Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:05:40 GMT

خود درمانی بیماران کرونایی چالش امروز جامعه ماست

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۳۶۶۸۶

خود درمانی بیماران کرونایی چالش امروز جامعه ماست

ایسنا/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:خود درمانی بیماران کرونایی چالش امروز جامعه ماست .

دکتر محسن اسدبیگی پیش از ظهر امروز با حضور در مجموعه  جهاد دانشگاهی لرستان و دیدار با مدیریت این مجموعه و خبرنگاران ایسنا، با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، تبریک سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار که در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، افزود: خبرنگاران امین مردم و واسطه بین نیازهای آنان با مدیران و مسئولین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باید گزارش‌ها و اطلاعات از طریق اصحاب رسانه به صورت دقیق و درست به مردم انتقال داده شود که این مهم رسالت حرفه‌ای خبرنگار را دو چندان خواهد کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متاسفانه فرهنگ‌های غلطی در جامعه وجود دارد که تنها با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی از طریق رسانه‌ها قابل حل است.

اسدبیگی مصرف خودسرانه دارو را یکی از  فرهنگ‌های غلط جامعه عنوان کرد و افزود: متاسفانه در جهان، کشور و به تبع آن رد لرستان شاهد مصرف خودسرانه دارو هستیم که این امر سبب مقاومت دارویی در افراد شده و چنانچه این مهم رخ دهد دیگر بیمار به درمان پایخ نخواهد داد و این سبب ایجاد جهش بیماری در جامعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: مصرف منطقی دارو را به شهروندان توصیه می‌کنم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با باین اینکه خود درمانی بیماران کرونایی چالش امروز جامعه ماست، اضافه کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک برای درمان کرونا نیست مگر اینکه دارویی خاص با نظر پزشک برای بیمار تجویز شود؛ تنها راه پیگیری از کرونا و کنترل آن استفاده از ماسک، رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در تجمعات و رفت و آمدهای عمومی و شستشوی دهان و بینی با آب ولرم و نمک گم است.

اسدبیگی بیان کرد: استفاده  از نمک زیاد در آب نمک نه تنها درمانی نیست بلکه منجر به التهاب گلو می‌شود لذا توصیه می‌شود در شبانه‌روز سه مرتبه دهان و بینی را با آب ولرم و نمک کم شستو شود.

وی اضافه کرد: تلاش کادر درمان و حوزه سلامت، پزشکان، پرستاران، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، درایت استاندار و نماینده ولی‌فقیه  در استان در کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر در استان قابل تقدیر است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استراحت بهترین تجویز برای درمان کروناست اما متاسفانه خیلی از افراد به خوددرمانی روی می‌آورند و مصرف خودسرانه مقاومت دارویی را ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا در این دیدار از خبرنگاران ایسنا از سوی معاونت غذا و داروی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ايسنا مقاومت دارویی ولی فقیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام نخستین ام‌.آر.آی توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _به خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره‌برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آباد غرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام‌آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 748051

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان