Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان گلپایگانی نسبت به جولان سگ‌های ولگرد و حرکت گله‌ای آنها در سطح شهر گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زندگی حق همه مخلوقات خداوند است و کسی نباید این حق طبیعی را از موجودات زنده بگیرد، اما وجود سگ‌ها در سطح شهر آرامش و امنیت شهروندان را بر هم زده است.

سگ‌های بی‌صاحب برای یافتن غذا و سیر کردن شکم، مدام در حال پرسه زدن و سرک کشیدن به زباله‌های رها شده در مقابل منازل مسکونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع حس ترحم افراد را بر می‌انگیزد و اگر حمایت‌ها از این گونه جانوری مدیریت شده نباشد جمعیت آنها در مدت کوتاهی چند برابر می‌شود و سلامت، امنیت و آرامش جامعه و شهروندان را برهم میزند.

جولان سگ‌های ولگرد، تهدید جدی بر سلامت و آسایش ساکنان شهرها است و پرسه زدن آنها در کوچه و پس کوچه‌ها، خیابان‌ها و بوستان‌های شهر با خطرات و تهدیدهایی همراه است؛ بنابراین جمع‌آوری آنها باید در دستور کار قرار بگیرد.

در گلپایگان سگ‌ها به صورت گله‌ای در سطح شهر زندگی می‌کنند، شهروندان با مشاهده و ترس از حمله سگ‌ها به خود می‌لرزند؛ بنابراین لازم است از سطح شهر جمع‌آوری و در مکانی امن و ایمن نگهداری شوند.

شهروندان می‌گویند وجود سگ‌های سرگردان در سطح شهر خطر حمله آنها را افزایش می‌دهد و اگر فکری برای کنترل و جمع‌آوری این جانوران با وفا نشود، جمعیت آنها روز به روز بیشتر می‌شود و مشکلاتی عدیده‌ای را برای شهروندان و مدیران ایجاد می‌کند.

عده‌ای از شهروندان گلپایگانی در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به این شرایط اعتراض کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 595478

منبع: ایمنا

کلیدواژه: از زبان شهروندان شهرهاي ايران سگ های ولگرد جمع آوری سگ بلاصاحب جمع آوری سگهای بلاصاحب گلپایگان شهر مدیریت شهری شهرداری برنامه ریزی شهری پروژه های شهری شهرداری ها برنامه هاي شهرداري برنامه هاي شهري شهرداری گلپایگان شهر گلپایگان سگ ولگرد حمله سگ ولگرد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خفاش، روباه، گربه و سگ می‌توانند منتقل کننده هاری باشند. هاری تنها بر اثر گاز گرفتی منتقل می‌شود که با ریختن بزاق حیوان روی زخم هم امکان ابتلا وجود دارد. اگر حیوان خانگی دارید، اگر سگ نگهبان دارید، اگر به راحتی سگ و گربه ولگرد را نوازش می‌کنید، اگر در اطراف محل زندگیتان پر از سگ‌های ولگرد شده یا شب‌ها روباه‌ می‌بینید، حواستان به هاری باشد. این ویدئو درباره علائم سگ هار می‌گوید.

کد خبر 847505 برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش