Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@02:28:58 GMT

مقابله با حوادث بیولوژیک نیازمند ساز وکار قانونی است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۴۷۹۹

مقابله با حوادث بیولوژیک نیازمند ساز وکار قانونی است

نماینده قزوین در مجلس با بیان اینکه اگر فقط حوزه سلامت را مسئول مقابله با حوادث بیولوژیک بدانیم خطای بزرگی است، تاکید کرد: مقابله با این حوادث نیازمند ساز وکار قانونی است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار  پارلمانی خبرگزاری تسنیم، فاطمه محمدبیگی در نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به بندهای 11 و 12 ماده 22 آئین نامه داخلی، گفت: این بندها به شأن و منزلت و اقتدار مجلس اشاره دارد، تصویب ساز و کار لازم برای بهبود روش های نظارتی در حوزه سلامت علی الخصوص در حوزه دفاع در زمینه حملات سایبری از جمله مواردی است که باید هم مورد توجه مجلس و هم دولت قرار گیرد چرا که ما در این زمینه نیازمند قانون مقابله با حوادث زیستی و بیولوژیک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این قانون باید وظایفی که برعهده حوزه سلامت از منظر بهداشت، درمان و تشخیص، جهاد کشاورزی، از منظر تامین غذای سالم و امنیت غذایی، سازمان حفاظت محیط زیست از نظر مقابله با حوادث محیط زیستی، سازمان پدافند غیرعامل از لحاظ حملات سایبری و وزارت دفاع از نظر ارتقای بال بیولوژیک مشخص باشد.

نماینده قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: اینکه فقط حوزه سلامت را مسئول مقابله با حوادث بیولوژیک بدانیم خطای بزرگی است، امروز در دنیا از طریق پدافند غیرعامل و قوانین مقابله با حوادث بیولوژیک به ایجاد ساز وکار قانونی می پردازند، در این راستا ما در مجلس طرح تحت عنوان مرجعیت دانش در مقابل حوادث زیستی داریم که اگر به سرعت در دستورکار مجلس قرار گیرد می تواند به دغدغه های نماینده سوال کننده از وزیر بهداشت پاسخ دهد.

محمدبیگی یادآور شد: اگر این موضوع را قانونمند کنیم ساز وکارهای نظارت بر حوزه سلامت، امنیت غذایی و تهیه واکسن تعیین می شود ضمن اینکه طب سنتی نیز که مورد تاکید یکی از همکاران بود باید مورد توجه قرار گیرد کما اینکه در این زمینه نیز طرحی در کمیسیون داریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: نامه ای که در خصوص امضای 2500 نفر درباره  واکسن کرونا مطرح شد مربوط به واکسن های فایزر و مدرنا بود که در ابتدا رهبر معظم انقلاب در این مورد حساسیت داشتند و برای مواضع بیولوژیک بسیار مورد توجه کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت قرار گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: آنچه الان در مورد واکسن های سویه ووهان مطرح است آزمایشگاه های مرجعی است که باید برای پلتفرم های جدید انجام دهند بنابراین واکسن های قدیمی در آن روی سویه های جدید آزمایش شده سپس درسطح جامعه تزریق می شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان بیوتروریسم کمیسیون بهداشت و درمان بیوتروریسم حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه محمدبیگی، از اعضای ­کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده و منجر به خستگی و کاهش کیفیت کار ماما‌ها در کشور شده است.

محمدبیگی گفت: ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه ماما‌ها انجام می‌پذیرد.
وی افزود: در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده است به طوری که به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ و این در حالی است که این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، افزود: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت فقط حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، در حالی که بر اساس آمار‌ها، به جذب و استخدام حدود ۹ هزار ماما در کشور نیاز داریم.
پنجم ماه می، مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی