Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، با اشاره به کاهش سرانه مصرف مرغ در کشور، بیان کرد: متناسب با کاهش مصرف تولید نیز روند کاهشی به خود گرفته و در حال حاضر مازاد تولید باعث شده است که مرغ زیر نرخ مصوب در بازار عرضه شود.

به گزارش ایلنا، این فعال اقتصادی با بیان اینکه خرید شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند ضرر‌های تولیدکنندگان را کاهش بدهد، افزود: این شرکت باید باجدیت مرغ مازاد را جمع‌آوری کند تا قیمت‌ها واقعی شوند و شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار و متعاقب آن واقعی شدن قیمت‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به این پرسش که شرکت پشتیبانی امور دام در هفته‌های اخیر خبر از خرید‌های روزانه مرغ و تخم‌مرغ را رسانه‌ای را کرده است آیا این خرید‌ها را کافی نمی‌دانید؟ گفت: این شرکت روزانه اقدام به خرید مرغ منجمد می‌کند، اما این اعداد معنادار نیست و خرید‌های مازاد در ۳ استان شمالی کشور که تاثیر بسیار زیادی در تولید مرغ کشور دارند قابل توجه نیست.

این فعال اقتصادی با اشاره به کاهش تولید مرغ در ماه‌های اخیر بیان کرد: در اردیبهشت حدود ۱۲۲ میلیون جوجه ریزی صورت گرفته که این عدد در تیر به کمتر از ۹۳ میلیون قطعه رسیده است.

وی ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته گواه افزایش مصرف در ماه محرم را می‌داد این در حالیست که در محرم سال جاری میزان مصرف قابل توجه نبود.

اسدالله‌نژاد در پاسخ به این پرسش که سازمان دامپزشکی اعلام کرد که بعد از ۶ سال مجوز صادرات مرغ به عراق را صادر کرده است آیا این مسئله تاثیری در جمع‌آوری مرغ مازاد در کشور می‌گذارد؟ اذعان کرد: تصمیمات در زمینه صادرات در ایران لحظه‌ای است از این‌رو امکان برنامه‌ریزی پایدار برای تجار و تولیدکنندگان میسر نیست از سوی دیگر بازار عراق به تنهایی نمی‌تواند مرغ مازاد ما را خرید کند و باید به دنبال توسعه بازار‌های هدف باشیم.

وی تاکید کرد: اگر دولت سیاست صادراتی را در دستور کار خود قرار داده است باید نخست زمینه‌های آن را فراهم کند در غیر این صورت روند صادرات مرغ در ایران مقطعی خواهد بود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه تعدیل تولید همواره نتیجه عکس می‌دهد، تصریح کرد: تولید اگر اقتصادی باشد تولیدکنندگان بنا به ظرفیت اقدام به تولید می‌کنند؛ چرا که برای ایجاد بنگاه تولیدی سرمایه‌گذاری قابل توجهی کردند.

به گفته اسدالله‌نژاد؛ زمانی‌که بنگاه تولیدی به موسسه خیریه تبدیل می‌شود بدون تردید شاهد تعطیلی تولید خواهیم بود.

وی در پایان بیان کرد: متاسفانه بار‌ها تولیدکنندگان درباره شرایط دشوار مصاحبه و تلاش کردند که صدای خود را به گوش مسئولان برسانند، اما متاسفانه جوابی نگرفتند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فاصله سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته است، اما همچنان پایین‌تر از میانگین است و این فاصله باید کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سعید کریمی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته توسط دولت در مقابل جایگاه مردم اندک است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است، افزود: فاصله سرانه تخت خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته اما همچنان پایین است لذا باید این فاصله کمتر شود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی تعرفه دولتی و خصوصی در این استان را ثابت کردیم که اقدامی بی سابقه بود.

کریمی عنوان کرد: سال ۹۵ برای درآمد پزشکان در بیمارستان دولتی قرار دادند که دولت سیزدهم آن را برداشت؛ همچنین طرح قاصدک را حذف کردیم و مالیات را کاهش دادیم تا بخش دولتی درمان جان دوباره بگیرد.

کد خبر 748466

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای