Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از نیو ایندین اکسپرس، سوبرانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند، عصر جمعه در یک نشست رسانه ای در بنگلور گفت: روابط هند و چین بسیار پرتنش است و می تواند به دلیل مناقشات مرزی، وضعیت خطرناک شود.

وی افزود: روابط هند و چین در شرایط کنونی «نمی‌تواند عادی» باشد. با وجود ۱۶ دور مذاکرات در سطح فرماندهی، بین ما در مورد جدایی چین در امتداد خط مرکزی در شرق لاداخ، این موضوع حل نشده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش هند در دو زمستان گذشته موقعیت خود را حفظ کرده که نشان دهنده عزم ما برای ایستادن در موضع خود است. ما پیشرفت قابل توجهی در زمینه عقب نشینی نیروها از مکان هایی داشته ایم که بسیار به مرز چین نزدیک بودند.

جایشانکار ادامه داد: هند به طور مداوم موضع خود را حفظ کرده است که اگر چین صلح را در مناطق مرزی برهم بزند، بر روابط دوجانبه ما با آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

«آریندام باگچی» سخنگوی وزارت دفاع هند، درباره نگرانی‌های امنیتی هند در برابر موشک بالستیک چینی و کشتی ردیاب ماهواره‌ای «یوان وانگ ۵» در برابر پهلوگیری در بندر هامبانتوتا در سری‌لانکا، اظهار کرد: نگرانی‌های امنیتی حق کشور است، ما بهترین اقدام را به سود کشور هند انجام خواهیم داد.

جایشانکار در پاسخ به سوالی در مورد ابتکار کمربند و جاده چین (BRI) گفت: این اقدام ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی ما است. دیدگاه ما در مورد این مساله ثابت بوده است و من نیازی به اثبات موضع خود ندارم.

دیپلماسی و گفت و گو بهترین راه حل مناقشات جهانی

وزیر امور خارجه هند درباره درگیری اوکراین و روسیه که به بحران انرژی و غذا منجر شده است، گفت: این مناقشه بر تجارت جهانی تأثیر گذاشته؛ در عرضه نفت، گندم و فلزات نوسان ایجاد کرده و به چالش های سرمایه گذاری منجر شده است اما باید تلاش کنیم و بر چالش ها غلبه کنیم.

وی افزود: از نظر سیاسی، ما معتقدیم که مناقشه باید از طریق گفتگو و دیپلماسی حل شود. بی ثباتی در جهان چالشی برای امنیت ملی است و دولت مودی تمام تلاش خود را برای رفع آن به کار می گیرد.

جایشانکار در مورد افغانستان گفت که هند روابط تاریخی خود را با مردم افغانستان حفظ کرده است.

برچسب‌ها ارتش هند هند وزارت دفاع هند چین مرزبانی پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتش هند هند وزارت دفاع هند ارتش هند هند وزارت دفاع هند چین مرزبانی پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۳۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند