Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:32:23 GMT

پرداخت مستمری به ۱۰ هزار خانوار قمی تحت پوشش

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۰۷۶۷

پرداخت مستمری به ۱۰ هزار خانوار قمی تحت پوشش

ایسنا/قم مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در استان قم ۱۰ هزار خانوار نیازمند و مستمری‌بگیر داریم که ماهانه از مبلغ ۴۲۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

مهدی پهلوانی عصر امروز چهارشنبه ۲۶ مردادماه در جلسه محرومیت‌زدایی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در بحث ویلچر نداریم، اظهار کرد: البته در بحث قوانین مشکلاتی در حوزه ویلچر، واکر و سمعک داریم

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در بحث هزینه‌های درمان و هزینه‌های پوشینه بوده است، مطرح کرد: تمام کودکان سه قلو را تحت پوشش قرارداده و تا ۶ سالگی کمک هزینه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه سه اتوبوس از بهزیستی به کربلا عازم شده‌اند، عنوان کرد: هر کدام از این اتوبوس‌ها به گروه‌های معلولان بهزیستی، دختران بهزیستی و ناشنوایان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ خانواده را برای طرح مسکن ملی شناسایی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه برخی از معلولین شرایط ازدواج را ندارند، در این طرح قرار گرفته و اکنون ۴ هزار نفر از بهزیستی در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند.

پهلوانی با اشاره به اینکه در مواردی چون تامین لوازم منزل مددجویان نیازمند همکاری هستیم، تصریح کرد: بحث تامین لوازم منزل مددجویان از بحث تامین جهیزیه جداگانه است و به مواردی چون از کار افتادن یخچال مددجویان گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی استان قم ۳۵ هزار نفر هستند، یادآور شد: سالانه حدود ۲۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از سوی مردم دریافت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار خانوار نیازمند و مستمری‌بگیر داریم که ماهانه از مبلغ ۴۲۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خیرین را به سمت ساخت مراکز سوق دادیم، ابراز کرد: اگر هم‌پوشانی لازم میان سازمان‌ها و نهادهای مختلف انجام شود، شاهد اثرگذارتر شدن خدمات هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهزيستي مستمري بگير بهزیستی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق

بررسیها نشان میدهد مجموع دو پرداختی به اقشار محروم، یعنی یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر کفایت نمی نمی‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان میدهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمیکند.

بر این اساس نسبت مجموع متوسط  مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی 75 درصد و در کمیته امداد 86 درصد  کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی 47 درصد و در کمیته امداد 54 درصد کفایت می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی