Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای یک باند اتباع خارجی که به منازل، مغازه‌ها و خودرو‌ها دستبرد می‌زدند در حالی با تلاش نیرو‌های انتظامی مشهد دستگیر شدند که هنوز برخی از متهمان فراری هستند و تحت تعقیب قرار دارند.

به گزارش خراسان، به دنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر این که دو دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ و پژو پارس به منزلی در منطقه گلشهر مشهد تردد دارند که گاهی پلاک‌های متفاوتی روی آن‌ها نصب شده است، حساسیت این خبر بلافاصله نیرو‌های انتظامی را به تکاپو واداشت و بدین ترتیب با دستور فرمانده انتظامی مشهد، بررسی دقیق این ماجرا به کارآگاهان پلیس آگاهی سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی بعد گروهی از کارآگاهان رصد‌های اطلاعاتی را آغاز کردند و به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد تصاویری از دو خودروی مذکور در برخی از صحنه‌های سرقت ثبت شده است. به همین دلیل ماجرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد و کارآگاهان با کسب دستورات قضایی، مخفیگاه یاد شده در منطقه گلشهر را به محاصره درآوردند و مورد بازرسی قرار دادند.

در این عملیات دو خودروی پژو در حالی با پلاک‌های جعلی کشف شد که تعداد زیادی پلاک سرقتی یا دست نویس نیز در محل وجود داشت.

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد که در این عملیات ضربتی و هماهنگ دو تبعه خارجی سابقه دار را دستگیر کرده بودند به بازرسی دقیق در مخفیگاه دزدان پرداختند و علاوه بر ۳۰۰ گرم طلا و ۱۲ دستگاه گوشی تلفن همراه، سوئیچ یک خودرو را نیز کشف کردند که بررسی‌ها نشان داد دو متهم تبعه افغانستان به یک منزل در کوی گلشهر دستبرد زده اند و طلا‌ها را از داخل گاو صندوق به سرقت برده اند. آن‌ها سپس سوئیچ یدکی مال باخته را هم برداشته و با آن خودروی او را نیز از پارکینگ منزل سرقت کرده اند.

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز و مشخص شد که آن‌ها سرکردگان یک باند حرفه‌ای و سابقه دار هستند که هنگام ارتکاب جرم تلاش می‌کنند هیچ گونه آثاری از خود بر جا نگذارند!

در حالی که خودروی مال باخته در یکی از خیابان‌های اطراف مخفیگاه دزدان کشف شد، بررسی‌های پلیسی نیز به شیوه دیگری ادامه یافت چرا که تعداد زیاد پلاک‌های سرقتی حکایت از آن داشت که اعضای این باند سرقت‌های متعددی را انجام داده اند. با آن که دو جوان ۳۶ و ۳۹ ساله تلاش می‌کردند تا پرونده را به بیراهه بکشانند و اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار ندهند، اما تجربه کارآگاهان آنان را به مخمصه تناقض گویی انداخت و بدین ترتیب محل اختفای اموال سرقتی در شهد جدید گلبهار لو رفت. طولی نکشید که با هماهنگی‌های قضایی، انبار لوازم سرقتی مورد بازرسی قرار گرفت و ۱۵ گوشی تلفن، ۴۹ دستگاه ضبط و پخش، ۷۳ عینک دودی، مقادیری لباس نو، جعبه‌های لوازم مکانیکی، سنگ فرز و ... کشف شد.

همچنین با دستگیری یک زن ۴۰ ساله در این عملیات، برخی دیگر از اعضای باند اتباع خارجی لو رفتند و تحقیقات برای ردزنی آن‌ها ادامه یافت. دامنه گسترده این عملیات ضربتی حاکی از آن بود که اعضای این باند نه تنها به مغازه‌ها و منازل با تخریب قفل، دستبرد می‌زدند و اموال را برای نگهداری به زن ۴۰ ساله عضو باند می‌سپردند بلکه آن‌ها از داخل تعداد زیادی خودرو نیز در مشهد سرقت کرده اند که بررسی‌های دقیق در این باره همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است: ارزش اموال مکشوفه از دزدان تبعه خارجی تاکنون حدود ۴۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است و تعداد زیادی از مال باختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفته اند، اما هنوز هم شناسایی دیگر افراد در دستور پلیس قرار دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دستگیری سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، محسنی راد مدیر کل اداره  گفت:دفترچه های سپرده گذاران اتباع خارجی استان یزد که در ماه های گذشته در این طرح شرکت نموده اند ، در اختیار دفاتر کفالت،اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان  جهت توزیع قرار گرفت.

وی افزود:دفترچه های فوق دارای مهلت شش ماهه بوده که پس از بررسی وضعیت فرد،  قابل تمدید می‌باشد.                                                             

 محسنی راد گفت:ضریب امنیتی این دفترچه ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی،شماره سریال،مهر برجسته،امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل می‌باشد.

همچین  وی افزود : افرادی که دفترچه سرمایه گذاری را دریافت نموده اند در اولویت واگذاری کارتهای هوشمند قرار خواهند گرفت و کارتها و دفترچه بصورت همزمان تحویل اتباع خواهد گردید.                                                   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • کارگران رکن تولید هستند
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع