Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:21:33 GMT

آشنایی با وظایف وکیل جرایم رایانه‌ای و سایبری ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۶۴۹۱

آشنایی با وظایف وکیل جرایم رایانه‌ای و سایبری ایران

جرایم رایانه‌ای و اینترنتی از جمله جرایم تقریبا نوظهور در قانون ایران و حتی جهان محسوب می‌شود. این دسته از جرایم ویژگی‌های خاصی نسبت به سایر قوانین دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از گروه وکلای پارسا،  ویژگی‌های خاص جرایم رایانه‌ای باعث شده عملا کارکرد وکیل جرایم رایانه‌ای  نسبت به سایر وکلا کمی متفاوت‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینترنت را می توان یکی از مهمترین معجزات بشری دانست. اینترنت کاری کرده است که کره خاکی به این بزرگی تبدیل به دهکده‌ای شود که همه باهم در ارتباط هستند. بنابراین از دید اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری نه مرزی وجود دارد و نه کشور و ملیت خاصی. بر اساس این دیدگاه هر انسانی می‌تواند آزادانه در این دنیای جدید حضور داشته باشد و از هر امکاناتی در آن استفاده کند. همچنین این فرد می‌تواند بدون محدودیت زمانی و مکانی با دیگران در سراسر دنیا ارتباط برقرار کند. بنابراین بر اساس همچنین امکاناتی کاملا طبیعی بود که اینترنت در مدت زمان بسیار کوتاه تبدیل به یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشریت شد.

اما چالش اصلی این است که انسان در هر محیطی با هر شرایطی که قرار می‌گیرد می‌تواند تصمیماتی خارج از عرف بگیرد. به بیان ساده‌تر همواره امکان ایجاد تعارض میان انسان‌ها وجود دارد و به همین دلیل است که در هر محیطی که انسان‌ها حضور دارند لازم است که قوانین مربوط به آن محیط را رعایت کنند.

اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که در محیط اینترنت و کامپیوتر مرز خاصی وجود ندارد. این در حالی است که قوانین بر اساس مرزها ساخته و پرداخته شده‌اند. بنابراین چگونه می‌توان در این چنین محیطی قوانینی تعریف و اجرا کرد؟ همین یک نکته به تنهایی می‌تواند به خوبی نشان دهد که تا چه اندازه کارایی وکیل متخصص جرایم رایانه‌ای سخت است و این کارایی از چه اهمیتی برخوردار می‌باشد.

چه انتظاری از وکیل جرایم رایانه‌ای داریم؟

در قانون ایران جرایم رایانه‌ای و اینترنتی تحت عنوان قانون جرایم سایبری یا همان پلیس فتا تدوین و اجرایی شده است. کاملا مشخص است که نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان این دسته از قوانین به سبب نو و جدید بودن دارای نقطه ضعف‌های متعددی باشد.

این موضوع عملا باعث شده است که اشتباهات قانونی بسیاری در این دسته از قوانین دیده شود. از این رو انتظار می‌رود وکیل جرایم رایانه‌ای بتواند به درستی از موکل خود در برابر این قوانین دفاع کند. اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم اصولا زمانی که قانون در مورد جرم یا فعلی سکوت می‌کند یا به طور کامل نمی‌تواند نظر خود را بیان کند این قاضی و دادگاه است که به صلاحدید خود تصمیم می‌گیرد چه رایی صادر کند. در چنین وضعیتی به نظر می رسد استفاده از یک وکیل جرایم رایانه‌ای با تجربه و کاردان می‌تواند کارساز باشد. در واقع بیش از آن که خود قوانین در این موقعیت تاثیر گذار باشد این نحوه برخورد و نحوه دفاع وکیل جرایم رایانه‌ای است که نشان می‌دهد رای دادگاه باید چگونه باشد. این نکته است که باید شما بدانید. همان‌طور که گروه وکلای پارسا بر اساس همین نکته سعی کرده است گروهی از بهترین وکلای جرایم رایانه‌ای و اینترنتی را در اختیار شما قرار دهد تا شما با خیال راحت دعوی و پرونده خود را به آن‌ها بسپارید.

در واقع پیشنهاد ما این است به جای این که بخواهید دربه‌در به دنبال بهترین وکیل جرایم رایانه‌ای باشید، این کار را به گروه با تجربه و قدیمی وکلای پارسا بسپارید. این گروه سعی می‌کند بر اساس نیاز شما بهترین وکیل را در اختیارتان قرار دهد. این همان تصمیمی است که می‌تواند آینده حقوقی و قانونی شما را مشخص کند. 

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وکیل جرایم رایانه ای جرایم رایانه ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی

سردار بهدانی فردفرمانده انتظامی استان یزد در این دیدار از اجرای موفقیت آمیز طرح نور در استان یزد خبر داد و گفت: اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت.

وی، اجرای طرح نور و مقابله با بدحجابی را خواسته مردم دانست و افزود: از زمان اجرای این طرح شاهد حمایت قشر‌های مختلف مردم از اجرای این طرح بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان یزد، انجام وظایف دستگاه‌های فرهنگی در مقوله عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: در صورتی مقابله فراگیر با بدحجابی صورت می‌گیرد که سایر دستگاه‌ها که در قانون مطرح شده اند، نیز به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به وظایف متعدد نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت جامعه خاطر نشان کرد: پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی قرار دارد.

سردار بهدانی فرد، اظهار داشت: خوشبختانه افرادی که مورد تذکر قرار می‌گیرند به تذکر‌ها توجه می‌کنند و همین عامل باعث شده اجرای این طرح با موفقیت صورت گیرد. 

فرمانده انتظامی استان از همراهی و کمک مردم جهت مشارکت در این طرح استقبال کرد و افزود: تلاش ما این است که اجرای این طرح در صحنه اثرگذار باشد و با صحبت، تذکر لسانی و امربه معروف فرد اصلاح شده و کار به مراحل بعدی کشیده نشود. 

سردار بهدانی فرد افزود: علاوه بر اجرای طرح نور در شهر، این طرح در خودرو‌ها و اصناف و فضای مجازی هم اجرا می‌شود.

جمعی از اعضای جبهه فرهنگی یزد با حضور در دفتر فرماندهی انتظامی استان، از اجرای طرح نور حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • اقدام عجیب «تتلو» در زندان خبرساز شد
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • ببینید | گفت و گوی اختصاصی با وکیل تتلو
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی