Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دادگستری موضوع مهمترین لوایح ارسالی از سوی قوه قضاییه برای تصویب در دولت و پس از آن فرستادن این لوایح به مجلس را تشریح کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، امین حسین رستمی وزیر دادگستری در بخشی از یک گفت‌وگو با اشاره به این‌که مهمترین کار وزیر دادگستری ارائه لوایح قوه قضاییه در دولت و پس از تصویب آن فرستادن این لوایح به مجلس برای تصویب است» خاطرنشان کرده است: به عنوان مثال لایحه مبارزه با راهزنی دریایی که در قوه‌قضاییه تهیه و در دولت تصویب و به مجلس ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوایح ارسالی قوه قضاییه به مجلس

وزیر دادگستری همچنین با اشاره به لوایح ارسالی اخیر قوه‌قضاییه به مجلس بیان کرد: لایحه مبارزه با راهزنی دریایی چندی پیش به مجلس فرستاده شده است.

وی با بیان این‌که «لایحه ساماندهی موسسات حقوقی نیز از سوی قوه‌قضاییه تهیه و به مجلس ارسال شده است»، گفت: بعضا موسسات حقوقی‌ وجود دارند که مجوز فعالیت ار جایی ندارند و تنها در سازمان ثبت شرکت‌ها، اسامی خود را ثبت کرده اند و ممکن است موسسان این شرکت‌ها اصلا وکیل و حقوقدان هم نباشند اما در امور وکالت دخالت می کنند و آسیب‌های زیادی را ایحاد کرده‌اند که برای ساماندهی این گونه موسسه‌ها، لایحه ساماندهی موسسات حقوقی تنظیم شده است.

ارسال لایحه معاضدت قضایی به دولت

رحیمی  ادامه داد: قوه قضاییه لایحه دیگری درباره معاضدت قضایی به دولت فرستاده است؛ تعدادی موافقتنامه‌های معاضدت قضایی بین دولت ایران و دیگر کشورها امضا شده است که انجام امور قضایی آن‌ها با قوه قضاییه است، اما لایحه‌ای که اخیرا قوه قضاییه در خصوص معاضدت قضایی تدوین و به دولت ارسال کرده، یک لایحه کلی است و در صورت تصویب، در بسیاری از مواردی که موافقتنامه‌ای با برخی کشورها نداریم، از این لایحه استفاده می‌شود.

لایحه حمایت از ایرانیان مقیم خارج از کشور

وی بیان کرد: لایحه حمایت از ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز لایحه مهم دیگری است که قضایی نیست اما موضوعات قضایی نیز در آن گنجانده شده است؛ لذا وزارت دادگستری این لایحه را با کمک قوه قضاییه تهیه کرده است.

متن کامل این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزیر دادگستری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر دادگستری وزیر دادگستری لوایح ارسالی معاضدت قضایی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از میان ۲۴۵ منتخب مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم، ۴ زن متولد دهه شصت در زمره جوان ترین نمایندگان این دوره از مجلس، هستند.

در این میان، زهرا خدادادی متولد ۱۳۶۵ از حوزه انتخابیه ملکان و لیلان، جوان ترین زن مجلس دوازدهم است. همچنین فاطمه جراره متولد ۱۳۶۳ از حوزه انتخابیه بندرعباس و قشم، زهرا سعیدی مبارکه متولد ۱۳۶۲ از حوزه انتخابیه مبارکه و بهشید برخوردار متولد ۱۳۶۰ از حوزه نماینده اقلیت زرتشتیان نیز نامشان در میان متولدین دهه شصت مجلس دوازدهم به چشم می خورد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903473

دیگر خبرها

  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • تذکرکاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب