Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون امور خانواده و زنان رئیس جمهور از مرکز پخت نان خانگی در روستای ده‌زیار کرمان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا انسیه خزعلی معاون امور خانواده و زنان رئیس جمهور صبح امروز ۲۱ مردادماه در سی‌ویکمین سفر استانی ریاست جمهوری و هیأت دولت، از کارگاه پخت نان خانگی در روستای ده‌زیار از توابع شهرستان کرمان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید با توجه به اینکه اکثر زنان این روستا در زمینه پخت نان خانگی فعالیت دارند مشکل عمده عدم تخصیص سهمیه آرد و نرخ بالای آن بود زیرا این نرخ سبب افزایش قیمت نان و کاهش مشتری شده است.

گفتنی است روزانه بالغ بر ۵ هزار نان با استفاده از هیزم در تنورهای گلی پخت و در سطح استان توزیع می‌گردد. در این روستا ۲۸ گروه نانوا و بقیه زنان روستا به‌صورت انفرادی به پخت نان مشغول هستند.

بازار فروش؛ مشکل عمده زنان شاغل خانوک

به گزارش ایسنا، از جمله برنامه‌های دیگر معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بازدید از کارگاه پته دوزی و کارگاه خیاطی شهر خانوک بود؛ شاغلین در این کارگاه‌ها نیز عمدتا سرپرست خانوار بوده و با مشکل بازار فروش مواجه بودند. این افراد تقاضای حذف واسطه‌ها در روند فروش و ایجاد تعاونی داشتند که معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد این مسئله به طور قطع پیگیری و حل خواهد شد.

همچنین این روستا از مشکل ایجاد آلودگی کارخانه فولاد نیز رنج می‌برد که مردم تقاضای چاره‌اندیشی برای این مسئله داشتند.

وی سپس از موکب گردان زنان نانوا بازدید کرد؛ این موکب به دستور مستقیم شهید حاج قاسم سلیمانی در مهرماه سال ۱۳۹۸ به عنوان موکب گردان زنان نانوا در ستاد بازسازی عتبات و عالیات به ثبت رسیده است. لقب چریک پیر را نیز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به خانم زهرا اسدی داد که اکنون بر قبر او حک شده است.

این گردان به فرماندهی مرحوم حاجیه زهرا اسدی معروف به کربلایی زهرا، مادر شهید محمد جواد زادخوش و مادر شهیدان مهدی و جابر مهدوی کار خود را از سال ۱۳۶۰ با همراهی ۹۰ نفر از بانوان شهر خانوک که عمده آنان اکنون خانواده شهداء و ایثارگران هستند با پخت نان برای رزمندگان آغاز نمودند و همچنان پس از هشت سال دفاع مقدس آتش تنور خود را گرم نگه داشته و در برهه های حساس کشور از جمله سیل، زلزله و... به یاری مردم شتافته و در مناسبت های ملی و مذهبی در اماکن مختلف کشور، همچنین پیاده‌روی اربعین (روزانه ۲۰۰۰ نان) نان گرم توزیع کرده‌اند.

با شیوع ویروس کرونا و لغو پیاده‌روی اربعین این بانوان به توزیع نان صلواتی در میان زوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم پرداخته‌اند. 

گفتنی است کبری زادخوش مادر شهیدان مهدوی هفت روز پیش در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.    

معاون امور خانواده و زنان رئیس جمهور  همچنین با حضور در گلزار شهدای خانوک به مقام والای این شهیدان و مادران شهید دفن شده در  این گلزار ادای احترام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی سفر رییس جمهور به کرمان سفر استانی رئیسی معاون امور رئیس جمهور پخت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • برگزاری آیین چهارپایه خوانی در روستای ده زیار کرمان
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر