Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:58:11 GMT

خط پدافندی فدک فردا صبح وارد مدار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۰۷۰۹

خط پدافندی فدک فردا صبح وارد مدار می‌شود

آقای حیدری ۲۶ مردادماه در نشست با دانشجویان دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم که مقام معظم رهبری تاکید دارند بحث جهاد تبیین است، اظهار کرد: به اندازه‌ای بحث تبیین مهم بود که جهاد تبیین را بیان کردند و لازم است به این فرمان گوش جان سپرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در مقابل کار وسیع و گسترده دشمن مبنی بر ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی و تزریق ناامیدی و یاس در جامعه، لازم است با استفاده از جهاد تبیین، کار جهادی صورت گیرد، از طرفی باید در مقابل کار دشمن، دانشجویان با ابتکار عمل، به تولید محتوا بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

نصب دو پکیج رفع کدورت آب در چشمه کوهرنگ

وی بر ضرورت کار جهادی تاکید کرد و گفت: باید خدمات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب به مردم بیان شود، بصیرت‌افزایی، روشنگری به صورت چهره به چهره و در فضای مجازی بسیار تاثیرگذار است.

حیدری در ادامه با اشاره به سیلاب اخیر، تصریح کرد: علی‌رغم شدت بارش و خسارات بالا، تلفات جانی گزارش نشد و به خوبی مدیریت صورت گرفت، البته اگر مسیل‌ها در روستای بارده به موقع پاکسازی نشده بود، بارش‌های بعدی خسارت‌های سنگینی برجای می‌گذاشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص بحران پیش آمده و گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ، توضیح داد: در طول تاریخ به دلیل اینکه این چشمه در مسیر سیل قرار نداشت، با این حجم گل‌آلود نشده بود، به این معنا گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ زخم کهنه‌ای بود که سرباز کرد که اکنون میزان کدورت آب چشمه کوهرنگ به حدود ۱۴۰ رسیده است.

وی گفت: این خط چندین اشکال داشت، به دلیل اینکه آب چشمه معدنی بوده تصفیه‌خانه یا فیلتری برای آن طراحی نشده بود، مخزن و منبع کافی در شهرکرد وجود نداشت، خط پدافندی نبوده و مهندسی شده نیز نبود.

حیدری با بیان اینکه تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان تجهیزات وارد استان شده است، یادآور شد: تیم‌های تخصصی در چند شیفت کاری، شبانه‌روزی مشغول اجرای طرح‌های پدافندی تامین آب از طرح عمان سامانی، فدک و تصفیه‌خانه سامان هستند، با کار جهادی اقدامات سه ماهه، در یک هفته اجرایی شد، از طرفی قرار است خط پدافندی فدک فردا صبح وارد مدار شود، البته خط پدافندی از دیمه به منبع کوهرنگ اندکی زمان‌بر است.

وی گفت: در شرایط ایجاد شده، ۷۰ تانکر کار آبرسانی سیار را برعهده داشتند، همچنین ۱۵ حلقه چاه به مخازن آب شهرکرد اضافه و خطوط پدافندی برای این موضوع درنظر گرفته شد، به طوری‌که برای مساله آب همه کشور را بسیج کردم.

حیدری بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری، ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد که ۳۸۰۰ میلیارد تومان آن برای بحث آب استان مصوب شد.

ضرورت ایجاد تصفیه‌خانه جامع برای چشمه کوهرنگ

​​​در ادامه آقای قاسمی معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری با اشاره به گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ، بیان کرد: گل‌آلودگی چشمه با ۴۰۰۰ NTU شروع و اکنون به حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ NTU نوسان پیدا کرده است، در صورتی‌که میزان کدورت به ۷۰ تا ۸۰ NTU برسد می‌توان آن را وارد شبکه کرد.

وی گفت: مجموع نیاز آبی شهرکرد حدود ۸۰۰ لیتر بر ثانیه بوده که ۳۵۰ تا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه از چشمه کوهرنگ تامین می‌شد.

قاسمی بیان کرد: در سال ۹۷ به دلیل گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ و رسیدن میزان کدورت به ۱۰۰، به فکر اجرای پکیج رفع کدورت در گردنه خلک افتادند که اولین و تنها تصفیه‌خانه سرامیکی پکیجی در گردنه خلک نصب شده است، از طرفی تصفیه‌خانه جامعی برای این خط مورد نیاز بوده که امید است طی دو تا سه روز آینده میزان کدورت چشمه کاهش یابد و مشکل آب شهرکرد برطرف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آبی که از سیستم شبکه توزیع برداشت می‌شود کاملا سالم، باکیفیت و عاری از هرگونه آلودگی است، مردم با خیالت راحت استفاده کنند، زیرا کیفیت آب، خط قرمز شرکت آبفاست.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد تبیین آب آشامیدنی گل آلود شدن چشمه کوهرنگ چهارمحال و بختیاری میزان کدورت تصفیه خانه خط پدافندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود

به گزارش خبرنگار مهر،محسن مولوی ظهر امروز سه شنبه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استانی و جشنواره امتنان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز اول هفته کار و کارگر امسال، اظهار کرد: رکن اصلی جهش تولید کارگران هستند؛ مقام معظم رهبری فرمودند: کارگران و کارفرمایان دو همکار در جبهه نبرد اقتصادی می‌باشند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در زمینه فضای اقتصادی کشور و فشارهایی که از سمت دشمنان تحمیل می‌شود، بیان داشت: ما در یک جنگ نبرد اقتصادی تحمیلی هستیم که فرقی با نبرد جنگ تحمیلی دوران دفاع مقدس ندارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سربازان این جنگ تحمیلی کارگران و کارفرمایان هستند یادآور شد: محقق شدن شعار سال با بازوان توانمند این عزیزان محقق می‌شود.

وی درباره راهبرد اول اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان داشت: هدایت صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انجام سرمایه‌گذاری در سطح استان می‌باشد، امسال شاهد عملیاتی و اجرایی شدن طرح‌های سرمایه‌گذاری در سطح استان هستیم و فاز اول حداقل ۴ هزار و پانصد میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در سطح استان است که اتفاق می‌افتد.

مولوی خاطر نشان کرد: راهبرد اول نقش بی‌بدیلی برای ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان و رفع معظل بیکاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و تعهد راهبرد دیگر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است گفت: در سال ۱۴۰۳ توسط ۳۸ دستگاه اجرایی، میزان ۱۲ هزار ۹۵۱ فرصت شغلی در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی ایجاد می‌شود.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: با وحدت و مشارکت کارگران، کارفرمایان، مسئولین دولتی و آحاد دیگر باید بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

وی به کاهش نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: امسال با مشارکت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی نرخ بیماری را تک رقمی می‌کنیم.

مولوی خاطر نشان کرد: یادمان باشد از مردانی که بهترین واژه‌های هستی شهید و شهادت را برگزیدند و با نام و خونشان عجین شد غافل نشویم که امروز این آسایش و آرامش را مدیون آن‌ها هستیم.

کد خبر 6093086

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری