Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در مصوبات سفر دولت به استان به نظر می‌رسد هدف‌گذاری درستی صورت گرفته و ضعف‌های استان دیده شده است.

او با اشاره به وضعیت راه‌آهن در خراسان جنوبی گفت: وجود شبکه ریلی سراسری در کشور عامل مهم توسعه منطقه است.

عباس زاده با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های برتر استان حوزه معادن بوده که برای رونق و بهره‌برداری از آن به شدت نیاز به خط ریلی وجود دارد که با حمل مواد اولیه، عامل توسعه این بخش خواهد شد، اظهار کرد: همچنین حمل مسافر در بخش ریلی می‌تواند بسیار کمک‌کننده به این حوزه در استان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه راه‌آهن شرق کشور که از زاهدان آغاز و به مشهد می‌رسد، جزو پروژه‌های ملی برای ارتباط با شرق کشور است، گفت: بخشی از این کریدور ریلی از خراسان‌جنوبی عبور کرده و سبب اتصال این استان به خط ریلی کشور می‌شود.

او با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی جزو محدود استان‌هایی بوده که اتصال به شبکه ریلی ندارد، عنوان کرد: اتصال خط ریلی زاهدان به یونسی و یونسی به مشهد سبب اتصال مرکز استان به شبکه ریلی شده که این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار در مصوبات سفر دولت به استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دو مقطع با ۲۷۱ کیلومتر پروژه راه‌آهن دارای پیمانکار بوده، اما سرعت کار در حال حاضر پایین است، اضافه کرد: براساس توافق انجام شده این پروژه به صورت کنسرسویم انجام می‌شود.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه برای تأمین اعتبار این پروژه، اعتباری بالغ‌بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: تأمین مالی این پروژه با تضامین صندوق توسعه ملی انجام و سهم بانک‌ها مشخص شده و نزدیک به مرحله انعقاد قرارداد و اجرای کل خط هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری دولت شاهد آغاز کار کنسرسیوم این طرح در هفته دولت باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تامین مالی این پروژه مهم‌ترین بخش آن است، افزود: تأمین مالی آن حل شده و به محض انجام تشریفات اداری، این پروژه اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن صندوق توسعه ملی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۰۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و معاون نخست‌وزیر قزاقستان درباره احداث شبکه ریلی از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و «سریک ژومانگارین» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در دیدار با یکدیگر پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، تجارتی، ترانزیتی و احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

ملا برادر با اشاره به افتتاح اتاق تجارت قزاقستان در ولایت هرات، تمایل قزاقستان برای سرمایه‌‎گذاری در پروژه «افغان-ترانس» و همچنین حذف نام امارت اسلامی از فهرست گروه‎‌های تحریم شده را گام‌های مهم و اساسی خواند که قزاقستان برای بهبود روابط با افغانستان برداشته است.

وی در ادامه بر امضای توافقنامه برای حل مشکلات بانکی تجار دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان- قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزا برای تجار افغان تاکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی ملا برادر، معاون نخست‌وزیر قزاقستان ضمن ابراز تمایل برای همکاری برای یک افغانستان باثبات و پیشرفته گفت: اگر شبکه راه‌آهن جدید از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان تمدید شود، نسبت به سایر پروژه‌ها مسیری کوتاه‌تر و اقتصادی‌تر خواهد بود و اتصال کشورهای آسیای مرکزی با آسیای جنوبی از طریق افغانستان و افغانستان را با چین و اروپا از طریق ترکمنستان و قزاقستان امکان پذیر خواهد کرد.

درخواست ازبکستان از روسیه برای مشارکت در پروژه خط آهن «افغان-ترانس»شرکت اماراتی مسئول مطالعات فنی پروژه «افغان-ترانس» شدطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وی افزود دولت قزاقستان در نظر دارد به منظور افزایش تجارت با افغانستان اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند.

ژومانگارین همچنین اظهار داشت قزاقستان علاوه بر سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان، آمادگی دارد تا در زمینه حکومتداری الکترونیک، صنعت، تحصیلات عالی، آموزش، بهداشت و درمان و بانکداری با افغانستان همکاری کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است