Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:30:09 GMT

اعمال مشوق و جرایم در رعایت الگوی کشت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۳۳۴۹

اعمال مشوق و جرایم در رعایت الگوی کشت

ایسنا/اردبیل معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با اعمال مشوق‌ و جرایم برای کشاورزان در اجرای الگوی کشت می‌توان در این حوزه موفق عمل کرد.

احمد شهریار در نشست بررسی آخرین وضعیت رعایت الگوی کشت در اردبیل اظهار کرد: به رغم توانمندی کشاورزان در مناطق مختلف استان اردبیل در تولید محصولات متنوع، ضروری است تا با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت و تقویت کشت محصولات استراتژیک مد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأمین آب مورد نیاز کشاورزان را بر اساس الگوی کشت یادآور شد و تصریح کرد: بر اساس الگوی کشت حمایت‌های همه‌جانبه از زارعین انجام می‌شود و حتی تقسیط آب بها نیز در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به کشت محصولات متنوع و گاه بی‌رویه در اراضی شمال استان اشاره کرد و گفت: نمونه این کشت را در هندوانه شاهد هستیم که به رغم آب‌بری بالا، از بازار مناسبی برخوردار نبوده و بهتر است کشاورزان با مد نظر قرار دادن سیاست‌های تشویقی در الگوی کشت، کشت و زرع خود را درست مدیریت کنند.

شهریار افزود: به هیچ وجه از سال زراعی آینده حمایت از کشت و زرع بی‌رویه و خارج از الگوی کشت انجام نخواهد شد و تلاش ما بر این است تا بر مبنای الگوی کشت بتوانیم خودکفایی کشورمان را در کشت گندم، جو، دانه‌های روغنی و حبوبات رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل با تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی جایگاه خوبی را در کشور دارد و توانسته چهار درصد کل تولیدات زراعی کشور را به خود اختصاص دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با اعمال سیاست‌های تشویقی و اجرای برنامه‌های بازدارنده در این حوزه می‌توان به راحتی به تقویت کشت و زرع مناسب و با کیفیت اقدام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اصلاح الگوی کشت کشاورزان نمونه تخفیف آب بها زارعان استان اردبیل جهاد کشاورزی الگوی کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران

رضا افراسیابی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی به کشاورزان شالیکار استان خبر داد و گفت:برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.

او افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

افراسیابی گفت: کود‌ها از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه به کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان