Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱-مرغ یا بوقلمون بدون پوست ۲-تکه‌های بدون چربی گوشت گاو ۳-ماهی ۴-تخم مرغ ۵-لوبیا و عدس ۶-نخود ۷-توفو ۸-لبنیات کم چرب ۹-پودر‌های پروتئینی ۱۰- آجیل و دانه‌ها

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو؛  این تصور غلط وجود دارد که کوتاه کردن هر اینچ از دور کمر مستلزم حذف وعده‌های غذایی یا صرف غذای خام است. در اینجا موضوعی را مطرح می‌کنیم که امیدواریم برای هر فردی که سعی در کاهش وزن دارد خبری خوشایند باشد: محرومیت کلید کاهش وزن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(در هر حال کاهش وزن به شیوه‌ای سالم نیست)

به گزارش Parade، چه در حال تلاش برای کاهش وزن باشید یا نباشید کماکان مهم است که اطمینان کسب کنید که نیاز‌های روزانه توصیه شده برای تمام مواد مغذی ضروری از جمله فیبر، پروتئین و ریز مغذی‌ها را برآورده می‌سازید.

در واقع، متخصصان تغذیه می‌گویند که مواد مغذی از جمله پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم همگی برای کاهش وزن سالم کلیدی هستند، زیرا به شما کمک می‌کنند احساس سیری کنید و باعث می‌شود احتمال خوردن غذا‌های فاقد مواد مغذی توسط فرد کاهش یابد.

در این زمینه بخوانید؛ 

زنانی که چاقی شکم دارند بخوانند

پروتئین خون احتمال ابتلا به دیابت و سرطان را پیش بینی می کند

راه های موثر برای کنترل هورمون گرسنگی

با این وجود، زمانی که می‌خواهید وزن کم کنید دانستن بهترین منابع پروتئینی مشکل است، زیرا بسیاری از منابع پروتئینی دارای کالری بالا و اغلب چربی هستند.

در ادامه اشاره می‌کنیم که چگونه می‌توانید تعادل مناسب دریافت پروتئین کافی را حین تلاش برای کاهش وزن ایجاد کنید و به ۱۰ ماده غذایی اشاره می‌کنیم که به شما در انجام این کار کمک می‌کنند.

به طور کلی، متخصصان می‌گوید که پروتئین باید شامل ۳۰ تا ۴۰ درصد کالری دریافتی روزانه یک فرد یا یک گرم به ازای هر پوند از وزن بدن فرد باشد.

ده منبع پروتئین برای کمک به کاهش چربی بدن:

۱-مرغ یا بوقلمون بدون پوست

اگر عاشق مرغ یا بوقلمون هستید، اما سعی می‌کنید وزن خود را کاهش دهید می‌توانید آن را بدون پوست مصرف کنید. طرز تهیه مرغ نیز اهمیت دارد. پختن یا گریل کردن آن روش‌هایی سالم‌تر در مقایسه با سرخ کردن هستند.

۲-تکه‌های بدون چربی گوشت گاو

اگر می‌خواهید وزن کم کنید لازم نیست کاملاً با گوشت گاو قطع رابطه کنید. گوشت گاو بدون چربی نسبت به گوشت قرمز چربی اشباع کمتری دارد.

۳-ماهی

ماهی سرشار از پروتئین و کالری کم است که برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند عالی می‌باشد. شما می‌توانید مقدار زیادی ماهی بخورید که باعث می‌شود احساس سیری کنید، اما یک دسته کالری اضافی به رژیم غذایی شما اضافه نمی‌کند. اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در ماهی یک ماده مغذی مهم هستند و از سلامت مغز و قلب حمایت می‌کنند.

۴-تخم مرغ

آیا هنوز هم می‌توانید تخم مرغ بخورید و چربی بدن را کم کنید؟ پاسخ به این پرسش مثبت است تنها مراقب میزان مصرف خود باشید و به دلیل چربی موجود در زرده آن بخش تخم مرغ کالری بیش تری نسبت به بخش سفیده دارد. برای کاهش وزن ترکیبی از یک تا دو تخم مرغ کامل به همراه سفیده تخم مرغ توصیه می‌شود.

این ترکیب تضمین می‌کند که پروتئین کافی و بدون چربی بیش از حد دریافت کنید. تخم مرغ کامل نیز سیرکننده‌تر از خوردن سفیده تخم مرغ به تنهایی است و دلیل دیگری می‌باشد که چرا داشتن هر دو ایده خوبی است.

۵-لوبیا و عدس

لوبیا و عدس پروتئین بسیار خوبی برای کاهش وزن هستند، زیرا سرشار از فیبر می‌باشند که به سیری کمک می‌کند. مطالعات علمی ارتباط مستقیمی را بین مصرف فیبر و کاهش وزن نشان می‌دهند که دلیل دیگری برای استفاده از لوبیا و عدس در وعده‌های غذایی‌تان در صورت تمایل شما به کاهش چربی بدن تان است.

۶-نخود

مانند لوبیا، نخود پروتئین و فیبر بالایی دارد که آن را به غذای عالی دیگری تبدیل می‌کند که می‌توانید به فهرست خریدتان اضافه کنید. علاوه بر این که نخود را به شکل کامل در وعده‌های غذایی خود قرار می‌دهید هوموس را نیز امتحان کنید مانند استفاده از آن به عنوان ساندویچ قابل پخش یا در کاسه غلات.

۷-توفو

یکی دیگر از منابع پروتئینی عالی برای کاهش وزن که توصیه می‌شود توفو است. توفو مانند لوبیا، عدس و نخود سرشار از فیبر و چربی اشباع شده بسیار کم است. سایر منابع پروتئین مانند سویا نیز مفید هستند.

۸-لبنیات کم چرب

ماست کم چرب و سایر محصولات لبنی همگی حاوی پروتئین و هم چنین سایر مواد مغذی مفید مانند کلسیم و ویتامین د هستند و در عین حال کم چرب هستند ماست یونانی منبع خوبی از پروتئین است.

۹-پودر‌های پروتئینی

آیا می‌خواهید اسموتی صبح یا بعد از تمرین شما واقعا سیرتان کند؟ افزودن پودر پروتئین باعث سیری بیش‌تر فرد می‌شود. در این میان، پروتئین نخود مفید است هم چنین، لازم به ذکر است که یک پروتئین گیاهی با هضم آسان می‌باشد.

۱۰- آجیل و دانه‌ها

آجیل و دانه‌ها پروتئین بسیار خوبی دارند، اما خوردن چندین وعده آن بدون این که حتی متوجه شوید آسان است. بنابراین، آجیل و دانه‌ها منبع پروتئینی‌ای هستند که باید به آن توجه کرد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که آجیل می‌خورند می‌توانند وزن خود را کاهش دهند.

برای جلوگیری از پرخوری در مورد آن توصیه می‌شود آجیل و دانه‌هایی را انتخاب کنید که خوردن آن‌ها به کمی تلاش بیش‌تر نیاز دارد مانند پسته یا بادام زمینی در پوسته. بادام یک گزینه عالی دیگر است، زیرا نسبت به سایر آجیل‌ها فیبر بیش‌تر و چربی کمتری دارد.

همانطور که می‌بینید هیچ کمبودی در غذا‌های پر پروتئین وجود ندارد که از آن لذت ببرید و در عین حال بر هدف سلامتی یعنی از دست دادن چربی شکم تمرکز کنید. علاوه بر این، این وضعیت بسیار لذت بخش‌تر از گرسنگی است!

منبع: فرارو لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر چربی سوزی اخبار سلامت اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط ۴ میوه ای که چاقتان می کند ۱۴۰۱/۵/۱۹ مدت زمان نرمال پریود چقدر است؟ ۱۴۰۱/۵/۱۹ خاصیت عجیب این دانه معطر در مقابل سرطان ۱۴۰۱/۵/۱۸ خاصیت عجیب شفا بخشی در برنج قهوه ای! ۱۴۰۱/۵/۱۸ ۱۱ میوه خوشمزه و مغذی اما کم قند را بشناسید ۱۴۰۱/۵/۱۸ کمک های اولیه در هنگام شکستگی استخوان ترقوه + عکس ۱۴۰۱/۵/۱۸ آخرین ویدیو ها تیزر قسمت ۱۳ سریال یاغی منتشر شد ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۱:۴۹ ۱۹ مرداد روز حفاظت از شیر، گربه سان در معرض انقراض ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۱:۴۶ لحظات نفس گیر نجات یک زن محبوس در ماشین وسط سیل + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۲ ناگفته‌ هایی از زندگی هوشنگ ابتهاج + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۹:۱۵ نظر هوشنگ ابتهاج درباره شیرینی زندگی و راحتی مرگ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۹:۰۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۲:۰۷ با خوردن این ۱۰ منبع پروتیینی چربی های شکم را آب کنید ۱۲:۰۷ عرضه پتروپالایشگاه ها در بورس برای جلوگیری از افزایش نقدینگی ۱۱:۵۲ رییسی: از همان روز اول، تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته ایم ۱۱:۴۸ راه عبور از چالش های صنعت فولاد؛ اما و اگرها ۱۱:۴۶ ۱۹ مرداد روز حفاظت از شیر، گربه سان در معرض انقراض ۱۱:۳۷ محسن رضایی بار دیگر کرونا گرفت ۱۱:۳۵ قیمت دلار در صرافی های رسمی امروز ۱۹ مرداد ماه ۱۱:۳۵ قیمت یورو در صرافی ملی امروز ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت پوند در بازار آزاد امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت لیر امروز ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت درهم امروز ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۲۳ صف آرایی کشتی های جنگی تایوانی و چینی در برابر هم ۱۱:۲۱ چطور کودکان را به مخاطبانی نکته سنج تبدیل کنیم؟ ۱۱:۱۹ تلاش کیهان برای مانع تراشی در برابر تیم مذاکره ۱۱:۱۷ چه تصمیماتی برای بازار سرمایه گرفته شد؟ ۱۱:۱۷ خودروسازی دوباره به کما می رود؟ ۱۱:۱۶ در درگیری مرزبانان ایرانی با طالبان یک سرباز وظیفه به شهادت رسید ۱۱:۱۴ چرا نصف بیشتر کنکوری های مجاز انتخاب رشته نمی کنند؟ ۱۱:۰۲ ۴ میوه ای که چاقتان می کند ۱۰:۵۵ بورس برجام را باور ندارد / فولاد هم شاخص را سبز نگه نداشت ۱۰:۴۶ تعویض ۱۷۰۰ تاکسی فرسوده معطل یک تایید ۱۰:۴۳ کاهش قیمت نفت تا ۸۰ دلار در صورت احیای برجام ۱۰:۴۳ مهاجری: عده ای به صورت ژنتیکی و ایدئولوژیک با برجام مخالفت می کنند ۱۰:۳۷ کارنامه نهایی کنکور هفته اول مهر منتشر می شود ۱۰:۳۲ توییتر حساب کاربری معاون سیاسی دفتر رییس جمهور را مسدود کرد ۱۰:۳۰ سرماخوردگی تابستانی همان کرونا است ۱۰:۲۶ عاقبت تقلب در آزمون سراسری؛ محرومیت ده ساله از شرکت در کنکور ۱۰:۲۱ بهترین برنامه های ادیت عکس برای ویرایش عکس و فیلم در گوشی ۱۰:۱۶ دانلود نوحه و مداحی ویژه شهادت امام سجاد (ع) ۱۰:۱۴ اسکرین شات گرفتن در واتساپ غیرممکن می شود ۱۰:۰۷ نرخ رسمی ۹ ارز ثابت ماند ۱۰:۰۴ کاهش اشتغال؛ گمشده پازل رکود تورمی اقتصاد آمریکا ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۶۰ متری شرق تهران چند؟ ۰۹:۵۵ سقوط طلا در بحبوحه اعلام تورم آمریکا ۰۹:۵۳ ماجرای راه اندازی شبکه خبر ۲ چیست؟ ۰۹:۴۷ دولت ژاپن استعفا داد ۰۹:۴۰ هوای تهران قابل قبول است ۰۹:۳۷ کاهش بهای برنت در پی افزایش ذخایر نفت خام آمریکا ۰۹:۳۶ افت قیمت بیت کوین به کانال ۲۲ هزار دلاری ۰۹:۲۵ برای راه ‌اندازی کسب و کار خود نیاز به وام دارید؟ / شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بانک سپه ۰۹:۲۳ ۷ عاملی که بر سرعت وای فای تاثیر می گذارد ۰۹:۱۵ دلار همچنان صعودی است ۰۹:۱۲ میزان مراجعات سرپایی به بیمارستان ها بالا است ۰۹:۰۱ خیال خوزستان از آب شرب تا ۲۰سال راحت می شود / طرحی که این بار کامل افتتاح می شود ۰۸:۵۶ لحظه فوران آتشفشان ابکو در روسیه + فیلم ۰۸:۵۲ امکان خروج از گروه های واتساپی بدون اطلاع دیگران ۰۸:۴۰ با سیستم تنظیم دمای بدن آشنا شوید ۰۸:۳۶ نکاتی که باید در انتخاب رشته رعایت کرد + فیلم ۰۸:۳۱ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۶ استان ۰۸:۲۸ روش هایی که مشکلات مربوط به شارژ شدن ایرپاد را حل می کند اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چربی سوزی اخبار سلامت امروز ۱۹ مرداد ماه آجیل و دانه ها منابع پروتئین برای کاهش وزن لوبیا و عدس ۱۴۰۱ ۰۵ ۱۹ ۱۱ ۳۵ قیمت بدون چربی مواد مغذی ۱۴۰۱ ۵ ۱۸ گوشت گاو تخم مرغ ۱۴۰۱ ۱۱ کم چرب بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۲۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

بدن ما با فعالیت زنده است و مملو از پروتئین‌هایی است که در غشا‌های چربی گیر کرده‌اند یا داخل و خارج از سلول‌های آبکی شناور هستند. اکنون دانشمندان برای اولین بار رقص این دو را به تصویر کشیده‌اند: یک تانگوی مایع حاوی پروتئین‌ها و چربی‌هایی که به‌طور معمول در سلول‌ها حرکت می‌کنند.

به گزارش دیجیاتو، «کیان چن»، دانشمند و مهندس مواد در دانشگاه ایلینویز (UIUC) می‌گوید: «ما فراتر از گرفتن عکس‌های فوری، که ساختار را نشان می‌دهند، اما دینامیک ندارند، پیش می‌رویم تا به‌طور مداوم مولکول‌ها را در آب، یعنی وضعیت اصلی آن‌ها ثبت کنیم. ما واقعاً می‌توانیم ببینیم که چگونه پروتئین‌ها پیکربندی خود را تغییر می‌دهند. یا در این مورد مشاهده کنیم که چگونه کل ساختار خودآرایی شده پروتئین-لیپید در طول زمان نوسان می‌کند.»

روش تصویربرداری

این تیم با بهینه‌سازی یک تکنیک تصویربرداری پرکاربرد به نام «میکروسکوپ الکترونی عبوری»، رقص پر جنب و جوش «نانودیسک» پروتئین غشایی را در مایع به تصویر کشیدند. این نانودیسک‌ها از پروتئین‌هایی تشکیل شده‌اند که در یک دولایه لیپیدی قرار گرفته‌اند که شبیه غشای سلولی است.

این تیم روش خود را «فیلم‌برداری الکترونی» نامیده‌اند و داده‌های ویدیویی را با با مدل‌های رایانه‌ای که درمورد نحوه حرکت مولکول‌ها بر اساس قوانین فیزیک بود، مقایسه و تایید کرده‌اند.

تصور می‌شد که حرکت پروتئین‌های متصل به غشاء، با توجه به گونه‌ای که لیپید‌ها آن‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، نسبتاً محدود باشد. با این‌حال، برهم‌کنش‌های بین پروتئین‌ها و لیپید‌ها در فواصل بسیار بزرگ‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد، مشاهده شد.

پروتئین‌های غشایی سلول، حسگر‌ها و گیرنده‌های سیگنال هستند؛ بنابراین این تکنیک می‌تواند به پیشرفت‌های عظیمی در درک ما از نحوه عملکرد آن‌ها منجر شود.

با تکنیک‌های موجود، پروتئین‌ها معمولاً به‌سرعت منجمد یا متبلور می‌شوند، بنابراین حرکت نمی‌کنند و تصویر را مات می‌کنند. یا توسط پرتو ایکس و پرتو الکترون که برای تصویربرداری استفاده می‌شود، آسیب می‌بینند. اما این روش یک تصویر بی‌جان از یک پروتئین ساکن ارائه می‌کند که معمولاً تا و خم می‌شود و دانشمندان را قادر می‌سازد تا بر اساس ساختارش استنباط کنند که چگونه با مولکول‌های دیگر تعامل می‌کند.

برخی از تکنیک‌های تصویربرداری، از یک برچسب مولکولی فلورسنت برای ردیابی مولکول‌ها در حین حرکت، به جای تماشای مستقیم پروتئین استفاده می‌کنند.

در این مورد، محققان یک قطره آب را در داخل دو ورقه نازک گرافن حبس کردند تا از خلاء میکروسکوپ الکترونی محافظت کنند. در این قطره آب، نانودیسک‌هایی از پروتئین‌ها و لیپید‌های بدون برچسب وجود داشت که تیم توانست «رقصیدن مولکول‌ها» را مشاهده کند.

مشاهده رقص مولکول‌ها کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشمندان علم مواد حداقل یک دهه تلاش کرده‌اند تا از فعالیت مولکول‌های بیولوژیکی در مایعات فیلم‌برداری کنند. اما نتوانستند به وضوح، دینامیک پروتئین پیوسته را مشاهده کنند.

با برخی تغییرات دقیق در رویکرد، چن و همکارانش مجموعه پروتئین-لیپیدی خود را برای چند دقیقه، نه چند میکروثانیه، تصویر کردند. نکته مهم این است که آن‌ها سرعت نفوذ الکترون‌ها به نمونه را کاهش دادند و روی داربست گرافن کار کردند تا با موفقیت از مجموعه پروتئین-لیپیدی فیلم‌برداری کنند.

«جان اسمیت»، دانشجوی فارغ التحصیل مهندسی مواد UIUC، نویسنده اول مقاله، می‌گوید: «درحال حاضر، این واقعاً تنها راه آزمایشی برای فیلمبرداری از این نوع حرکت در طول زمان است. زندگی در مایع، در حرکت است. ما در تلاش هستیم تا به بهترین جزئیات این ارتباط از روشی تجربی دست یابیم.»

در مورد سایر تلاش‌ها، تکنیک‌های تصویربرداری بهبودیافته، جزئیات باورنکردنی را درمورد انواع اتفاقات میکروسکوپی آشکار می‌کنند. از تماشای نحوه شکل‌گیری پوشش بیرونی ویروس گرفته تا گیراندازی پروتئین‌هایی که به صورت توده در بیماری‌هایی مانند آلزایمر متلاشی می‌شوند.

اکنون هوش مصنوعی را به این ترکیب اضافه کنید تا شکل سه بعدی هر پروتئین شناخته شده برای علم را پیش‌بینی کنید. به‌نظر می‌رسد که دوره جدیدی از تحقیقات بیولوژیکی آغاز شده است.

این تحقیق در Science Advances منتشر شد.

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار