Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@21:05:17 GMT

عمل صالح بدون ایمان سودی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۸۳۹۳

عمل صالح بدون ایمان سودی ندارد

استاد حوزه علمیه قم گفت: در طول روز صدها کار انجام می شود و در طول عمر هزاران کار انجام می شود نظام تربیتی اگر با حب امیر المومنین علیه السلام و اهل بیت نباشد فایده ای ندارد، هرکسی تحت ولایت کسی که مهر و امضای الهی ندارد وارد شود هرچه کار خیر هم انجام دهد برایش اثری ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا زیبایی نژاد در دومین شب مراسم هیئت هنر و رسانه طی سخنرانی اظهار داشت: آموزه های ما دینی است پس سبک تربیتی باید دینی باشد، متاسفانه نظام تربیتی ما متاثر از مدرسه خلافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی گفت: در کتب اخلاقی نیز آموزه های دینی است اما پراکنده است و نیاز به یک نخ تسبیح است که آموزه ها را به هم مرتبط کند و این ریسمان همان ایمان به اهل بیت از طریق توحید است.

زیبایی نژاد تاکید کرد:  همه همت شیطان این است که ایمان را از انسان ها بگیرد، ممکن است  اعمال صالح انجام هم انجام شود اما سودی برای انسان نداد زیرا عمل صالح بدون ایمان سودی ندارد.

خطیب حوزه ادامه داد: در زندگی، توحید ربوبی باید جاری باشد و از زمین غیر خدا خارج شد و وارد زمین خدا شد و بازیگر صحنه خدا شد، توحید ربوبی همان ولایت اهل بیت است افرادی که آینه تمام نمای الهی هستند، وقتی به خدا ایمان داشته باشیم وارد میدان ولایت اهل بیت می شویم.

وی بیان داشت: در طول روز صدها کار انجام می شود و در طول عمر هزاران کار انجام می شود نظام تربیتی اگر با حب امیر المومنین علیه السلام و اهل بیت نباشد فایده ای ندارد، هرکسی تحت ولایت کسی که مهر و امضای الهی ندارد وارد شود هرچه کار خیر هم انجام دهد برایش اثری ندارد.

زیبایی نژاد تاکید کرد: تبری و تولی اصل دین است که آثار زیادی دارد مفهوم بنیادین نظام معرفتی که هزاران آموزه دارد که باید برگرفته از ولایت اهل بیت باشد مانند بحث عدالت که باید بر اساس تعریف اسلام و اهل بیت مورد توجه قرار گیرد.

خطیب حوزه و دانشگاه ادامه داد: مفهوم آزادی که این روزها خیلی ها درگیر آن هستند در هژمونی نظام فرد گرایی مفهوم جدید برای آزادی تعریف می کند که انسان هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد اما اصل آزادی در دین وجود دارد که می خواهد آزادی واقعی را برای مردم به ارمغان بیاورد، نباید در تعریف آزادی ارزش های دینی را چارچوب تعریف کرد زیرا مغایر با آزادی است اما در دستگاه معرفتی دینی همه چیز از جمله آزادی رنگ خدا می گیرد و به معنای برداشتن موانع کمال ، سعادت و پیشرفت تعریف می شود.


وی عنوان داشت: دشمن به دنبال این است که نظام معرفتی ما را تغییر دهند ممکن است یک نظام آموزشی دینی باشد اما بر اساس اصول تربیتی دینی نباشد چون چراغ های هدایت را تغییر دادند مصیبت بزرگ این نظام آموزشی این است که چون خودش را پشت دین مخفی کرده امکان افشای آن وجود ندارد.

 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کار انجام می شود اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد

«غازی حمد» از رهبران جنبش حماس فلسطین امروز جمعه تأکید کرد که صهیونیست ها، هیچ راهی جز مذاکره پیش روی خود ندارند و هر گونه عملیات در «رفح» هیچ سودی برای آنان به همراه نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، حمد با بیان اینکه استفاده از کارت رفح برای فشار به حماس، هیچ سودی نخواهد داشت و موضع این جنش را نیز تغییر نخواهد داد، گفت: اسرائیل از ورود به رفح هیچ سودی نخواهد برد؛ زیرا یک بار دیگر مانند غزه، غرق خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد که اگر اسرائیل تصمیم بگیرد وارد رفح شود، حماس، برای مقابله با این رژیم آمادگی بالایی دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی جمعه شب اعلام کردند که مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسیده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه جنگ ۱۲ روز است که درباره پرونده اسیران مقاومت در نوار غزه بحثی نکرده و مذاکرات و جنگ به بن بست رسیده است.

در همین رابطه پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که تصویر پیروزی کامل که بنیامین نتانیاهو وعده آن را داده بود، بین ساحل غزه و شهرک تخلیه شده المطله درهم شکست و پس از گذشت بیش از نیم سال از جنگ، کابینه رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته سیاست یا استراتژی مرحله بعد از جنگ را ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، در چنین شرایطی، حماس ثابت و پابرجا مانده و دوباره به قدرت بازگشته و نتانیاهو به خاطر عدم فروپاشی ائتلاف خود، از اتخاذ تصمیم‌های سیاسی سخت خودداری می‌کند و همه را بلاتکلیف نگه داشته است.

همچنین روزنامه عبری زبان معاریو نیزگزارش داد که نتانیاهو، بنی گانتس، یوآو گالانت و هرتزی هالوی توانستند اوضاع را پیچیده کنند و هیچ نگرش راهبردی برای نابودی حماس و حزب الله که شهرک‌های صهیونیستی در شمال را هدف قرار می‌دهد، ندارند اما خط پایان این اوضاع پیچیده و درهم همچنان دور است زیرا ایران وارد معادله شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند