تحقق ۶۰ درصدی تعهد ایجاد اشتغال و افزایش چشمگیر ثبت میراث فرهنگی در زمره آثار ملی را گوشه ای از تحولات میداند.

کرمانشاه هم گزارشی با عنوان لزوم ایجاد ناحیه صنعتی در گیلانغرب برای جلوگیری از خام فروشی قیر طبیعی منتشر کرده که در ورودی گزارش می خوانیم: شهرستان گیلانغرب در استان کرمانشاه با داشتن ۷۵ درصد منابع قیر طبیعی کشور از ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در این بخش برخوردار است و ایجاد ناحیه صنعتی می‌تواند آغازی برای جلوگیری از خام فروشی قیر طبیعی باشد.

گلوگاه درمسیرتحقق محرومیت زدایی با تخصیص۲۵۷میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور عنوان گزارشی دیگر از ساری که در مقدمه آن اشاره کرده است: محرومیت‌زدایی به عنوان یکی از شعارهای محوری دولت سیزدهم با نوسازی پایگاه‌های سلامت، احداث کانال اتصال آب، اجرای طرح آبخیزداری، تعریض جاده‌های اصلی و لایروبی آب بندان‌ها با تخصیص ۲۵۷ میلیارد تومان اعتبار شهرستان گلوگاه را در مسیر تحقق توسعه قرار داده است.

اخبار مراکز و دفاتر ایرنا در سراسر کشور حکایت از افزایش آمار مبتلایان به کرونا و همچنین تغییر رنگ شهرها دارد که در پیوندهای زیر می توان از آنها اطلاع یافت.

ادارات دولتی مازندران در خطر کانون شیوع کرونا عنوان گزارش امروز با محوریت کرونا است که در به آسان‌نگری و بی‌توجهی حدود ۷۵ درصد از مجموع ۶۲ هزار و ۷۴۶ کارمند ادارات دولتی مازندران به استفاده از ماسک و دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی در محل کارشان این روزها به باور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تهدیدی برای تدوام شیوع موج هفتم کرونا در استان پرداخته است.

شمار مبتلایان بستری کرونا در استان اردبیل به ۶۳ نفر افزایش یافت ،کرونا ۲ خانواده دیگر ایلامی را عزادار کرد، ۱۰۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند، ۲۱۷ هزار و ۲۲۵ دُز واکسن کرونا در خمین تزریق شد ،احتمال افزایش مرگ‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد هست ،۱۶۱ نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد، شمار قربانیان کرونا در لرستان به ۲ هزار و ۸۶۶ نفر رسید،سیر صعودی شمار جانباختگان کرونا/ پنج بیمار کووید۱۹ در البرز جان باختند،آمار فوتی روزانه کرونا در استان همدان صفر شد،واکسیناسیون نقش مهمی در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی دارد، خطر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شادگان وجود دارد.

گزیده ای از رخدادهای استانی

آغاز خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در گذرگاه های مرزی کشور / مشکلی در گذرگاه های مرزی برای خروج زائران اربعین وجود ندارد  

خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در گذرگاه های مرزی کشور با برافراشته شدن پرچم عزای امام حسین (ع) در مرز شلمچه با حضور وزیر کشور رسما آغاز شد. وزیر کشور با حضور در شلمچه همچنین از موقعیت مواکب، پایانه مرزی شلمچه و زیرساخت های ایجاد شده برای رفاه حال زائران اربعین حسینی بازدید کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه تدابیر لازم در گذرگاه های مرزی کشور برای برگزاری حماسه بزرگ پیاده روی اربعین اتخاذ شده است، گفت: هیچگونه مشکلی در مرزهای ایران برای خروج زائران اربعین وجود ندارد. 

احمد وحیدی در بازدید از پایانه و زیرساخت‌های اربعین حسینی در گذرگاه شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ خوبی برای آماده‌سازی مرز شلمچه به منظور عبور آسان و روان زائران اربعین حسینی انجام شده است.

 وزیر کشور با بیان اینکه تدابیر لازم در گذرگاه های مرزی کشور برای برگزاری حماسه بزرگ پیاده روی اربعین اتخاذ شده است، گفت: هیچگونه مشکلی در مرزهای ایران برای خروج زائران اربعین وجود ندارد.

احتمال وقوع سیل در گلستان/ مردم از نزدیک‌شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند

حسین دهقان مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره‌کل هواشناسی استان از عصر امروز سه‌شنبه تا فردا چهارشنبه در خصوص احتمال وقوع سیل در استان گلستان هشدار داد و گفت: هم‌استانی ها در این مدت از نزدیک‌شدن و توقف در حاشیه رودخانه‌های استان خودداری کنند.

۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در کشور در دست اجرا است

 رئیس اداره فنی و نظارت بر پروژه‌های در دست احداث معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کشور با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در دست احداث است. سید محسن قریشی در جریان بازدید از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در سطح کشور در دست اجرا است.

۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور آماده ارائه خدمات به زوار اربعین هستند

محمد سرور معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس کشور گفت: ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران کنگره بزرگ اربعین هستند و تلاش ما این است که خدمات خوبی را در مرز رسمی خسروی و دیگر مرزها به زوار ارائه دهیم.

وی در جلسه بررسی زیرساخت های بهداشتی و درمانی قصرشیرین با حضور مسوولان اورژانس کشور، افزود: وزارت بهداشت و درمان از قبل ماموریت لازم را برای خدمات دهی در مرزهای چهارگانه برای تردد زوار شروع کرده و جلسات خوبی را در این زمینه با سایر نهادها از جمله جمعیت هلال احمر و ستاد کل نیروهای مسلح انجام داده است.

۸۰ تانکر آبرسانی از سراسر کشور بزودی به چهارمحال و بختیاری می‌رسد

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: برای رفع تنش آبی شکل گرفته در چهارمحال و بختیاری ۸۰ تانکر آبرسانی به‌زودی به این استان می‌رسد اما برای رفع اساسی مشکل باید طرح بن به بروجن زودتر بهره‌برداری شود. به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شده است. همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شده است و  معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب را بر آن داشت تا برای پیگیری موضوع روز سه‌شنبه به این استان سفر کند.

آمادگی پلیس برای تسهیل در تردد زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: پلیس فراجا برای تسهیل در تردد زائران عتبات عالیات از مرزهای چذابه و شلمچه آمادگی کامل دارد. سردار سیدمحمد صالحی در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس فراجا در مرزهای چذابه و شلمچه حضور فعال دارد و تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در این گذرگاه های مرزی در نظر گرفته شده است.

بررسی مشکلات اقتصادی استان اردبیل با حضور محسن رضایی 

محسن رضایی ، معاون اقتصادی رئیس جمهوری در جریان سفر به اردبیل در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و نیز استاندار اردبیل در جریان مسائل و مشکلات اقتصادی این استان قرار گرفت.در این نشست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و معاونان استاندار اردبیل نیز حضورداشتند.

شهر زیرزمینی سامن هفته دولت گردشگرپذیر می‌شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از راه‌اندازی مرحله نخست گردشگری شهر زیرزمینی سامن همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: افتتاح شهر زیرزمینی سامن یکی از مطالبات مهم مردم و رسانه‌ها بود که به زودی محقق خواهد شد.

پروازهای خارجی از مبدا کیش دوباره برقرار می شود

عزت الله محمدی سرپرست شرکت  توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: در راستای رفع نیازهای بازرگانان و تجار جزیره به زودی پروازهایی از کیش به مقصد مسقط، دبی و بالعکس راه انداری می شود.وی  با بیان این که پیگیری های لازم تا حصول نتایج برقراری پروازها از کیش به مقصد مسقط، دبی و بالعکس انجام خواهد شد، اظهار داشت: این جزیره از قطب های گردشگری و تجاری در ایران محسوب می شود و انتخاب شمار زیادی از مسافران برای سفر به ان نیازمند برقراری مسیر هوایی متعدد بوده و از این رو تدابیر لازم برای افزایش پروازها از نقاط مختلف جغرافیایی به مقصد جزیره در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا بوشهر وزیر کشور کرمان روز خبرنگار هرمزگان دولت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خوزستان سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا بوشهر وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا بوشهر وزیر کشور کرمان روز خبرنگار هرمزگان دولت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خوزستان قوه قضاییه منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان گذرگاه های مرزی کشور میلیارد تومان اعتبار گردشگری و صنایع دستی زائران اربعین حسینی ۳۰ میلیارد تومان گزارشی با عنوان عنوان گزارشی اربعین حسینی سرمایه گذاری کرونا در استان مقدمه آن میراث فرهنگی آن آورده عنوان گزارش گزارشی دیگر روز خبرنگار منتشر کرده وزیر کشور هم گزارشی گزارش ها پروژه ها رسانه ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان میناب گفت: راه اندازی فرودگاه برای توسعه شهرستان میناب به عنوان دروازه طلایی سواحل مکران کمک خواهد کرد و باید برای توسعه آن به همه ضرورت‌های مغفول مانده توجه کرد.

محمد رادمهر در نشست با رئیس سازمان هواپیمایی کشور راه اندازی فرودگاه در این شهرستان را ضروری دانست و در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در میناب  پیرو دستور استاندار هرمزگان و جزئیات این دیدار افزود: در این نشست مقرر شد بزودی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی کارشناسان این سازمان به شهرستان میناب عزیمت کرده و اقدامات فنی فرودگاه جدید مورد بررسی قرار گیرد. 

رادمهر گفت: راه اندازی فرودگاه در میناب به توسعه این شهرستان به‌عنوان دروازه مکران به خصوص در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد و امیدواریم با همکاری و همراهی سازمان هواپیمایی کشور و با حمایت‌های استاندار محترم این امر مهم که جزء مطالبه اصلی مردم نیز است، تحقق یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور