Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:30:43 GMT

ترکیه بار دیگر شمال سوریه را گلوله باران کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۸۲۰۲

ترکیه بار دیگر شمال سوریه را گلوله باران کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، منابع محلی سوری در ریف شمالی استان رقه گفتند: "نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه و گروههای تروریستی تحت امر آنها اطراف روستاهای الهشیه، معللک و جدیده در ریف منطقه عین عیسی و جاده بین المللی "4m" را با توپخانه و خمپاره گلوله باران کردند. "

این خبرگزاری افزود: "ارتش ترکیه و گروههای تروریستی مورد حمایت این کشور به حملات خود به روستاها و شهرک های امن مناطق شمالی استان های رقه، الحسکه و حلب ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان حملاتی که تاکنون انجام شده است، شماری از شهروندان سوری جان باخته و شمار دیگری از غیرنظامیان زخمی و خسارت های زیادی به خانه ها و دارایی های مردم وارد شده است. این امر همچنین شماری را مجبور به کوچ خانه و کاشانه خود کرده است".

این حملات درحالی صورت می گیرد که مقامات ترکیه در موضعگیری های متعدد خود بر وحدت سرزمینی و حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید می کنند.

حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و گروه های مسلح تحت حمایت آنکارا در حالی به شمال سوریه شدت یافته که «رجب طیب اردوغان» اوایل خرداد گذشته اعلام کرد که کشورش به زودی عملیاتی را برای ایحاد منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه آغاز خواهد کرد.

این درحالی است که ۳۰۸ نفر از فرهیختگان ترکیه از جمله اساتید دانشگاهی، روزنامه نگار و نمایندگان پارلمان دیروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای مشترک از جریان های سیاسی مخالف در کشورشان خواستند تا به منظور پیشگیری از وقوع "عملیات نظامی" احتمالی ترکیه در سوریه وارد عمل شوند.

در این بیانیه خاطرنشان شده که "سخن گفتن از دشمنی در سوریه به عنوان عامل تهدید کننده ترکیه بهانه ای است که ائتلاف حاکم آن را به وجود آورد".

در این بیانیه عنوان شده که "عملیات نظامی احتمالی ارتش ترکیه در شمال سوریه به جز دولت حاکم هیچ نفعی برای هیچ کس ندارد و به ملت ترکیه به شدت آسیب خواهد رساند و جوانان ترکیه را وادار به جنگیدن در یک سرزمین بیگانه و کشته شدن در آن خواهد کرد".

در مقابل سوریه نیز تاکید کرد که «تهدیدهای رژیم ترکیه برای عملیات موسوم به منطقه امن در شمال سوریه با نتایج و خروجی های نشست آستانه در تضاد است.»

برپایه این گزارش، اواخر خرداد «ایمن سوزان»، نماینده هیات سوری در نشست روند آستانه در قزاقستان گفت که «رژیم ترکیه همچنان به نقض حریم و حاکمیت سرزمین سوریه ادامه می دهد و با هدف قرار دادن خاک سوریه و کشتن مردم بی گناه به بهانه ها و استدلال های بی پایه بر طبل تجاوز می کوبد.»

وی ادامه داد: «تهدیدات رژیم ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه ای به اصطلاح امن با نتایج آستانه در تضاد است و اقدامات آنکارا جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و جامعه بین المللی باید به آنها رسیدگی کند.»

«الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه روسیه در امور سوریه نیز در نشست روند آستانه، در واکنش به تهدیدهای ترکیه برای انجام "عملیات نظامی جدید" در سوریه، بار دیگر  مخالفت کشورش را با این اقدام تکرار کرد و از ترکیه خواست از راه های مسالمت آمیز موضوع را حل کند.

لاورنتیف اقدام‌های ترکیه در شمال سوریه را غیرمنطقی خواند و گفت که این اقدام‌ها شرایط را بی‌ثبات و تنش‌ها را در منطقه تشدید می‌کند.

به نوشته سانا، «علی اصغر خاجی» سرپرست هیات ایرانی نیز در نشست روند آستانه در دیدار با ایمن سوزان رئیس هیات سوری نیز بر لزوم احترام به تمامیت سرزمینی و یکپارچگی این کشور تاکید کرده بود.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان سوریه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان سوریه ترکیه رجب طیب اردوغان سوریه ترکیه شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند