Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@23:02:36 GMT

مجموعه نمایشنامه‌های خسرو بامداد منتشر خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۲۷۷۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنللاین، در دومین برنامه دیدار با پیشکسوتان و استادان عرصه تئاتر، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه رضا بصیرت مدیر انجمن هنرهای نمایشی ایران، عصر روز گذشته با حضور در منزل خسرو بامداد محقق، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر از این هنرمند پیشکسوت دیدار کردند.

بخش ابتدایی این دیدار با بیان خاطرات و اشاره به موفقیت دانشجویان این هنرمند درعرصه‌های مختلف هنری سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه، خسرو بامداد که این روزها به دلیل شرایط کرونا و کسالت، در خانه به سر می‌برد ضمن ابراز خشنودی از دیدار کاظم نظری در وهله نخست به عنوان یکی از دانشجویانش که همیشه جویای احوال او بوده است و در وهله دوم به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، خواستار تداوم و حفظ برنامه دیدار با هنرمندان پیشکسوت شد.

آماده‌سازی مقدمات چاپ نمایشنامه‌های این هنرمند پیشکسوت توسط دفتر پژوهش و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی موزه‌ای از آثار هنرمندان پیشکسوت که شامل آثار، جوایز و موفقیت‌های این هنرمندان و به‌صورت خاص کمک به جمع‌آوری و تخصیص مکانی برای ارایه مجموعه کتاب‌های اهدایی خسرو بامداد با نام خود این هنرمند برای بهره دانشجویان و علاقه‌مندان به هنر نمایش و پیگیری عضویت او در موسسه هنرمندان پیشکسوت سه موضوع اصلی این دیدار به شمار می‌رود.

برنامه دیدار با پیشکسوتان و استادان هنر با توجه به رویکرد دولت جدید و تاکید محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی مبنی بر توجه و تکریم هنرمندان پیشکسوت به عنوان ثروت و سرمایه اصلی ما در جهت تحقق عدالت فرهنگی و لزوم استفاده از نظرات این عزیزان در حوزه سیاست‌گذاری عرصه فرهنگی به صورت هفتگی و مستمر انجام خواهد شد.
این برنامه با هدف تکریم مقام استادان هنر، مشورت و استفاده از نقطه نظرات آنها به منظور بهره‌برداری در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های تئاتر کشور و توجه بیش از پیش به مطالبات و خواسته‌های آن‌ها و فراهم کردن تسهیلات لازم به منظور فعالیت پیشکسوتان در عرصه تئاتر به صورت مستمر است که از هفته گذشته با دیدار از اکبر زنجانپور هنرمند پیشکسوت تئاتر آغاز شد.

۵۷۲۴۴

کد خبر 1663399

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر نمایش ایرانی بازیگران تئاتر کارگردانان تئاتر هنرمندان پیشکسوت هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان