Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدجواد راعی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی «دارویار» در فارس، از بیست و سوم تیر و همزمان با سراسر کشور، از رصد روزانه روند اجرای این برنامه در فارس، خبر داد.

دکتر راعی اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح ملی دارویار، نشست های ستادی به صورت روزانه با حضور رییس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه و دستگاه ها و سازمان های نظارتی، با محوریت پایش روند اجرای صحیح این طرح در استان، بررسی مشکلات داروخانه ها و ارائه راهکارهای عملیاتی در این زمینه در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به «جلوگیری از قاچاق معکوس داروها»، به عنوان یکی از مزیت های اجرای طرح ملی دارویار، از پوشش بیمه ای ۳۶۶ قلم داروی بیماری های مزمن مانند بیماری های فشارخون، دیابت، قلبی عروقی و برخی از داروهای اعصاب و روان در طرح ملی دارویار خبر داد.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین تشکیل دو اداره جدید در معاونت غذا و داروی دانشگاه، شامل اداره تجویز و مصرف منطقی دارو و اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور را نیز گامی در مسیر توسعه خدمات این حوزه برشمرد که در یک سال اخیر انجام گرفته است.

تشکیل کارگروه گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دکتر راعی تشکیل کارگروه گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای کمک به رونق تولید گیاهان دارویی در استان فارس و پیگیری برای پیشرفت پروژه شهرک صنعتی دارویی در استان را دیگر محور فعالیت های این معاونت دانست.

او ادامه داد: همچنین با تلاش های انجام شده، سامانه الکترونیکی تجویز شیر مصنوعی یارانه ای در استان فارس با دریافت موافقت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای اجرای آن در سطح کشور، با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت پایلوت اجرا می شود.

دکتر راعی افزود: در راستای کمک به تسهیل در فرآیند نان گرم ویژه بیماران مبتلا به سلیاک نیز نخستین نانوایی سنگگ ویژه این بیماران در شهر صدرا راه اندازی شده است.

اعطای امکان صدور پروانه تولید برخی از محصولات دانش بنیان با فناوری پیشرفته

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعطای امکان صدور پروانه تولید برخی از محصولات دانش بنیان با فناوری پیشرفته در استان فارس، شامل تجهیزات اندوسکوپی، پروب های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی برای نخستین بار در کشور را دیگر دستاورد این معاونت برشمرد.

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شهریور سال گذشته، مدت زمان بررسی و تایید نقشه کارخانه های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از ۹.۴ روز به ۶.۵ روز و زمان صدور پروانه های ساخت موادغذایی و آرایشی بهداشتی از ۱۲.۷ روز به ۹.۸ روز در استان فارس کاهش یافته است، همچنین بیش از دو هزار و پانصد پروانه بهداشتی در استان صدور، تمدید و اصلاح شده است.

او همچنین از حذف حواله های کاغذی برای دریافت داروهای موردنیاز مراکز سوء مصرف مواد در استان خبر داد که با هدف تسریع در فرایندهای این حوزه صورت گرفته است.

راه اندازی ۲۹ پروژه جدید در دانشگاه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم  اعلام کرد:۲۹ پروژه جدید سلامت در مناطق مختلف استان،همزمان با هفته دولت راه‌اندازی می‌شود.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل با بیان اینکه در شهریور سال گذشته، ۶۹ پروژه سلامت با متراژ ۱۷۵ هزار و ۵۴۰ مترمربع در استان فارس فعال بوده است، اظهار کرد: با افزوده شدن ۹۲ پروژه فعال با متراژ ۹۰ هزار متر مربع، به ۶۹ پروژه موجود، شاهد گسترش تقویت زیرساخت های سلامت استان بوده ایم که با تکمیل و بهره برداری از ۴۱ پروژه طی یک سال اخیر، هم اکنون ۱۲۰ پروژه با متراژ بیش از ۲۳۴ هزار متر مربع، در حوزه سلامت فارس به صورت فعال، در حال پیگیری است.

دکتر هاشمی اصل پروژه های در دست بهره برداری برای هفته دولت امسال را نیز در حوزه های درمانی، بهداشت و پژوهشی عنوان کرد و گفت: در هفته دولت امسال هفت پروژه درمانی به متراژ ۹ هزار و ۶۰۶ متر مربع با اعتبار ۹۹۶ میلیارد ریال، ۲۱ پروژه بهداشتی به متراژ ۱۲ هزار و ۹۵ مترمربع با اعتبار ۳۹۵ میلیارد ریال و یک پروژه پژوهشی به متراژ ۳۲۰ مترمربع با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین در صورت تامین اعتبار در دهه فجر سال جاری، یازده پروژه درمانی به متراژ ۴۴ هزار و ۵۰۷ متر مربع با اعتبار دو هزار ۲۴۶ میلیارد ریال و ۲۵ پروژه بهداشتی به متراژ ۱۷ هزار و ۱۲۵ متر مربع و با اعتبار ۶۹۸ میلیارد ریال افتتاح می شود.

او از تلاش برای پرداخت مطالبات کارکنان دانشگاه به عنوان بخش دیگری از فعالیت های این معاونت یاد کرد و گفت: علاوه بر بخشی از مطالبات دارو و مواد مصرفی، ۱۴ ماه کارانه به مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان طی یازده ماه گذشته پرداخت شده است و پیگیری برای پرداخت مابقی مطالبات و به روزرسانی آن در دستور کار قرار دارد.

نیروی انسانی، مهمترین سرمایه مجموعه دانشگاه

دکتر هاشمی اصل نیروی انسانی را مهمترین سرمایه مجموعه دانشگاه دانست و در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای دانشگاه اظهار کرد: تاکنون برای سه هزار و ۷۸۰ پرونده تبدیل وضعیت ایثارگری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تکمیل، تجهیز و راه اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهدای سلامت بنیاد برکت شهرستان نی ریز با هزینه کرد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان؛ تکمیل، تجهیز و راه اندازی فاز نخست بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام علی(ع) شهرستان کازرون با هزینه کرد بیش از ۵۰ میلیارد تومان توسط دانشگاه؛ تکمیل، تجهیز و راه اندازی مرکز جامع بهداشت و درمان فورگ شهرستان داراب با هزینه کرد بیش از ۲۰ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه عنوان کرد.

برگزاری ۶ آزمون استخدامی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی یک سال گذشته

او همچنین از برگزاری ۶ آزمون استخدامی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی یک سال گذشته خبر داد که با جذب نیروی انسانی موردنیاز در حوزه های مختلف و به ویژه برای مراکز تازه تاسیس حوزه سلامت همراه بوده است.

افزایش تخت های بیمارستانی عادی و ویژه بزرگسالان و اطفال، پرداخت تسهیلات رفاهی به کارکنان، تهاتر مالیاتی، توسعه و راه اندازی تجهیزات پزشکی و  سرمایه ای و پیگیری برای ساخت پروژه های بیمارستان های بزرگ و جایگزین در مناطق مختلف استان، دیگر مواردی بود که معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد.

برچسب‌ها اقلام دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلام دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقلام دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارس توسعه مدیریت و منابع دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز غذا و داروی دانشگاه مربع با اعتبار میلیارد تومان استان فارس میلیارد ریال راه اندازی غذا و دارو سال گذشته متر مربع طرح ملی یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس، گفت: ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی  از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.
آقای باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب بر اساس بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته‌ی علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته‌ی هنر رقابت کردند.
در نوبت اول آزمون سراسری در فارس ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب در ۳۶ شهرستان ثبت نام کرده بودند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ آنها را آقایان و ۱۸ هزار و ۴۴۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.
با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری امسال در ۳۶ شهرستان استان و در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار  شد.

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی