Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود طاهرزاده روز پنجشنبه در جمع دهیاران و مدیر امور مالیاتی گراش اظهار داشت:بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری ها سهمی در بودجه امسال ندارند و سهم آنها از همین محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت خواهد شد.

طاهرزاده افزایش ۸۸ درصدی بودجه عمرانی را قابل توجه دانست و اظهار داشت: این میزان افزایش از سه منبع شامل سه درصد نفت وگاز، تملک و دارایی های سرمایه ای و توازن بود که بین دستگاه های مختلف توزیع شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولویت تخصیص بودجه با طرح های نیمه تمام شهرستان است، گفت: یکی از نکات بارز و شاخص بودجه سال ۱۴۰۱، در سطح ملی و استانی توجه به مناطق روستایی و محروم است که این مهم باید به طور جدی در دستورکار مدیران قرار گیرد.

مدیر امور مالیاتی گراش هم در این دیدار با اشاره به اختصاص  ۱۱۷میلیارد ریال از محل پرداخت عوارض به شهرداری های گراش و ارد و دهیاری های این شهرستان گفت: یکی از پایه‌های اصلی مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده است که سه درصد از آن به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

سید ذبیح‌الله سعادت افزود: این مالیات حتی به دورترین روستاها که دهیاری دارند واریز و برای عمران و آبادانی آنها هزینه می‌شود.

وی با بیان این‌ که یکی از مهم‌ترین منابع تامین هزینه‌های عمومی کشور بهره‌گیری از درآمدهای مالیاتی است تصریح کرد: وصول درآمدهای مالیاتی از جمله مالیات  بر ارزش‌ افزوده در شهرستان گراش برای خدمت‌رسانی به مردم و پیشرفت امور عمرانی، امنیت و پیشرفت جامعه نقش به‌  سزایی دارد.

سعادت گفت: سهم شهرداری‌ها از دریافت مالیات، مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده است که تا پیش از تاریخ سیزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰، از نرخ ۹ درصد قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده، فقط ۳درصد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شد و اکنون این سهم به ۴درصد رسیده است.

این مقام مسوول گفت :  افزون بر ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ به شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان اختصاص و در اختیار آنها قرار گرفت.همچنین سهم شهرداری و دهیاری های این شهرستان در سال ۱۴۰۰ از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده  نسبت به سال ۹۹ بالای ۹۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور مالیاتی گراش افزود:سهم شهرداری گراش از این میزان مبلغ در سال  ۱۴۰۰ رقمی افزون بر ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که سال ۹۹ این مبلغ حدود ۴۳ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه سهم شهرستان گراش در سال ۹۹ از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در مجموع نیز ۶۱ میلیارد ریال بوده است  گفت:  این مبلغ در سال ۱۴۰۰ با ۹۰ درصد رشد از سوی شهرداری وصول شده است.

به گفته سعادت ، سهم شهرداری اَرَد نیز از این محل بالای ۱۳ میلیارد ریال و سهم دهیاری های بخش ارد و مرکزی هم اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان بوده است.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

برچسب‌ها سامانه مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات لارستان مدیریت شهری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سامانه مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات لارستان سامانه مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات لارستان مدیریت شهری فارس مالیات بر ارزش افزوده میلیارد ریال شهرستان گراش سهم شهرداری دهیاری ها شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت