Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:35:59 GMT

ابداع داروی نانو ترکیب برای درمان دیابت

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۰۱۰۹

ابداع داروی نانو ترکیب برای درمان دیابت

یک تیم تحقیقاتی در کالج داروسازی بالینی در دانشگاه ملک فیصل عربستان با استفاده از "فناوری‌های نانو" فرمول درمانی را ارائه کرده است که عصاره‌های طبیعی را با یکی از مهم‌ترین دارو‌های مورد استفاده برای کاهش سطح قند خون ادغام کرده است.

دکتر مرفت المصطفی معاون دانشکده داروسازی بالینی این دانشگاه و نماینده این تیم تحقیقاتی توضیح داده است که اولین گام یعنی رسیدن به فرمول اولیه و آزمایش موفق آن بر روی حیوانات به منظور اطمینان از اثربخشی درمانی دارو به پایان رساند و نتایج مطالعه در یکی از مقالات علمی بین المللی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ایده برای کمک به بخش بزرگی از جمعیت کل جهان و به ویژه کشور‌های خلیج فارس یعنی برای کمک به بیماران دیابتی نوع ۲ ارائه شده است، تصریح کرد: دیابتی‌ها سطوح بالای گلوکز در خون از اختلالات متابولیک مزمن رنج می‌برند وباید برای کنترل، کاهش علائم و جلوگیری از عوارض آن با تنظیم سطح گلوکز خون، از رژیم غذایی سالم پیروی کنند.

المصطفی افزود: این طرح درمانی بیماران دیابتی شامل نظارت مستمر، اصلاح سبک زندگی و استفاده از انواع خاصی از دارو‌های درمانی است که شامل درمان‌های خوراکی یا تزریقی می‌شود.

یکی از درمان‌های مورد استفاده برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲، پیوگلیتازون است که به صورت قرص برای مصرف خوراکی موجود است.

وی تأکید کرد: این فناوری یکی از امیدبخش‌ترین روش‌های مدرن در نظر گرفته می‌شود، زیرا در غلبه بر بسیاری از مشکلات مرتبط با رژیم‌های درمانی سنتی، از جمله سهولت فرمولاسیون دارو‌های محلول در آب، کاهش عوارض جانبی و غلبه بر مقاومت دارویی پیشرفته و ایمن است.

منبع: alyaum.com

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نانو دارو درمان دیابت دیابت نوع 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد