Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین، رئیسی همزمان با نخستین سالگرد مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری و تحویل مسئولیت از دولت سابق در بخشی از سفر کرمان به ارائه گزارش عملکرد یک‌سالگی دولت پرداخت. او در اجتماع اقشار مختلف مردم کرمان با تأکید بر اینکه دوره خدمت دولت سیزهم باید با استفاده از تجربیات پیشینیان، دوره‌ای از تغییر و تحول شرایط به نفع مردم باشد، بیان کرد: همواره اعلام کردیم دولت مردمی تغییر و تحول را به نام مردم و در جهت رفع مشکلات آنان دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محورهای فعالیت یک‌سالگی دولت

رئیسی محور اصلی تلاش‌های دولت را معطوف به کنترل رشد نقدینگی، مهار تورم و پرداخت بدهی‌های ایجاد شده در دولت‌های گذشته دانست و گفت: هر ماه به‌صورت متوسط ۱۲هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت‌ قبلی را پرداخت می‌کنیم؛ یعنی فاکتور هزینه‌هایی را که دیگران کردند در این دولت پرداخت کنیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال تسویه وجوهی هستیم که در گذشته از بانک مرکزی استقراض شده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۴۸۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه را بدون استقراض از بانک مرکزی و یا خلق پول تامین کنیم.

افزایش چندبرابری روابط با همسایگان

رئیسی از افزایش چندبرابری ارتباطات تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه و منطقه در یک سال گذشته سخن گفت و افزود: معتقدیم همچنان ظرفیت‌های بسیاری برای افزایش این ارتباطات وجود دارد. او در تشریح تصمیمات و تلاش‌های دولت برای کاهش بیکاری در کشور هم گفت: آمارها نشان می‌دهد از ابتدای کار دولت تا امروز، آنچه نسبت به رفع بیکاری و افزایش اشتغال در سال اول دولت وعده داده شده بود، محقق شده است. رئیس‌جمهور در ارزیابی خود از سایر وعده‌های دولت با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمام کشور شروع شده است، گفت: یک میلیون و ۲۵۰هزار مسکن در ایران در حال ساخت‌وساز است که نخستین بخش آن ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. ساخت مسکن مورد نیاز کشور، حکم قانون و وعده دولت است. در سال‌های گذشته به‌طور میانگین ۲۵۰ الی ۳۰۰هزار واحد مسکن ساخته شده و تقریبا سالانه ۷۰۰هزار واحد عقب‌ماندگی داریم.
رئیس دولت سیزدهم با ضروری دانستن نقش سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات اقتصادی، گفت: گام‌های بسیاری برای بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جهت افزایش تولید برداشته شده است. در یک گام ۱۷میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ داخلی که بعضی‌ از آنها در کرمان مستقر هستند در پروژه‌های مختلف انجام شده است و گام بعدی رقم ۱۹میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در کشور است. کارهای بزرگی در حوزه پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با سرمایه‌گذاری بانک‌ها و بخش خصوصی در حال انجام است.
رئیسی در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با تأکید بر باور مبنایی دولت سیزدهم به توان و ظرفیت‌های داخلی کشور، برخی کاستی‌های موجود در روند رشد و توسعه کشور در ادوار گذشته را متاثر از امید به بیگانگان دانست و گفت: در دولت مردمی معتقدیم که با تکیه به داشته‌های خودمان می‌توانیم کشور را به بهترین نحو بسازیم. هر جا به داشته‌های خودمان تکیه کردیم، موفق بوده‌ایم. او با بیان اینکه هیچ‌کس حق ندارد روند رشد و پیشرفت کشور را به هر دلیلی متوقف کند، افزود: راه تسریع پیشرفت کشور رفع موانع در داخل و تسهیل تعاملات و تبادلات با کشورهای همسایه و دوست است که دولت مردمی در این مسیر گام‌های موفقی برداشته است.
رئیسی جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را ازجمله اقدامات مهم دولت در مسیر تمهید شرایط داخلی رونق تولید برشمرد و گفت:‌ تاکنون ۳تفاهمنامه مشارکت در تامین سرمایه با مشارکت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی منعقد شده که ثمرات چشمگیری را برای رونق اقتصاد ملی به همراه خواهد داشت. در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز قراردادهایی منعقد شده که به‌زودی اثرات آن در کشور قابل مشاهده خواهد بود.
او در بخش دیگری از سخنانش مدیریت عالمانه و توأم با برنامه‌ریزی درست را دیگر اولویت کشور در مواجهه با مشکلات خواند و با اشاره به مدیریت کمبود برق در تابستان جاری گفت: همه شاهد بودند که با وجود عقب‌ماندگی‌ها در بخش تولید برق، تامین و مصرف برق در تابستان امسال به‌گونه‌ای مدیریت شد که خاموشی و قطع برق مردم را آزار نداد و این اثبات کرد که با مدیریت صحیح می‌توان بر کمبودها و کاستی‌ها غلبه کرد. رئیسی همچنین به برنامه‌ریزی دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در بخش تولید برق اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش ۳۵هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کلید خورده که ۱۰هزار مگاوات آن از محل برق خورشیدی تامین خواهد شد و در این زمینه استان کرمان جایگاه مهمی دارد.

فقر در کرمان معنا ندارد

رئیس‌جمهور در بدو ورود به کرمان در ارتباط با مسائل این استان گفت: با وجود ظرفیت‌های متنوع، بیکاری در کرمان معنا و مفهوم ندارد و فقر و محرومیتی که امروز در استان، به‌ویژه در جنوب کرمان شاهد آن هستیم، زیبنده کرمان نیست. او با تأکید بر اینکه فقر و محرومیت موجب شکل‌گیری جلوه‌های بدی در جامعه می‌شود، افزود: دولت خود را مصمم می‌داند پروژه‌های نیمه‌تمام استان را تکمیل و برای رفع فقر و محرومیت در کرمان تمام تلاش خود را به‌کار گیرد.

بازدید در میان شن و توفان

رئیسی صبح جمعه در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر دولت مردمی به استان کرمان و در جریان بازدید از مناطق محروم جنوب این استان، با وجود توفان شن، در میان مردم روستای کروچان، از توابع زهکلوت کرمان حضور یافت و به شکل رو در رو با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
او زمستان سال گذشته نیز پس از اطلاع از وقوع سیل در این منطقه، بلافاصله بعد از بازگشت از سفر به روسیه عازم مناطق سیل‌زده جنوب کرمان شده بود، اما به‌دلیل نامساعد بودن وضعیت هوا موفق به بازدید از منطقه جازموریان و توابع آن نشده بود. روز جمعه با وجود وزش بادهای ۱۲۰روزه سیستان و بلوچستان و وقوع توفان شن در مناطق جنوبی کرمان، رئیسی پس از بازدید هوایی از منطقه، در جمع مردم روستای سیل‌زده کروچان از توابع زهکلوت حضور یافت و ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم این روستا و آگاهی یافتن از مسائل و مشکلات آنان، دستوراتی برای جبران خسارات ناشی از سیل، تامین خدمات عمومی و بهداشتی و بازسازی راه‌های دسترسی به روستا صادر کرد.
او عصر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کرمان، در اجتماع اقشار مختلف مردم این استان ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای کرمان به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی را نه یک فرد بلکه یک مکتب معرفی کردند که نباید فقط به‌عنوان یک فرمانده یا یک دیپلمات یا یک شخصیت برجسته نظامی مورد تکریم و احترام قرار بگیرد چرا که وی یک مکتب فکری و عملی است. رئیسی با یادآوری دستاوردهای ۳۱سفر استانی دولت مردمی، به برخی کج‌فهمی‌ها در مورد حضور دولت در کنار مردم و لذت در میان مردم بودن دولتمردان اشاره کرد و گفت: گاهی برخی ملامت کردند و زخم‌زبان زدند، اما ما میدان را ترک نکردیم، زیرا در میان مردم بودن را برای خود یک نعمت الهی می‌دانیم و لذت در میان مردم بودن را با هیچ لذتی عوض نمی‌کنیم. معتقدیم دولت مردمی یعنی از مردم، با مردم و در کنار مردم بودن.
رئیسی صبح جمعه در نخستین بخش از دومین روز سفر دولت مردمی به استان کرمان، در جریان بازدید از مناطق محروم جنوبی استان کرمان، به دیدار مردم روستای تنگ‌شاه شهرستان عنبرآباد رفت. او در این بازدید که با استقبال گرم مردم روستا همراه بود، به شکل رو در رو با مردم روستای محروم تنگ‌شاه دیدار و گفت‌وگو کرد و بی‌واسطه در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنان قرار گرفت. رئیسی سخنان کوتاهی برای مردم این روستا ایراد کرد و در ادامه در راستای رفع مشکلات روستا و رسیدگی به درخواست‌های مردم دستوراتی صادر کرد.

بنا نداریم دولت درگیر حاشیه شود

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه اجازه ندادیم دولت گرفتار حاشیه‌ها شود، گفت: برخی سعی کردند دولت را به حاشیه‌ها بکشانند، لکن بنده به‌عنوان خدمتگزار به دولتمردان تأکید کردم به هیچ عنوان گرفتار حاشیه‌ها نشوید و تنها به متن بپردازید. رئیسی با یادآوری اینکه برخی دولتمردان در طول تاریخ انقلاب حواشی زیادی درست کردند و برخی دولت‌ها نیز غفلت کرده و دچار حاشیه‌ها شدند، تأکید کرد: به برکت خون شهیدان و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به هیچ وجه بنا نداریم دولت را گرفتار حاشیه‌ها کنیم. رئیسی با تأکید بر اینکه امروز تمام تلاش‌ها باید در جهت ایجاد امید در میان مردم باشد، افزود: هر کس با قلم، بیان و حرکاتش مردم را ناامید کند، بخواهد یا نخواهد و بداند یا نداند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است و هر کس مردم را با قلبش، حضورش، اقداماتش و با انجام کارهای انقلابی‌اش امیدوار کند، بداند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است.

کد خبر 697492 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم سفر استانی- هیات دولت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم سفر استانی هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 12 ولادیمیر پوتین، این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد. مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین در کرملین برگزار شد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند